اخبار داغ

رئیس کمیسیون امور داخلی در مجلس:

تحول قوه مجریه در انتخابات ۱۴۰۰ اقتصاد کشور را سر و سامان می دهد/ صنایع تبدیلی و تولید ۲ میلیون تن محصول کشاورزی؛ شاه کلید توسعه البرز

تحول قوه مجریه در انتخابات ۱۴۰۰ اقتصاد کشور را سر و سامان می دهد/ صنایع تبدیلی و تولید ۲ میلیون تن محصول کشاورزی؛ شاه کلید توسعه البرز
علی حدادی گفت: استان البرز ظرفیت ها و پتانسیل های خاصی دارد لذا اگر مسئولین کشوری در انتخابات پیش رو نگاه به داخل را در اولویت قرار دهند می توانند در مسیر پیشرفت ایران قدم بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اصلی اقتصادی ایران نگاه به ظرفیت های داخل کشور در بخش های مختلف گوناگون است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: اتصال به اوراسیا، دسترسی به سرزمین آبی و کشاورزی از مهم ترین پتانسیل های ایران به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی حدادی جمعیت ۶۰۰ میلیونی کشورهای همسایه را یک ظرفیت اقتصادی ویژه دانست و افزود: استان البرز ظرفیت ها و پتانسیل های خاصی دارد لذا اگر مسئولین کشوری در انتخابات پیش رو نگاه به داخل را در اولویت قرار دهند می توانند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی تلاش کرده و آینده درخشانی را رقم زد.
,
 
,
وی اظهار داشت: استان البرز در بخش کشاورزی ظرفیت های ویژه ای دارد و تولیدات آن در بخش زارعت، باغات و دامی زبان زد است در نتیجه اگر سیاست گذاری های درستی را شاهد باشیم با ظرفیت تولید ۲ میلیون تنی محصولات کشاورزی می توان نگاه واقعی همراه آمایش سرزمین را در صنایع تبدیلی داشت.
,
 
,
حدادی صنایع تبدیلی را در راستای جلوگیری از خام فروشی و ارزآوری برای کشور موثر دانست و تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی باید به واسطه حمایت از تولید در اولویت کار قرار گیرد زیرا امروز راهبردی که رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۰ ترسیم کردند، تولید، پشتیبانی از آن و مانع زدایی است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی البرز در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ تولید می شود، گفت: سرمایه گذاری درست و جامع، نگاه به خودکفایی استانی و تولید محوری می تواند با پیروی از سیاست های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی در گام دوم انقلاب موثر باشد.  
,
 
,
حدادی با تاکید بر اینکه روحیه جهادی آینده درخشانی را برای ایران رقم می زند، افزود: باید نگاه را از خارج از کشور برداریم و اقتصاد مقاومتی را با تکیه بر ظرفیت جوانان به معنای واقعی پیاده کنیم، البرز نخبگانی دارد که در سطح ملی می توانند حرف برای گفتن داشته باشند.
,
 
,
وی اظهار داشت: حمایت از تولید در بخش کشاورزی و رونق صنایع تبدیل باید در دستور کار قرار گیرد، بیش از ۳ هزار کارگاه تولیدی در البرز فعالیت دارند، استان ما در زمینه تولید دارو نه تنها در حوزه ملی بلکه بین المللی دارای جایگاه ویژه بوده و در بخش گردشگری دارای ظرفیت ویژه ای هستیم.
,
 
,
حدادی با اشاره به اینکه کاهش وابستگی بودجه به نفت می تواند با توسعه گردشگری و ارزآوری در این بخش رقم بخورد، تصریح کرد: جذب توریست ظرفیتی است که نباید از آن غافل شد، البته در بخش صنایع، کشاورزی و گردشگری باید حمایت از تولید انجام شود که مستلزم تغییر در بروکراسی است.
,
 
,
وی توسعه تولید را در گرو تغییرحرکت به سمت پیش راه اقتصادی و تاسی از باورهای دفاع مقدس دانست و گفت: مردم باوری و می توانیم را باید باید در عرصه میدانی اثبات کرد، در مجلس یازدهم اولویت را رفع موانع، اصلاح قوانین و نظارت میدانی در جهت حمایت از تولید و سخنان رهبر معظم انقلاب قرار داده ایم.
,
 
,
حدادی افزود: تامین مواد اولیه مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان است و باید در تامین مواد اولیه کارگاه های تولیدی پیشگام باشیم، همچنین موانعی که دستگاه های اجرایی با بخش نامه و نگاه های بسته مسئولین به قانون ایجاد می کنند باید برطرف شود، همچنین صدور مجوزها و استعلام ها باید در کوتاه ترین زمان صورت گیرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تعریف و اجرای قانون به نفع مردم می تواند پتانسیل های بالقوه را بالفعل کند، اظهار داشت: مشکل ما در استان البرز سوءمدیریت است در حالی که سد طالقان و امیرکبیر ظرفیت های ویژه ای هستند و برخلاف گفته های برخی از مسئولین کمبود آب در استان نداریم.
,
 
,
حدادی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد آب شرب و کشاورزی البرز از آب های سطحی تامین می شود، تصریح کرد: اختصاص ۲۵ میلیون متر مکعب آب برای سد طالقان و ۵۵ میلیون متر مکعب برای البرز همراه با پروژه ملی تغذیه مصنوعی رودخانه کردان در راستای مدیریت آب کشاورزی در البرز انجام شده است.
,
 
,
وی در خاتمه گفت: تمام این ظرفیت ها در کنار باور مسئولین و تحول در قوه مجریه همراه با داشتن اختیارات کامل می تواند با استفاده از ظرفیت قوه مقننه و مجریه تغییرهای ویژه ای را بخش های گوناگون ایجاد کند، البته این یک مولفه اصلی را نیاز دارد که انسجام، وحدت و هم افزایی لازم است. 

 
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه