اخبار داغ

گزارش مردمی؛

یک دستگاه بیل مکانیکی پاسخگوی این همه خانه تخریبی نیست!/ چشم‌انتظاری روستائیان سی‌سخت برای تخریب خانه‌های خود+تصاویر

یک دستگاه بیل مکانیکی پاسخگوی این همه خانه تخریبی نیست!/ چشم‌انتظاری روستائیان سی‌سخت برای تخریب خانه‌های خود+تصاویر
با گذشت بیش از شصت روز از زلزله سی سخت آواربرداری و تخریب خانه های آسیب دیده به منظور ساخت مجدد ادامه دارد ولی روستائیان سی سخت از سرعت پایین عملیات تخریب گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس زلزله بهمن ماه سال گذشته در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا به ساختمان ها و ابنیه خسارات زیادی وارد کرد. به گونه ای که خانه های روستانشینان نیز دچار تخریب و خسارت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
با گذشت بیش از شصت روز از زلزله سی سخت آواربرداری و تخریب خانه های آسیب دیده به منظور ساخت مجدد ادامه دارد و دستگاه ها و ماشین آلات بنیاد مسکن از سراسر کشور به سی سخت اعزام شدند تا در کنار ماشین آلات مهندسی تیپ ۴۸سپاه فتح و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، مددکار مردم زلزله زده باشند.
,

, ,

اکنون که در شهر سی سخت تخریب ها و آواربرداری ها رو به پایان است، مردم روستاهای اطراف نیز انتظار دارند به وضعبت آواربرداری خانه های آنان نیز رسیدگی شود.

,

یکی از اهالی روستای "علی آباد" در دو کیلومتری سی سخت گفت: تشکیل پرونده داده ایم، پروانه ساخت خانه را هم گرفته ایم و حتی بنا به گفته بنیاد مسکن سقف، در و پنجره های خانه را برداشته ایم، ولی ماشین آلات تخریب به سراغ ما نیامده اند.

,

, ,

این فرد روستانشین گفت: برای تخریب خانه های آسیب دیده در روستاهای اقبال آباد، علی آباد، کوخدان، سرمور و دهنو تنها یک بیل مکانیکی در نظر گرفته اند که این موضوع طولانی تر شدن عملیات تخریب و ساخت و ساز همچنین بلاتکلفی اهالی روستاها را به دنبال دارد.

,

همچنین روستا "اقبال آباد" در دو کیلومتری شهر سی سخت واقع شده است که تعدادی از خانه ها در این روستا از زلزله آسیب دیده است، و همچنان چشم انتظار حضور ماشین آلات بنیاد مسکن برای تخریب منازل خود هستند.

,

یکی از اهالی "اقبال آباد" در گلایه به بنیاد مسکن دنا گفت: بیش از دوماه از وقوع زلزله می گذرد ولی خانه ما را هنوز کارشناسی نکرده اند، روزهای اول وقوع زلزله چند کارشناس آمدند و رفتند ولی بعد از آن چندین مرتبه به بنیاد مسکن مراجعه کردیم و با ما گفتند "باید کارشناس از تهران بیاید برای کارشناسی خانه شما!" و تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و بلاتکلیف مانده ایم.

,

, ,

همچنین یکی از اهالی روستای "سرمور" از تخصیص تنها یک بیل مکانیکی برای تخریب خانه های آسیب دیده این پنج روستا گلایه کرد و گفت: روز به روز به قیمت مصالح ساختمانی افزوده می شود، اگر ماشین آلات بیشتری به این روستاها می فرستادند سرعت کار بالاتر می رفت و مردم زودتر سرپناه می ساختند.

,

این فرد ساکن روستای "سرمور" افزود: برای تخریب خانه خود و سرعت بخشیدن به کار به صورت شخصی اقدام به تخریب کردم که هزینه ۱۸ میلیونی برایم به بار آورد، اما بنیاد مسکن می توانست برای این روستا ها چند بیل مکانیکی در نظر می گرفت تا این مشکلات به وجود نیاید.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه