اخبار داغ

تنها تولید کننده ماسک چهارلایه در کشور:

دولت تولید کننده را به سمت تقلب هل می دهد/دلالی بجای نظارت در برخی سازمان ها

دولت تولید کننده را به سمت تقلب هل می دهد/دلالی بجای نظارت در برخی سازمان ها
یک تولید کننده همدانی گفت: بیش از یک سال تنها تولید کننده ماسک چهار لایه در کشور هستیم اما به امروز نتوانستیم به علت سنگ اندازی های سازمان غذا و دارو مجوز بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، با افزایش بیماری کرونا و اپیدمی شدن آن در سطح کشور ماسک ها جزو اقلام جدایی ناپذیر زندگی مردم شده اند، شاید امروز کسی موقع بیرون رفتن از خانه ساعت، گوشی یا لوازم شخصی دیگری را جا بگذارد اما ماسک تنها وسیله ای است که برای برداشتن آن تا منزل برمی گردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در روزهای اول کرونا تهیه ماسک از داروخانه مقدور بود و با کمبود مواج بودیم و کمتر کسی است که کاغذهای بزرگ روی داروخانه را ندیده باشد که ماسک موجود نیست سوال نفرمایید.

,

اما بعد از گذشت زمانی گارگاه های کوچک و بزرگ ماسک در سطح شهرها دایر شد و همدان نیز از این قضیه مستثنی نشد، و به دنبال آن غرفه های کوچگ و بزرگ در کوچه و پس کوچه های این شهر دایر شد.

,

غرفه هایی که وقتی داخل می شویم با چندین جوان در آن روبرو می شویم که هر کدام یک نوع ماسک را توصیه می کنند. شاید اوایل بیماری کرونا کسی زیاد به کیفیت آنها توجه نمی کرد چرا که گمان می کردند مهمان ناخوانده ای که زود با دیر از ما جدا می شود، اما نزدیک به دو سال که این قاب رنگی مهمان صورت های پیر و جوانی است که نفس کشیدن با ان کمی مشکل است.

,

در گذری سطحی از غرفه های سطح شهر با اعتراض برخی شهروندان مواجه شدیم که از قیمت های متناقض یک نوع ماسک در غرفه های مختلف سخن می گفتند و عده ای نیز از عدم کیفیت آنها گله کرد.

,

به درستی که این ماسک ها لطافت و نرمی روزهای اول را نداشتند و فقط شکل ظاهری آنها یکی بود به همین دلیل به دنبال یکی از تولید کنندگان ماسک که مجهزترین دستگاه های تولید ماسک را داشت رفتیم.

,

این تولید کننده همدانی که تمایلی به معرفی خود نداشت به خبرنگار ما گفت: از مردادماه سال 99 به تولید ماسک های سه لایه و چهار لایه که منحصرا و تنها تولید کننده ماسک چهار لایه در ایران هستیم و تجهیزات مدرنی را برای تهیه ماسک استفاده می کنیم و حدود 25 نفر مشغول این کار هستند.

,

وی افزود: متاسفانه دولت اقدام به احداث چادرهایی در سطح شهرها کرده که روی آنها عرضه ماسک به قیمت دولتی درج شده و همین موضوع باعث شده مردم به بهانه توزیع و کیفیت دولتی راهی چادرهایی شوند و بعضا ماسک غیر بهداشتی و دست دوز در اختیار آنها قرار گیرد.

,

تولید کننده همدانی گفت: آیا همه کسانی که فوت شدند ماسک به صورت نداشتند؟ چرا اما ماسک هایی که نه تنها کیفیت نداشتند بلکه بدون دستگاه و رعایت مسایل بهداشتی تهیه شده بودند، فقط می توانیم بگوییم از هیچ چیز بهتر بودند.

,

وی با اشاره به اینکه چادرهار فروش ماسک مثل دست فروش هستند گفت: باید حساسیت بیشتری به خرید ماسک ها داشته باشیم چرا که خیلی از آنها شاید با چرخ خیاطی دستی تهیه شده باشند و مشخص نیست فرد ارائه دهنده ناقل باشد یا نه ؟

,

تولید کننده همدانی با اشاره به افزایش قیمت پارچه گفت: دولت در ساعت 8 در جلسه ای اعلام می کند قیمت ماسک کاهش پیدا کرد و از طرفی یک ربع بعد افزایش قیمت پارچه را اعلام می کند و عملا اینکار تولید کننده را به سمت تقلب هل می دهد.

,

وی افزود: بعنوان یک تولید کننده 20،صنعت در ایران حمایت نمی شود و چوب هم لای چرخ می گذارند و در همدان این عدم حمایت به اوج می رسد.

,

تولید کننده همدانی گفت: بیش از یک سال تنها تولید کننده ماسک چهار لایه در کشور هستیم اما به امروز نتوانستیم به علت سنگ اندازی های سازمان غذا و دارو مجوز بگیریم.

,

وی تاکید کرد: برخی سازمانها بجای نظارت دلالی می کنند که باید دست آنها رو شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه