اخبار داغ

وقتی مردم فریدونشهر روحانی انقلابی را از بند ساواک آزاد کردند/ خاطرات حجت الاسلام سالک از حماسه های مردم این منطقه

وقتی مردم فریدونشهر روحانی انقلابی را از بند ساواک آزاد کردند/ خاطرات حجت الاسلام سالک از حماسه های مردم این منطقه
حجت الاسلام احمد سالک خاطره خود از حماسه مردم فریدونشهر در آزاد کردنش از بند ساواک را بازگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام احمد سالک، نمایند ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، پیش از انقلاب در نقاط مختلف کشور به منظور تبلیغ سفر می‌کرده که یکی از این مناطق شهرستان فریدونشهر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در رژیم ستمشاهی پهلوی که سازمان و امنیت و اطلاعات (ساواک) بر همه جا چنبره اطلاعاتی زده و آن چنان فضای سنگینی را فراهم کرده بود که حتی بعضاً درون خانواده‌ها جرأت اظهار مطلبی علیه رژیم شاهنشاهی نبود، این روحانی انقلابی در فریدونشهر بر روی منبر رفته و به تبلیغ دین و اسلام و حکومت اسلامی می‌پرداخته است.

,

وی روایت می‌کند: در فریدونشهر به تبلیغ مشغول بودیم و شبکه‌ای مخفی از انقلابیون برای تبادل اطلاعیه و اعلامیه‌های انقلاب و امام راحل -رحمة الله علیه- شکل داده بودیم که جمعی از راننده‌های مینی بوس این شهر نیز جزء آن‌ها بوده و کتب و اعلامیه‌ها را از اصفهان به فریدونشهر می‌آوردند.

,

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: روزی به خاطر همین فعالیت‌های انقلابی و سخنانی که از بنده لو رفته بود، ساواک بنده را دستگیر کرده و به زندان ساواک در شهر داران انداختند. در آن‌جا به شدت با من بدرفتاری می‌شد و تلاش می‌کردند از این طریق شبکه ما را کشف کرده و انقلابیون منطقه را شناسایی کنند.

,

وی ادامه داد: یک روز داخل بند دیدم مسئول زندان صدایم کرد و مرا به دفتر خود برد و با پذیرایی خوبی با من برخورد کرد و متوجه شدم می‌خواهند مرا آزاد کنند. پیگیر ماجرا که شدم فهمیدم همان شبکه انقلابی که در فریدونشهر تشکیل داده بودیم موضوع به اسارت گرفتن بنده را به اطلاع مردم فریدونشهر رسانده بودند و این مردم گروه گروه خود را با مینی‌بوس و سایر وسایل نقلیه به داران رسانده بودند و جمعیت عظیمی درب زندان ساواک در شهر داران تجمع کرده بودند و اعلام کرده بودند تا سالک از زندان آزاد نشود، محل را ترک نکرده و به تحصن خود ادامه خواهند داد.

,

این روحانی مبارز در پایان گفت: این مردم آن قدر جدی ایستاده و بر خواسته خود پافشاری می‌کنند که ساواکی که آن خشونت و سنگ دلی را مردم ازش سراغ دارند، مجبور شد مرا آزاد کرده و همراه مردم راهی کند تا به فریدونشهر بازگردم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه