اخبار داغ

یادداشت؛

همکاری جامع ایران و چین، خلع ید آمریکایی‌ها از سلاح تحریم

همکاری جامع ایران و چین، خلع ید آمریکایی‌ها از سلاح تحریم
ساعدپور نوشت: نگرانی آمریکا، صهیونیست، عربستان جانی و وطن‌فروش‌هایی که سیگنال تحریم را به آمریکا می‌فرستادند از سند همکاری‌های جامع ایران و چین، به خاطر این است که اجرای این سند، تحریم‌ها را دور می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ماهیت نظام آمریکا، یک ماهیت مطلق‌گرا و یک‌جانبه نگر است، تاریخ این کشور نشان می‌دهد، حق حیاتی برای غیر خود قائل نیست و حق خود می‌داند که برای حفظ و کسب منافع نامشروع خود، جهان را به آشوب بکشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

در هیروشیما و ناکازاکی با بمب اتم نسل‌کشی کند، اگر کشوری قدرت دفاعی نداشته باشد باید زیر چکمه قداره‌بندان یانکی بی‌فرهنگ وحشی نفس نکشد، اگر اقتصاد یک‌پایه‌ای و وابسته داشته باشد با تحریم‌های بی‌رحمانه باید آن کشور دچار فقر و فاقه اقتصادی شود، و با سرازیر کردن فاضلاب فرهنگ منحط آمریکایی ذائقه کشورهای اذنابی و دنباله‌رو خود را تغییر، بدبو و متعفن کند.

,

سیاست کلی آمریکا نسبت به ایران اجرای سیاست اسرائیل غاصب است که از زبان رابین معدوم صهیونیست اعلام شد که «ما باید ریشه مردم ایران را بسوزانیم» فشار حداکثری در قالب تحریم‌های اولیه و ثانویه در راستای اجرای این سیاست غیرانسانی است.

, , ,

کالبدشکافی تحریم‌های اولیه و ثانویه آمریکا این رویکرد ظالمانه را به‌روشنی نشان می‌دهد؛ تحریم‌های اولیه یعنی تحریم‌هایی که مستقیماً از طرف آمریکا اعلام و اعمال می‌شود و تحریم‌های ثانویه این است که آمریکایی‌ها به دنیا اعلام می‌کنند که هر کشوری که تحریم‌های اعلامی ما را دور بزند خود آن کشورها از طرف آمریکا تحریم خواهد شد.

,

آمریکایی‌ها سعی کردند که یک تحریم صددرصد و همه‌جانبه شعب ابی‌طالبی را به جرم استقلال‌طلبی مردم ایران بر این کشور تحمیل کنند و در این زمینه دنیا را به یک اجماع برسانند و به خیال خام خود، ریشه مردم آزاده ایران اسلامی را بخشکانند و یا ایران را به خود متمایل و اراده ایرانی‌ها را سست و تلقی برداشت آنان را جابه جا کنند که راه منحصربه‌فرد سازش با آمریکا است.

,

ولی برنامه همکاری‌های جامع (25 ساله ایران و چین) ثابت می‌کند که دنیا تن به ذلت یک‌جانبه‌گرایی آمریکای پیر و فرتوت نمی‌دهد و این سند نشان می‌دهد که ایران یک بازیگر بین‌المللی و فرا منطقه‌ای است و قادر است که اراده چندجانبه گرایی را به آمریکا تحمیل کند و به دنیا ثابت کند که چین، روسیه و هند اراده زورگویی ندارند و از موضع برابر وارد مذاکره می‌شوند و یک بازی عادلانه برد-برد را طراحی می‌کنند.

,

برخلاف آمریکا که تاریخ مذاکراتش با دیگر کشورها نشان می‌دهد که در مذاکره می‌گوید: ما هرچه داریم مال خودمان است بیائید تا با موجودی شما مذاکره کنیم!!! و اگر سندی هم منعقد شود به‌راحتی در مرئی و منظر جهانیان زیر قاعده بازی می‌زنند.

,

قرآن کریم، چه زیبا در این زمینه می‌فرماید.َقاتِلوا أَئِمَّةَ الکُفرِ ۙ إِنَّهُم لا أَیمانَ لَهُم.(توبه آیه 12) با پیشوایان کفر مبارزه کنید، چراکه پیمان آن‌ها اعتباری ندارد؛ لذا این سند همکاری پنجره‌ای است ورای درهای بسته توسط آمریکا که به روی جهان به‌خصوص ایران باز می‌شود.

,

شکستن ابهت کدخدایی آمریکا نسبت به جهان با این سند راهبردی شکسته می‌شود، یادمان نرفته است که بوش کوچک علناً خود را کدخدای جهان اعلام کرد و بعضی از افراد داخل حکومت اسلامی هم گفتند: «ما باید با خود کدخدا ببندیم» و در سند 2015 آمریکا اوباما گفت: ما رهبر جهان هستیم و این رهبری باید تا 100 سال آینده تکرار شود و ترامپ هم بر اساس این سند اعلامی به جهان، در قالب تحریم‌ها امرونهی می‌کرد.

, , ,

خیلی از کشورها از امرونهی‌های آمریکا تبعیت کردند از باب مثال: صادرات ایران به 28 کشور اتحادیه اروپا کمتر از نصف صادرات ما به افغانستان شد، دولت کره جنوبی پول‌های مارا بلوکه کرد، بعضی از کشورهای مفلوک حوزه خلیج‌فارس به تبعیت از آمریکا اسرائیل را به رسمیت شناختند و در جهت تحریم‌های آمریکایی از دریا و خشکی می‌خواستند برنامه‌هایی اجرا کنند و…

,

مردم ایران بامطالعه دقیق برنامه همکاری‌های جامع (25 ساله ایران و چین) واقف خواهند شد که این سند، قرارداد و معاهده نیست و لذا هیچ تعهدی ایجاد نمی‌کند بلکه چشم‌انداز رابطه دو کشور را ترسیم می‌کند و در سند جامع همکاری ایران و چین مدیریت، اداره و یا بهره‌برداری از هیچ منطقه و یا حوزه‌ای به چین واگذار نشده است.

,

آیا مورد دارد که بعضی از وطن‌فروش‌های خودفروش بگویند ایران را فروختند؟! جالب است مردم عزیز با بینش بدانند، افرادی مثل گلشیفته فراهانی که در فیلم‌های دست‌دوم و سوم بازی می‌کنند و متأسفانه خودفروشی لازمه بازی با این نوع فیلم‌ها است و فرح حصارکی باهم صحبت می‌کنند و دل می‌سوزانند که ایران را فروختند.

,

مردم عزیز به بیوه فرسوده حصارکی شاه می‌گویند آیا ما مثل شاه در سال 1350 بحرین استان چهاردهم ایران را واگذار کردیم؟ یا مثل رضاخان آرارات کوچک را به ترکیه بخشیدیم؟ و یا 17 ایالت را در جنگ‌های ایران و روس تقدیم کردیم؟ و…

,

مردم عزیز ایران که دشمنان آنان را جاهل فرض کردند، با مرور برنامه‌های همکاری (25 ساله ایران و چین) و نگرانی‌های دشمنان ایران، علت نگرانی آن‌ها را دریافت خواهند کرد.

,

واقعاً این سند همه دشمنان قسم‌خورده ایران را دستپاچه کرده است؛ روزنامه صهیونیستی « جروزالم پست » می‌نویسد: «توافق ایران و چین خبر بدی برای اسرائیل است.»، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «این سند در جهت تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا است»، روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته است: «این سند فشار اقتصادی آمریکا در هردو کشور (ایران و چین را) کاهش خواهد داد» و به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد از سند همکاری ایران و چین به‌عنوان تحولی بسیار مهم یادکرده است.

,

به‌طورکلی نگرانی آمریکا، صهیونیست، عربستان جانی و وطن‌فروش‌هایی که سیگنال تحریم را به آمریکا می‌فرستادند از سند همکاری‌های جامع ایران و چین، به خاطر این است که اجرای این سند، تحریم‌ها را دور می‌زند.

,

آن‌ها از پیشرفت ایران در قالب این سند در حوزه ابزارهای نظامی از تانک بگیر تا کشتی‌های جنگی و هواپیماها نگرانند به‌طوری‌که برنامه‌ها و اهداف آن‌ها را در رابطه با مهار ایران در منطقه از بین می‌برد این سند مصداق بارز همکاری‌های جامع است چون شامل حوزه‌های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت‌های مخابراتی و فن‌آوری ارتباطات، تجارت، بهداشت، سلامت و…

,

و از نکات بسیار مهم این سند می‌توان به توافق بر سر تجارت، با ارزهای محلی یادکرد که موجب شکست انحصار معاملات با دلار آمریکایی است؛ و مردم عزیز ایران می‌دانند که دنیا در حال گذار قدرت از غرب به شرق است و دنیا در حال افول قدرت غرب و به‌اصطلاح پسا غرب به سر می‌برد و سند چشم‌انداز همکاری جامع (25 ساله ایران و چین) اعلان این افول است.

,

و باید گفت زمستان رفت و روسیاهی برای وطن‌فروش‌های غرب باخته که سیگنال برای آمریکا جهت تحریم شکننده می‌فرستادند و اخلالگران مسائل اقتصادی ماند و روسفیدی برای مدافعان وطن اسلامی مثل جهاد گران اقتصادی، مردم مقاوم ایران اسلامی و مجاهدان سخت‌کوشی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی تا آینده تاریخ خواهد ماند؛ و باید دست‌مریزاد گفت به مردم پایدار و با استقامت ایران که خیز برداشته‌اند که یک حماسه بزرگ دیگر در پای صندوق‌های رأی، با حضور حداکثری خلق کنند و باید مجاهدان و انقلابیون خود را برای نوکری بیشتر مردم بعد از انتخابات 1400 آماده کنند.

,

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند/ چنان نماند، چنین نیز نخواهد ماند / زمهربانی جانان همه مبُّر حافظ/که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند

,

نویسنده:محمدکرم ساعدپور تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه