اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛

سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در استان زنجان

سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در استان زنجان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به مراکز جوار کارگاهی فنی و حرفه‌ای گفت: سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در تمام شهرستان‌ها در سال جاری در برنامه این اداره کل قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مراکز جوار کارگاهی بر اساس مواد 108 تا 110 قانون کار که شرایط جلب مشارکت ذینفعان آموزش در آن قید شده، تاسیس شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: طبق این قانون، بنگاه‌های اقتصادی مکلف‌اند آموزش‌هایی برای ارتقای مهارت و سطح توانمندی شاغلان صنایع و صنوف در قالب ایجاد مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای جوار کارخانه با اخذ مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام دهند.

,

انصاری با بیان اینکه تمام هزینه‌های بنگاه‌ها در این آموزش‌ها قابل پرداخت است، افزود: این هزینه‌ها از محل تبصره 2 ماده 38  قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده‌ای که پرداخت می‌کنند، قابل استرداد است.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هزینه‌های مذکور با ارائه صورت‌وضعیت و بررسی و تایید فنی و حرفه‌ای و اداره کار، قابل برگشت بوده و سیاست‌های تشویقی در ایجاد مراکز جوار کارگاهی وجود دارد.

,

وی اظهار داشت: سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در تمام شهرستان‌ها در سال جاری در برنامه این اداره کل قرار دارد.

,

انصاری با بیان اینکه از ابتدای امسال برای این کار، برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی با تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرها محقق خواهد شد.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 176 آموزشگاه آزاد و 238 مرکز دولتی و کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعال هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: مراکز دولتی و کارگاه‌ها شامل 12 مرکز آموزشی دولتی، 14 کارگاه صنایع و صنوف، 119 کارگاه ثابت شهری، 49 کارگاه جوار روستا و عشایر، 4 کارگاه جوار و بین کارگاهی، 10 کارگاه جوار پادگان، 16 کارگاه جوار زندان و 4 کارگاه جوار دانشگاه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه