اخبار داغ

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

جزئیات راه‌اندازی کارخانه قند در یاسوج/ تسهیلات ۱۲ درصد به کدام واحدهای تولیدی تعلق می‌گیرد؟

جزئیات راه‌اندازی کارخانه قند در یاسوج/ تسهیلات ۱۲ درصد به کدام واحدهای تولیدی تعلق می‌گیرد؟
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مذاکرات متعددی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درخصوص کارخانه قند در تهران صورت گرفت، که از طریق بانک تجارت و این ستاد این کارخانه راه اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، سال 1400 به نام سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها  نام‌گذاری شده است، با عمل به شعار سال شاهد رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رشد و توسعه در زمینه های اقتصاد، تولید کالاهای داخلی  و افزایش اشتغال خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های مختلف برای تحقق شعار سال است، در این رابطه این ظرفیت ها باید توسط مسئولان امر شناسایی و در راستای  راه اندازی و رونق آنها گام برداشته شود.

,

واحدهای تولیدی و شرکت های استان از ظرفیت های مهم برای رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف است این واحدهای تولیدی برخی فعال، برخی نیمه فعال و تعدادی راکد هستند.

,

یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آنها مواجهه هستند و چندی پیش توسط این پایگاه خبری از طریق گفتگو با یک تولید کننده منتشر شد در خصوص دریافت تسهیلات 18 درصد برای رونق واحدهای تولیدی و رفع مشکلات و موانع و ناتوانی در پرداخت آن بود.

,

در همین رابطه زرهپوش جعفری تولید کننده سیم و کابل افشان یاسوج گفت:  مسئولان استان برای حمایت از تولید کننده، با توجه به شرایط سخت فعالیت های تولیدی، بدهکاری ها و همچنین افزایش قیمت محصولات اولیه و دلار، سود و جریمه های تولید کننده ها را با رایزنی ها در صدد بخشش آن باشند تا تولید کننده بتواند در مدت زمان شش تا یک سال اصل بدهی خود را پرداخت کند.

,

وی بیان کرد: اگر قرار بر پرداخت تسهیلاتی برای سرمایه درگردش شرکت های تولیدی است، بازپرداخت این تسهیلات با سود ۱۸ درصد امکان پذیر نیست و باید سود آن زیر 10 درصد باشد.

معاون اقتصادی استاندار  استان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: نرخ سود تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار تعیین می شود، در سال گذشته تولید کنندگانی که توان پرداخت تسهیلات با نرخ سود 18 درصد نداشتند، می توانستند از بند الف تبصره 18 که نرخ سود تسهیلات 12 درصد داشت استفاده کنند، در سال جاری این افراد می توانند در سامانه سازمان صنعت و معدن به نام سامانه بهین یاب ثبت نام کنند تا با ابلاغ ردیف بند الف تبصره  18  در خصوص تسهیلات با نرخ  12 درصد از آنها حمایت شود.

صمیمی دوست در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته و در بخش صنعت 25 واحد تولیدی راکد جزء هدف گذاری ها بود، بیان کرد: در شرایط حاضر مهمترین واحدهایی که  برای رونقی دوباره حمایت می شود کارخانه آرد و نشاسته، کارخانه قند، ماشین سازی پارس گچساران نمونه از واحدهایی هستند که از آنها حمایت می شود.

,
,
, ا,
,
,

وی با بیان اینکه جلسات متفاوتی در خصوص ا کارخانه های تولیدی در تهران برگزار شد و کارخانه آرد و نشاسته از جمله این کارخانه ها است، گفت: مذاکرات متعددی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درخصوص کارخانه قند در تهران صورت گرفت، که از طریق بانک تجارت و به وسیله ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) این کارخانه راه اندازی می شود.

این مسئول با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی، خط تولید آنها به صورت کامل منقرض شده است، گفت: در شهرک فرودگاه بزرگترین سوله بدون استفاده تحت تملک بانک سپه بود و حدود 3500 مترمربع مساحت داشت، این سوله توسط شرکت سینره خریدای شد و این شرکت فاز تولید مواد اولیه را در آن اجرا می کند بنابراین هدف این است اگر واحدی به طور کامل منقرض شد یا قدرت رقابت نداشته یا رده خارج شده بشد بتوان از سوله های آنها در گسترش فعایت دیگر و شرکت های دیگر جهت فعالیت های تولیدی استفاده کرد.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه