اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

بیش از ۶میلیارد ریال کتاب در قزوین به فروش رفت

بیش از ۶میلیارد ریال کتاب در قزوین به فروش رفت
محمد حسین اسماعیلی گفت: ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال کتاب با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در قالب طرح‌های فصلی فروش کتاب در سال ۱۳۹۹ در این استان به فروش رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب به منظور رونق بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌ها برگزار می‌شود طی چند دوره برگزار شده در استان با استقبال خوبی مواجه شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی افزود: فروش این میزان کتاب در قالب طرح‌های بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب با مشارکت کتابفروشی‌های استان قزوین انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین اضافه کرد: ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال کتاب با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در قالب طرح‌های فصلی فروش کتاب در سال ۱۳۹۹ در این استان به فروش رفت.

خرید بیش از 17هزار جلد کتاب در سال گذشته
,
,
,
,
, خرید بیش از 17هزار جلد کتاب در سال گذشته, خرید بیش از 17هزار جلد کتاب در سال گذشته,

وی بیان کرد: تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط قزوینی‌ها در چهار طرح فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب بود.

اسماعیلی عنوان کرد: برای کل این خریدها مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه؛ مجموع تعداد روزهای برگزاری طرح‌های فروش فصلی کتاب در سال ۹۹ را ۳۹ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب نقش مهمی در پر کردن این خلاء ناشی از شیوع کرونا در سراسر کشور داشت و خوشبختانه با استقبال مناسبی هم مواجه شد.
,
,
,
,
,
,

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ گفت: امید است این طرح در سال ۱۴۰۰ در سطح کمی و کیفی بیشتری برگزار شود.
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه