اخبار داغ

نورانی در گفت‌وگو با دانا خبر داد:

تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی/ فردا قیمت خرید تضمینی گندم تعیین می‌شود

تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی/ فردا قیمت خرید تضمینی گندم تعیین می‌شود
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از تشکیل جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، فردا در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در صورت عدم تایید قیمت منصفانه، ممکن است امنیت غذایی کشور به خطر خواهد بیافتد.
[

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسان راه راه‌دانا، در مورد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: در آخرین پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی قرار است فردا سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه جلسه  شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در این وزارتخانه تشکیل خواهد شد؛ این نخستین جلسه‌ای است که نمایندگان کشاورزان هم در آن حضور دارند و در روند قیمت‌گذاری ایفای نقش خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسان راه راه‌دانا,

وی افزود: مسئولان کمیته قیمت‌گذاری در وزارت کشاورزی گفتند فردا قیمت نهایی خرید تضمینی گندم مشخص می‌شود؛ لذا اتحادیه تاکید دارد که هم‌اکنون برای تعیین قیمت دیر شده است زیرا برداشت محصول در روزهای آینده آغاز خواهد شد و کشاورزان باید بدانند که با چه شرایطی، گندم خود را به چه کسی باید تحویل دهند.

,

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع امنیت غذایی و افزایش قیمت جهانی این محصول در صورت موافقت همه اعضاء در جلسه فردا احتمالا قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خواهد یافت و با جلب رضایت نسبی کشاورزان در افزایش قیمت مشکل مرتفع خواهد شد.

,

نورانی در مورد پیش بینی برداشت گندم در سال جاری گفت: ابتدا باید فردا قیمت مشخص شود تا بتوانیم شاخصی برای پیش بینی داشته باشیم؛ تا قدمی برای برنامه ریزی برای سال آینده برداشته باشیم، البته باید بدانیم در صورت عدم تایید قیمت منصفانه، میزان خرید گندم شدیدا کاهش یافته و امنیت غذایی کشور به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/ط

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه