اخبار داغ

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان اعلام کرد؛

اشتغال ۷۰ روستای راز و جرگلان به نوغان داری در بهار جاری/افزایش ۴.۲ هکتاری سطح توتستان ها

اشتغال ۷۰ روستای راز و جرگلان به نوغان داری در بهار جاری/افزایش ۴.۲ هکتاری سطح توتستان ها
آشرمحمدیزدانی گفت: با آغاز فصل بهاری جاری، در شهرستان راز و جرگلان ۷۰ روستا با تامین جعبه های تخم نوغان مشغول به نوغان داری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آشرمحمد یزدانی، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان در گفت و گو با عصراترک با اشاره به اینکه برای انجام نوغان داری در شهرستان راز و جرگلان پیش بینی شده که برای این فصل از سال جاری تعداد هزار و ۷۶۴ جعبه تخم نوغان تامین و توزیع شود، اظهار کرد: تا به کنون تعداد هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان تامین و در حال توزیع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
یزدانی گفت: در سال گذشته، به طور کلی هزار و ۶۷۶ جعبه تخم نوغان میان نوغان داران متقاضی در این شهرستان توزیع شدند.
,
 
,
وی درباره نحوه توزیع جعبه های تخم نوغان در این شهرستان نیز عنوان کرد: نوغانداران با مراجعه به نمایندگان شورای اسلامی روستاها و یا تشکل های نوغانداری در روستا و یا با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در این شهرستان می توانند جعبه های تخم نوغان را تامین کنند.
,
 
,
سرپرست جهادکشاورزی راز و جرگلان خاطر نشان کرد: در حال حاضر، در این شهرستان شش شرکت تعاونی نوغانداری با ۵۲۰ نفر عضو فعالیت دارند.
,
 
,
یزدانی همچنین بیان کرد: به طور کلی در شهرستان راز و جرگلان، در سطح  ۷۰ روستا فعالیت نوغانداری به صورت خانوادگی انجام می شود که از این تعداد روستای یاد شده، ۴۶ روستای آن در بخش جرگلان، شش روستا در بخش غلامان و مابقی در بخش مرکزی این شهرستان به این فعالیت مشغول هستند.
,
 
,
وی در ادامه گفت: در سال گذشته، در این شهرستان هزار و ۱۹۰ نفر برای نوغان داری به تهیه جعبه های تخم نوغان اقدام کردند که پیش بینی می شود در فصل جاری هزار و ۲۶۰ نفر متقاضی تهیه این جعبه های تخم نوغان باشند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخن خود درباره تولید پیله تر کرم ابریشم در این شهرستان نیز اظهار کرد: در سال گذشته، در این شهرستان به علل بارش برف شدید در پایان فروردین ماه سال گذشته همچنین نبود برگ توت کافی برای تغذیه کرم های ابریشم فقط  ۵۳ تن پیله تر کرم ابریشم برداشت شد، با این وجود، پیش بینی می شود که طی سال جاری این میزان به ۵۸ تن پیله تر کرم ابریشم برسد.
,
 
,
یزدانی با اشاره به توتستان های این شهرستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه در ماه جاری سطح توتستان های این شهرستان تا ۴.۲ هکتار افزایش یافته، در حال حاضر سطح توتستان های این شهرستان به ۱۱۵ هکتار رسیده است.
,
 
,
وی در خاتمه درباره تاثیر کاهش بارندگی ها بر توتستان های این شهرستان نیز عنوان کرد: این وضعیت بر رشد درختان توت، میزان تولید برگ این درختان و میزان فیبر در برگ ها و کیفیت تغذیه کرم های ابریشم همچنین ظرفیت کمی و کیفی پرورش کرم های ابریشم تاثیر منفی خواهد گذاشت.
,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه