اخبار داغ

شاهراه اقتصادی ایران؛

وقتی تولید نان صنعتی و ماکارونی، البرز را در خاورمیانه برند کرد/ صادرات به ۸۰ کشور جهان از کوچک‌ترین استان کشور

وقتی تولید نان صنعتی و ماکارونی، البرز را در خاورمیانه برند کرد/ صادرات به ۸۰ کشور جهان از کوچک‌ترین استان کشور
برخی از واحدهای تولیدی البرز به عنوان برند برتر صنعت ماکارونی کشور در سال ۹۹ معرفی شده اند و به عنوان بزرگترین تولیدکننده پاستا و ماکارونی در ایران و خاورمیانه شناخته می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مردادماه سال ۹۶ بود که دو وزارت خانه علوم و ارتباطات استان البرز را به واسطه ظرفیت های ظرفیت‌ های موجود در بخش داروسازی، کشاورزی، صنعت، علم و فناوری در معدن به عنوان قطب علم و فناوری کشور معرفی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی ۱۴۰۰ به رسم سال های گذشته سال جدید را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری کردند و خطاب به مسئولان کشور فرمودند؛ «چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌ جانبه‌ قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.».
,
 
,
به همین دلیل و با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب بر آن شدیم تا در قالب سلسله گزارشاتی، ظرفیت های تولیدی البرز را که در کشور به عنوان شاهراه اقتصادی شناخته می شود مورد بررسی قرار دهیم.
,
 
,
البرز از استان های شاخص در زمینه صنعت ماکارونی بوده و وجود برندهای ملی در این صنعت از شاخصه های اقتصادی استان است. تولید ماکارونی در واحدهای صنعتی البرز ۱۰۰ درصد مکانیزه است و به یقین این صنعت جزو صنایع پیشران کشور است و تاثیر مهمی درشتاب اقتصادی کشور دارد.
,
 
,
نبی الله نوری نسب عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ حدود ۸۰ درصد ماکارونی کشور در این استان تولید می شود و واحدهای صنعتی استان که در زمینه تولید ماکارونی فعالیت دارند از دستگاه های مدرن، پیشرفته و بروز دنیا استفاده می کنند.
,
 
,
به گفته پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز این استان با وجود بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و بالغ بر ۸۰ هزار واحد صنفی در زمینه ‌های مختلف از جمله دارو و ماکارونی قطب صنعتی کشور است. محصولات برخی از کارخانه های ماکارونی البرز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود.
,
 
,
عزیزالله شهبازی استاندار البرز می گوید؛ بزرگترین پالایشگاه غلات کشور در البرز مستقر است که از دانش روز و فناوری‌ ها نو بهره می‌ برد و با رفع موانع بهره برداری از پالایشگاه، ۵ هزار نفر مشغول به کار می شوند چرا که  این کارخانه محصولات استراتژیکی تولید می کند و علاوه بر تامین نیاز داخل، به چندین کشور دنیا نیز صادرات دارد.
,
 
,
برخی از برندهای تولید ماکارونی در البرز وارد ۱۰ سالگی خود شده اند و حتی در سال ۱۳۸۰ هم برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏ اندازی کرده اند. همچنین تولید قند میوه یکی از افتخارات پالایشگاه های مذکوراست که کشور را از واردات این محصول بی نیاز کرد و باعث صادرات این محصول به سایر نقاط جهان شد.
,
 
,
برخی از واحدهای تولیدی البرز به عنوان برند برتر صنعت ماکارونی کشور در سال۹۹ معرفی شده اند و به عنوان بزرگترین تولیدکننده پاستا و ماکارونی در ایران و خاورمیانه با تولید محصولات مختلف در گروه انواع پاستا، لازانیا، پودر کیک و آرد به شمار می رود که با ظرفیت تولید ۴۴۸هزار تن در سال زمینه اشتغال ۱۲۵۰ نفر را فراهم کرده است.
,
 
,
فارغ از تولید ماکارونی: بزرگترین و مطرح ترین واحدهای تولید نان صنعتی کشور در البرز فعال هستند و بر اساس اعلام استاندار البرز این استان قطب تولید مواد غذایی در کشور بوده و یکی از این بخش های مهم، تولید و استحصال آرد و فرآورده های آن محسوب می شود.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه