اخبار داغ

کمر شکسته کارگران زیر بار گرانی و کرونا؛

کارگران تویسرکانی مشمول قانون کار در ماه رمضان نمی شوند؟/ کویر تن های رنجو کارگران؛ از جیب های بی پول تا دستانی پینه بسته و لبانی خشک

کارگران تویسرکانی مشمول قانون کار در ماه رمضان نمی شوند؟/ کویر تن های رنجو کارگران؛ از جیب های بی پول تا دستانی پینه بسته و لبانی خشک
طبق ماده ۱۵۰ قانون کار، کاهش ساعت کاری کارگران باید در ماه مبارک رمضان انجام شود، اما این مسئله نه تنها جدی گرفته نمی شود، بلکه نظارتی بر اجرای آن هم نیست، در وضعیت قرمز کرونایی تویسرکان که کارگران حتی یک روز هم تعطیل نشدند، از فرماندار و استاندار می خواهند اقدامی فوری در این باره بیاندیشند تا کمرشان زیر بار گرانی و کرونا بیش از این نشکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در ماده ۱۵۰ قانون کار به صراحت و به طور شفاف آمده که؛ "کارفرمایان مکلفند تا با همکاری نهادهای کارگری برای ماه رمضان ساعت و شرایط کار را با توجه به محدویت‌های کارگران تغییر دهند ".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حتی در این ماده عنوان شده؛ "کارفرمایان باید در کارگاه یا محیط کار، محل مناسب برای ادای فریضه نماز ایجاد کنند و در ایام ماه مبارک رمضان برای تعظیم شعائر مذهبی و رعایت حال روزه‌داران، شرایط و ساعات کار را با همکاری انجمن اسلامی، شورای اسلامی کار و یا سایر ‌نمایندگان قانونی کارگری به گونه ای تنظیم کنند که اوقات کار مانع فریضه روزه نباشد؛ همچنین مدتی از اوقات کار را برای ادای فریضه نماز و صرف افطار یا سحری اختصاص بدهند."

,

با این وجود تعداد قابل توجهی از کارگران تویسرکانی در تماس با خبرنگار رودآور از عدم اعمال چنین قانونی از سوی کارفرمایان خود در این شهرستان گلایه مند و خواستار پیگیری ماجرا شدند.

,

در روزگار قرمز کرونایی ساعت کاری ما را کم نکردند برای رمضان وارد میدان می شوند؟

, در روزگار قرمز کرونایی ساعت کاری ما را کم نکردند برای رمضان وارد میدان می شوند؟, در روزگار قرمز کرونایی ساعت کاری ما را کم نکردند برای رمضان وارد میدان می شوند؟,

الوندی یکی از کارگران تویسرکانی در این باره به خبرنگار ما گفت: در این روزهای کرونایی بالاجبار باید تمام ساعت تعیین شده را کار کنیم، حتی تعطیلی برای ما کارگران در این روزهای سخت نسبت با معیشت تنگمان نبوده است.

,

وی عنوان کرد: کمر ما کارگران زیر بار این همه گرانی و بی توجهی شکسته، روز به روز خسته تر می شویم و کسی هم نیست به فریادمان برسد.

,

کویر تن های رنجو کارگران، از جیب های بی پول تا دستانی پینه بسته و لبانی خشک

, کویر تن های رنجو کارگران، از جیب های بی پول تا دستانی پینه بسته و لبانی خشک, کویر تن های رنجو کارگران، از جیب های بی پول تا دستانی پینه بسته و لبانی خشک,

این کارگر تویسرکانی اظهار کرد: تأسف بارتر آن که اصلاً توجهی هم به ماه رمضان و خستگی ما کارگران با زبانی روزه ندارند، چرا باید بر ما این همه سخت بگیرند، روزها طولانی است، فرصتی هم برای استراحت نداریم، آیا با این تن های رنجور جانی برایمان می ماند که شب ها لااقل کمی با قرآن انس بگیریم؟

,

در روزهای کرونایی تعطیلی برای کارگران معنایی ندارد

, در روزهای کرونایی تعطیلی برای کارگران معنایی ندارد, در روزهای کرونایی تعطیلی برای کارگران معنایی ندارد,

سوری دیگر کارگر تویسرکانی هم بیان اینکه رحم و مرمت گویا دیگر در جامعه ما نیست، عنوان کرد: چه فرقی باید بین من و فلان کارمند باشد؟ ما همه انسان هستیم، کارمندان نهایت از هشت صبح تا 14 بعدازظهر فعالیت می کنند، حتی در روزهای قرمز کرونایی با یک دوم ظرفیت در ادارات خود حاضر می شوند، اما ما باید تا ساعت 17 عصر مدام عرق بریزم آن هم برای حقوق کارگری که مزایایی هم ندارد.

,

تلاش مضاف کارگران برای لقمه نانی بخور و نمیر!

, تلاش مضاف کارگران برای لقمه نانی بخور و نمیر!, تلاش مضاف کارگران برای لقمه نانی بخور و نمیر!,

وی تأکید کرد: چرا نباید طبق قانون کار ساعت کاری ما در ماه مبارک رمضان کاهش یابد؟ بازم هم با این اوضاع و احوالم باید بگویم وضع و روزگار من بدک نیست! برخی کارگران را می شناسم که تا ساعت 22 شب هم مشغول به کار هستند آن هم برای لقمه نانی بخور و نمیر.

,

کارفرمایانی که کاهش ساعات کاری در رمضان برای کارگران را جدی نگرفته اند!

, کارفرمایانی که کاهش ساعات کاری در رمضان برای کارگران را جدی نگرفته اند!, کارفرمایانی که کاهش ساعات کاری در رمضان برای کارگران را جدی نگرفته اند!,

عبدالملکی دیگر کارگر تویسرکانی هم با اشاره به اینکه کارفرمای ما کاهش ساعات کاری را در رمضان جدی نگرفته، افزود: تعدادی از دوستان ما کرونا گرفته اند و کارفرمایان به نظر می خواهد در نبود آنان از ما کار بیشتر بکشند!

,

وی تصریح کرد: چرا اداره کار و به ویژه فرمانداری تویسرکان که مدام از این طرف به آن طرف می رود و عکس سلفی می گیرد، نظارتی بر رعایت و اجرای قانون کار ما کارگران در ماه رمضان ندارد؟ و لااقل از کارگاه ای شهرستان بازدیدی نمی کنند تا از وضعیت کرونایی آنان مطلع شوند که چه تعداد درگیر بیماری شده اند و چه تعداد نه؟

,

استاندار همدان و فرماندار تویسرکان، در روزهای کرونایی چاره ای برای کارگران بیاندیشید

, استاندار همدان و فرماندار تویسرکان، در روزهای کرونایی چاره ای برای کارگران بیاندیشید, استاندار همدان و فرماندار تویسرکان، در روزهای کرونایی چاره ای برای کارگران بیاندیشید,

به گزارش عصر همدان؛ کاهش ساعات کار در ماه مبارک رمضان طبق قانون باید انجام گیرد، اما در تویسرکان طبق شواهد عینی و پیام های مردمی این مهم رعایت نمی شود، مضاف بر اینکه در شرایط قرمز کرونایی کارگران همچنان مشغول به کار هستند و دور کاری برای آنانی معنایی ندارد.

,

از آنجا که فرماندار هر شهرستان می بایست بر عملکرد دستگاه های دولتی، نظارتی موشکافانه داشته باشد و از سویی رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان نیز محسوب می شود، کارگران تویسرکانی انتظار دارند فرماندار برای یک بار هم شده به درد و دل های آنان لااقل از طریق خبرگزاری ها گوش دهد.

,

کارگران از فرماندار تویسرکان می خواهند هم با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و هم به دلیل قرمز بودن وضعیت کرونایی شهرستان، اقدامی فوری در کاهش کار ساعات کارگران بیاندیشند و اگر او دست خود را در این امر بسته می داند! لااقل دردهایشان را با ستاد استانی مبارزه با کرونا منتقل کند تا استاندار چاره ای بیاندیشد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه