اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

۵۰ هکتار از منطقه طارم طعمه ملخ‌ها شد/ کاهش بارندگی‌ها در قزوین عامل هجوم حشرات

۵۰ هکتار از منطقه طارم طعمه ملخ‌ها شد/ کاهش بارندگی‌ها در قزوین عامل هجوم حشرات
قدرت الله مهدیخانی گفت: متاسفانه از اوایل امسال به دلیل بارش کم در منطقه طارم حدودا ۵۰ هکتار زمین با هجوم ملخ‌ها درگیر شده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت اله مهدیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره هجوم ملخ‌ها به منطقه طارم، اظهار کرد: هرساله در منطقه طارم، مرز مشترک قزوین، گیلان، لوشان و زنجان مواجهه با ملخ اتفاق می‌افتد و به این صورت نیست که ملخ‌ها از مناطق دیگر به این منطقه حمله کنند چراکه متاسفانه در منطقه طارم هرساله ملخ‌ها وجود دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به علت عمده حضور جمعیت بی‌شماری از ملخ‌ها در استان افزود: این حشرات زمانی که بارندگی بسیار باشد دیرتر سر از تخم بیرون می‌آورند اما اگر بارندگی کم باشد زودتر و با جمعیت بیشتری ظاهر می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: هرساله در این مناطق مبارزه با آفت انجام می‌شود و این موضوع فقط امسال اتفاق نیفتاده است چراکه سال‌های گذشته هم ملخ‌ها در این مناطق وجود داشتند.

کشاورزان مناطق هجوم ملخ‌ها را اطلاع رسانی کنند

وی تاکید کرد: هرساله از اواخر اسفند ماه برای سم پاشی مناطق هدف شروع به کار می‌شود و متاسفانه از اوایل امسال به دلیل بارش کم در منطقه طارم حدودا ۵۰ هکتار زمین با هجوم ملخ‌ها درگیر شده‌اند.

مهدیخانی تاکید کرد: اقداماتی همچون سم پاشی منطقه انجام شده و از ظرفیت منطقه از جمله جهاد کشاورزی، شوراها و دهیاری استفاده می‌کنیم تا نهایتا با اقدامات انجام شده تا یک ماه آینده میزان هجوم ملخ‌ها کاهش پیدا کند؛ متاسفانه گاهی ورزش باد جهت حرکت ملخ‌ها را تغییر می دهد و این موضوع باعث پراکنده شدن ملخ‌ها در منطقه می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: ملخ‌های موجود در منطقه طارم به نوعی بومی آن منطقه شده‌اند و این که گمان کنیم با اقدامات انجام شده این حشرات به صورت کلی از بین بروند غیر ممکن است چراکه هرچقدر سم پاشی انجام شود برخی ملخ ها میان خاک، خار و خاشک‌ها می‌مانند و روند زاد و ولد انجام می‌دهند و هر ساله استان را با این موضوع درگیر می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در پایان عنوان کرد: کشاورزان اگر کانون هجوم ملخ‌ها را شناسایی و اعلام کنند قطعا مدیریت و سم پاشی منطقه سریع‌تر انجام خواهد شد؛ موضوع سم پاشی در درازمدت اثرات منفی خواهد داشت چراکه سم پاشی مواد شیمیایی باید با توجه به دستورالعمل‌های جهاد کشاورزی انجام شود تا به آب‌های زیرزمینی آسیبی نرسد.

انتهای پیام

,
,
,
,
,
, کشاورزان مناطق هجوم ملخ‌ها را اطلاع رسانی کنند, کشاورزان مناطق هجوم ملخ‌ها را اطلاع رسانی کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه