اخبار داغ

چی بودیم، چی شدیم؛

انقلاب اسلامی؛ بسترساز انقلاب علمی در ایران/ شرکت‌های دانش بنیان، کلید حل مشکلات کشور

انقلاب اسلامی؛ بسترساز انقلاب علمی در ایران/ شرکت‌های دانش بنیان، کلید حل مشکلات کشور
انقلاب اسلامی توانسته جهش های بزرگی در حوزه های علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد کند؛ امروز شاهد آن هستیم که جوان انقلابی و نخبه کشورمان توانسته قله های پیشرفت علم و فناوری را تصرف کنند؛ امروز جمهوری اسلامی ایران جزو کشور های پیشرو در حوزه علم و فناوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مردم ایران تاکنون سختی های زیادی را چشیده اند، از دوران تاریک و استکباری پهلوی گرفته تا دوران سخت جنگ تحمیلی که البته حالا با قاطعیت می توان گفت تمام این سختی ها را با هدایت و راهنمایی روشن بخش امامین انقلاب، پشت سر گذاشت؛ امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تکیه بر جایگاه علمی و پیشرفت در حوزه های مختلف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , اروم نیوز, ، مردم ایران تاکنون سختی های زیادی را چشیده اند، از دوران تاریک و استکباری پهلوی گرفته تا دوران سخت جنگ تحمیلی که البته حالا با قاطعیت می توان گفت تمام این سختی ها را با هدایت و راهنمایی روشن بخش امامین انقلاب، پشت سر گذاشت؛ امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تکیه بر جایگاه علمی و پیشرفت در حوزه های مختلف کند.,

مردم ایران سال‌هاست که با اراده و خودباوری خود توانسته‌اند قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کنند و پرچم ایران را بالا نگه دارند که البته این پیشرفت و دستاورد‌ها تنها مختص به یک حوزه خاص نیست.

,

پیشرفت‌های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر، به‌گونه‌ای حیرت‌انگیز بوده است که غربی‌ها را به شدت نگران کرده و موجب تشدید فشارها، کارشکنی‌ها و تحریم‌ها با بهانه‌های مختلف شده است. ارتقای سطح علمی جامعه، افزایش نرخ باسوادی، رشد مراکز علمی مدارس و دانشگاه‌ها و رشد تعداد دانشجویان در رشته‌های مختلف علمی، رتبه برتر ایران در تعداد مقالات و ارجاعات علمی و ثبت اختراعات و برتری در فناوری نانو، هسته‌ای، فضایی و سلول‌های بنیادی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای علمی و فناوری انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

,

یکی از این بخش ها توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در سطح کشور و به تیع آن در استانهاست که آذربایجان غربی از قافله مستثنی نبوده است.

,

١٢٠ شرکت فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعال است

, ١٢٠ شرکت فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعال است, ١٢٠ شرکت فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعال است,

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های فناور فعال در پارک علم و فناوری این استان در سایه توجه مسوولان به ۱٢٠ شرکت رسیده است.

,

علی‌محمد نیکبخت با بیان اینکه از این تعداد ٣۴ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت‌ها فناور است اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

,
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است، اضافه کرد: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی، محیط زیست، انرژی‌های نوین و زیست فناوری است.
,
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است، اضافه کرد: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی، محیط زیست، انرژی‌های نوین و زیست فناوری است.
,

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

,

ضرورت تکیه و اعتماد به جوانان

, ضرورت تکیه و اعتماد به جوانان, ضرورت تکیه و اعتماد به جوانان,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: جوانان همان‌هایی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند اگر به جوانان اعتماد کنید، آنان هیچگاه پشت شما را خالی نخواهند کرد.

,

وحید جلال زاده ادامه داد: به جز چند شرکت محدود در دنیا که این تکنولوژی را در اختیار دارند و با در اختیار داشتن منابع مالی فعالیت‌های خود را از سالیان گذشته آغاز کرده و توانسته اند ماهواره های منظومه‌ای را در مدار لئو قرار دهند، ما نیز به کمک جوانان این کشور به این موفقیت دست یافتیم.

,

وی بیان کرد: به طور قطع در صورت حمایت، این جوانان می‌توانند پیشرفت کنند و باید به کمک و یاری این جوانان بشتابیم، زیرا چندین شرکت از کشورهای خارجی درخواست ارتباط با این جوانان را دارند و آمادگی خود را بابت راه اندازی یک شرکت با جوانان ما و تامین همه هزینه‌ها را اعلام کرده‌اند.

,

شرکت های دانش بنیان، کلید مشکلات کشور

, شرکت های دانش بنیان، کلید مشکلات کشور, شرکت های دانش بنیان، کلید مشکلات کشور,

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان شاه کلید تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه هستند که می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

,
وی افزود: در امر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات، عملکرد خوبی را در سال‌های اخیر شاهد هستیم که این روند باید ادامه دار باشد.
,
وی افزود: در امر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات، عملکرد خوبی را در سال‌های اخیر شاهد هستیم که این روند باید ادامه دار باشد.
,

جوانان کشور توانستند!

, جوانان کشور توانستند!, جوانان کشور توانستند!,

افزون بر آنچه گذشت، ورود موفقیت‌آمیز و همزمان ایران با سایر کشورهای پیشرفته به عرصه علوم جدید مانند لیزر، میکرو الکترونیک، ورود به علم ساخت ربات و کسب موفقیت‌های جهانی در مسابقات رباتیک، توسعه سخت‌افزاری و ساخت ابررایانه، توسعه نرم‌افزاری و بهره‌برداری گسترده از علوم رایانه‌ای، کسب رتبه ۱۳ جهانی در زیست‌فناوری و رتبه اول در منطقه، کسب رتبه ۱۷ در فناوری ارتباطات با ۴۲ میلیون کاربر اینترنتی و رتبه نهم در عرضه خدمات اینترنتی و کسب رتبه ۲۲ در عرضه تلفن همراه با ۷۴ میلیون دارنده در کشور، بخش دیگری از دستاوردهای علمی در خور تحسین انقلاب اسلامی است که سابقه قبلی نداشته است.

,

از جمله مولفه‌های مهم در ارزیابی قدرت کشورها، علم و فناوری پیشرفته است.

,

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی موانع و محدودیت‌‏ها، در این زمینه نیز دارای توانمندی قابل ملاحظه‏‌ای است.

,

امروز با گذشت بیش از چهار دهه، به برکت انقلاب جهشی بزرگ در حوزه علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد شده است و قله‌های افتخاری که تا پیش از این، در انحصار چند کشور پیشرفته بود، در تصرف جوانان نخبه و انقلابی ایران اسلامی است.

,

موفقیت‌ها و پیشرفت‌های به دست آمده از دانشمندان و مراکز علمی ایران طی این چهل سال به قدری مهم و ارزشمند است که با هیچ دوره تاریخی قابل قیاس نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه