اخبار داغ

سردار کوثری در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

نقش سردار حجازی در ایجاد هماهنگی میان حزب‌الله و حماس/ پُختگی و خوش فکری؛ دو ویژگی مدیریتی شهید حجازی

نقش سردار حجازی در ایجاد هماهنگی میان حزب‌الله و حماس/ پُختگی و خوش فکری؛ دو ویژگی مدیریتی شهید حجازی
سردار اسماعیل کوثری با اشاره به ویژگی های مدیریتی سردار شهید حجازی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: با اینکه ایشان در زمان دفاع مقدس سن و سال زیادی نداشتند اما مانند یک انسان پخته و خوش‌فکر مسئولیت خود را انجام می‌دادند.
[

سردار اسماعیل کوثری از فرماندهان دفاع مقدس در گفت‌وگو شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره نحوه آشنایی خود با مرحوم سردار سید محمد حسین زاده حجازی گفت: من از زمان دفاع مقدس با ایشان آشنا شدم به ویژه آنکه ایشان جانشین فرمانده قرارگاه قدس بودند و ما به عنوان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) دائما با ایشان در ارتباط بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه برخوردها و رفتارهای ایشان بسیار قابل قبول و شایسته بود افزود: در رفتارهای سردار حجازی زمینه‌های اسلامی بسیار خوبی دیده می‌شد و در طول 8 سال دفاع مقدس ایشان واقعا به عنوان یک مجاهد فی سبیل‌الله خدمت کردند.

,

سردار کوثری درباره مسئولیت‌های سردار حجازی پس از دفاع مقدس افزود: پس از جنگ نیز در ایشان در مسئولیت‌های مختلف به ایفای نقش پرداخته و در نهایت مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را پذیرفته و مسئولیت خود را به بهترین نحو به انجام رساندند. در طول 10 سال مسئولیت خود در نیروی مقاومت بسیج نیروها را سازماندهی و تجهیز کرده و آن‌ها آموزش دادند و در جهت آمادگی نیروهای بسیج تلاش بسیار زیادی کرند.

,

وی با بیان اینکه پس از آن سردار حجازی مسئولیت‌های مختلفی در معاونت‌های ستاد کل نیروهای مسلح داشتند و ستاد مشترک سپاه داشتند افزود: چندسال قبل ایشان به عنوان فرمانده سپاه در لبنان انتخاب شدند و در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فعالیت پرداختند. در آنجا در جهت هماهنگی میان حزب‌الله و نهضت‌های آزادی‌بخش از جمله حماس بسیار خوب عمل کردند و در جنگ‌های مختلفی که در آنجا اتفاق افتاد نه برای خودنمایی بلکه با همان اخلاق حسنه خود هماهنگی‌های میان نیروهای ستاد کل و شهید سلیمانی را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دادند و اقدامات ایشان کاملا مورد قبول نظام واقع شد.

,

سردار کوثری با اشاره به اینکه سردار جازی پس از شهادت شهید سلیمانی به عنوان جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انتخاب شدند اظهار کرد: در این مدت بر اثر جراحت‌هایی که از زمان دفاع مقدس باقی مانده بود و فشارهای سنگینی که بر روی دوش ایشان قرار داشت شب گذشته به شهادت رسیدند.

,

وی درباره شخصیت ایشان در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در دوران مسئولیتشان در جبهه مقاومت گفت: در زمان دفاع مقدس که مستقیم با ایشان کار می‌کردم، آنچه در خاطر دارم برخوردهای بسیار خوبی بود که نسبت به یگان‌ها و مجموعه‌های خود داشت و با اینکه در آن زمان سن و سال زیادی نداشتند اما مانند یک انسان پخته و خوش‌فکر مسئولیت خود را انجام می‌دادند و ما نیز در لشکر 27 جز خوبی از ایشان چیزی ندیدیم.

,

سردار کوثری با اشاره به جنگ روانی صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه سردار حجازی را ترور کرده‌اند تأکید کرد: دشمن خباثت خود را همواره در جنگ نرم نشان داده و در تلاش است تا نشان دهد که دست برتر را دارد؛ در صورتی‌که فشارهایی که در هشت سال دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که پس از آن بر روی دوش ایشان بود، به قدری زیاد بود که به طور طبیعی توان جسمی را فرسوده کرده و همین موضوع باعث می‌شود که مدت زمان طبیعی عمر فرد کاهش پیدا کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه