اخبار داغ

اخبار ویژه روزنامه‌ها؛

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند
وعده ۱۰۰ روزه روحانی برای تحول و رونق اقتصادی به ۳ هزار روز نزدیک شده اما او وعده یک ۱۰۰ روز دیگر را می‌دهد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

**********

,

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند

, ۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند,

کیهان

, کیهان, کیهان,

تندیس که ساخته شد اما دریغ از برداشته‌ شدن تحریم‌ها

, تندیس که ساخته شد اما دریغ از برداشته‌ شدن تحریم‌ها,

داماد رئیس‌جمهور می‌گوید ظریف و عراقچی هر جای دنیا بودند، از آنها تندیس می‌ساختند اما اینجا متهم‌شان می‌کنند که چرا رفع تحریم کرده‌اید.

,

کامبیز مهدی‌زاده ضمن یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «به راستی چرا عده‌ای از موفقیت مردم ناراحت می‌شوند؟ ریشه این شعارها کجاست؟ فحش می‌دهند، فیلم می‌سازند، کاریکاتور می‌کشند تا هموطن خود را خوار و ذلیل کرده و خوراک رسانه بیگانه را فراهم کنند، این کار خود به دشمن گرا دادن است! وزیر و معاونی که رهبر یک کشور از آنها تمجید کرده را هر روز به بهانه‌ای خوار و ذلیل می‌کنند و به آنها انگ می‌زنند. اگر این افراد در هر جای دنیا بودند تندیس و نمادشان را می‌ساختند و از آنها تکریم می‌کردند، اما اینجا کاریکاتور آنها را می‌سازند و تهمت می‌زنند که چرا مقابل دشمن ایستاده‌ای و رفع تحریم کرده‌ای؟»

,

وی در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است: «انقلابی‌گری به شعار نیست، به داد زدن پشت تریبون نیست، به پاچه‌خواری و چاپلوسی نیست! انقلابی‌گری به عمل و اعتقاد عملی به نظام است.»

,

جهان‌نیوز درباره این اظهارات نوشت: کدام رفع تحریم؟ ظاهرا آقای مهدی‌زاده خبر ندارد که آقای عراقچی از شش سال پیش هنوز در حال مذاکره است و به تازگی هم به عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران به وین رفته تا شاید در هفته‌های پایانی دولت کاری انجام دهد.

,

در کم‌اطلاعی آقای داماد همین بس که از ظریف و عراقچی تقدیر هم شد. در همان موقع «به‌به» گفتن‌ها برای برجام خسارت‌بار، آقایان مذاکره‌کننده حتی دری اصفهانی ده‌ها سکه تمام بهار آزادی گرفتند و تندیس افرادی نظیر ظریف هم ساخته شد اما این در حالی بود که امتیازات نقد هسته‌ای دادند و صرفا وعده‌های نسیه گرفته بودند.

,

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!

, ۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!,

وعده ۱۰۰ روزه روحانی برای تحول و رونق اقتصادی به ۳ هزار روز نزدیک شده اما او وعده یک ۱۰۰ روز دیگر را می‌دهد!

,

آقای روحانی اخیراً گفت «در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم افتخاراتی داشتیم و امیدواریم در برنامه ۱۰۰ روزه پایانی، برای خدمت به مردم قدم‌هایی برداریم». روزنامه رسالت در نقد این سخنان نوشت: یکی از گزاره‌های معروف ایام انتخابات سال ۹۲ «وعده حل ۱۰۰ روزه مشکلات» بود که علیرغم گذشت ۸ سال که معادل حدود ۳ هزار روز می‌شود، نه تنها محقق نشده که بلکه مجدداً در ایام پایانی دولت به اصطلاح تدبیر و امید شاهد تکرار آن هستیم.

,

روحانی در ایام انتخابات ۹۲ در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد «راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»

,

روزها گذشت تا اینکه روحانی به قدرت رسید و ۱۰۰روز هم ماه عسل تکیه بر صندلی سنگین پاستور را پشت سر گذاشت اما خبری از تحول ۱۰۰ روزه نشد. با افزایش مطالبات مردمی از نتایج وعده ۱۰۰ روزه، جناب رئیس قوه مجریه حاشا کرد و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی دیگر گفت «من در ایام تبلیغات انتخاباتی، به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره ۱۰۰ روزه داشته باشم و در پایان ۱۰۰ روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن ۱۰۰ روز، به ملت عزیز گزارش دهم.»

,

البته خبری هم از گزارش منظم ۱۰۰ روزه نشد.

,

این همه ماجرا نیست. روحانی یک بار دیگر در دوره دوم ورود به پاستور، به مطالبه‌گران وعده ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات داد و مدعی شد «مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم. این دروغ بزرگی است که برخی آدم‌های مخرب آن را تکرار می‌کنند.»

,

حال روحانی بار دیگر در ایام منتهی به پایان ریاست هشت ساله آن هم با اختیارات گسترده و فراقانونی در دیدار جمعی که فعالان حوزه زنان و خانواده معرفی شدند، برای چندمین بار وعده ۱۰۰ روزه در پایان دولت خود می‌دهد.

,

کشور را از درآمدهای ۱۰۰ میلیارد دلاری به اینجا رساندید آقای جهانگیری

, کشور را از درآمدهای ۱۰۰ میلیارد دلاری به اینجا رساندید آقای جهانگیری,

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید: دولت در سال گذشته یکی از دشوارترین سال‌های پس از انقلاب را به لحاظ درآمد ارزی حاصل از فروش نفت پشت سر گذاشت اما نگذاشت تورم ایران، تورمی ونزوئلایی شود(!)

,

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در چند سال اخیر با خروج آمریکا از برجام و شیوع بیماری کرونا کشور با دو تکانه بزرگ و سهمگین که منابع ارزی و ریالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌داد مواجه شد به‌طوری که در سال ۱۳۹۹ یکی از دشوارترین سال‌های پس از انقلاب از نظر بودجه و اقتصادی بود، درآمد ارزی دولت از محل فروش نفت که به بانک مرکزی واریز شد حدود ۵ میلیارد دلار ارز بود این در شرایطی است که در سال‌های نه چندان دور درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری نصیب کشور شده و به‌دنبال آن واردات و اقتصاد اداره می‌شد.

,

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اگر آمریکا از برجام خارج نمی‌شد و کشورمان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم نمی‌کرد قطعا وضعیت اقتصاد کشور بسیار متفاوت‌تر با شرایط کنونی بود. در این زمینه لازم است که بخش‌های مختلف دولت برای تنویر افکار عمومی گزارش‌های مقایسه‌ای تهیه و منتشر کنند. این نکته مهمی است که علاوه بر آمریکایی‌ها که به‌دنبال فروپاشی اقتصاد ایران در وهله نخست بودند بسیاری از اقتصاددانان داخلی نیز شرایط اسفناکی را برای ایران پس از وقوع تحریم‌ها و کرونا پیش‌بینی می‌کردند.

,

وی گفت: پیش‌بینی بسیاری از اقتصاددانان این بود که تورم ایران تورمی ونزوئلایی می‌شود یعنی تورم رشد ۱۰۰۰ درصدی خواهد شد که قطعا به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرقابل کنترل است اما به فضل الهی و تدبیرهایی که صورت گرفت نرخ تورم در عدد ۳۶ درصد متوقف شد. دولت می‌داند که این نرخ نیز زندگی مردم را با دشواری مواجه کرده و مردم بسیار اذیت شده‌اند اما نباید آن سوی معادله که قرار بود اقتصاد ایران فرو بریزد را فراموش کنیم.

,

جهانگیری تصریح کرد: واقعیت این است که ما نتوانسته‌ایم با مردم خوب ارتباط برقرار کنیم و به آنها بگوییم که قرار بود با طراحی‌های دشمنان چه بلایی بر سر کشور بیاورند. البته کسانی که در حوزه اقتصاد فعال هستند می‌دانند که چه دستاوری برای کشور رقم خورده است ولی باید بتوانیم با زبان ساده این واقعیت‌ها را به جامعه نیز منتقل کنیم. آقای جهانگیری و هم‌طیفانش حاضر نیستند توضیح دهند که چرا با برجام، رکورد بدترین درآمدی ارزی در طول چند دهه گذشته را برجای گذاشتند، مضیقه اقتصادی بی‌سابقه را به مردم تحمیل کردند و حال آنکه پیش از برجام و بدون آن، وضعیت اقتصادی کشور و درآمدهای ارزی به مراتب بهتر از وضعیت ترسیمی آقای جهانگیری برای سال‌های اخیر است.

,

او توضیح نمی‌دهد که راز درآمدهای ۱۰۰ میلیارد دلاری با وجود تحریم‌های آمریکا چه بود و چرا پس از توافق با آمریکا (و اعتماد به آمریکا و بسته شدن تدریجی مجاری دور زدن تحریم‌ها) آن درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری هرگز تکرار نشد؟! چرا از وضعیت صادرکننده به ونزوئلا و هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا، به جایی رسیدیم که باید تورم خود را با ونزوئلا مقایسه کنیم یا هشت رتبه پسرفت اقتصادی در دنیا داشته باشیم؟!

,

این موضوع هم جای سؤال است که در همان دوره اوباما و اجرای برجام، چرا نه وعده بازگشت ۱۰۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده به کشور و جلب ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری - جز در حد چهار پنج میلیارد دلار- عملی نشد؟ اما از آن طرف با آرامش بخشیدن یکطرفه به بازارهای نفتی، قیمت تا ۴۰ دلار در بشکه سقوط کرد؟!

,

در حقیقت مشکل آقای جهانگیری و دوستانش این است که عمداً یا سهواً، دشمن را در ترامپ خلاصه می‌کنند و بعد می‌گویند این دشمن قصد داشت کدام نقشه را اجرا کند! اما هرگز اوباما و سیاست‌هایش را به عنوان دشمن و دشمنی معرفی نمی‌کند. این در حالی است که تحریم‌های فلج کننده میراث دولت اوباماست؛ و همچنین تحریم‌های پسابرجامی ویزا، سیسادا و آیسا و تهدید سرمایه‌گذاران خارجی و طرف‌های تجارت با ایران.

,

آنچه دولت اوباما مد نظر داشت و متأسفانه با غفلت و کوتاهی دولت تا حدودی به آن رسید، کانالیزه کردن اقتصاد ایران، بستن مجاری دور زدن تحریم‌ها و نگه داشتن اقتصاد کشور در شرایط تعلیق و انتظار بود که «رکود تورمی» را نتیجه می‌داد و از دل این نقشه، تورم بالای ۸۰۰ درصد برای ۸ سال دولت آقای روحانی ثبت شد و عجیب است که با این همه، حضرات می‌گویند ما نگذاشتیم در کشور قحطی شود یا تورم ونزوئلایی پدید آید!! مرحبا به این اعتماد به نفس و تواضع!

,

این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند

, این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند,

در حالی که آقای روحانی ادعا می‌کند دوره مدیریت او دوره نجات ملی بود، آمارهای اقتصادی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

,

رئیس‌جمهور در جدیدترین اظهارات خود با اشاره به مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم در دهه ۹۰، از این دهه به عنوان دهه «پیروزی» و «نجات ملی» یاد کرد.

,

به گزارش «وطن امروز»، سریال تعریف دولتی‌ها از عملکرد خود با سرعت بیشتری در حال تولید است. دیگر کمتر روزی را می‌توان پیدا کرد که یکی از مقامات عالی‌رتبه دولتی به عملکرد ۸ ساله مباهات نکند. بخشی از دولتی‌ها سعی می‌کنند عملکرد دولت را به عنوان عملکردی بی‌سابقه و تکرارنشدنی مورد مدح قرار دهند و بخش دیگری با استناد به شرایط سخت موجود، از وقوع شرایطی به مراتب دشوارتر در صورت روی کار بودن رقبا خبر می‌دهند.

,

سطح بالای رضایت مقامات دولتی از عملکرد دولت در یک سال گذشته با واکنش‌ها و بازخوردهای منفی زیادی در فضای عمومی جامعه مواجه شده است.

,

با این حال در بسیاری مواقع، مقامات دولتی حتی منت وضعیت موجود را بر سر مردم گذاشته‌اند و بابت رخ ندادن شرایط سخت‌تر به عملکرد خود مباهات کرده‌اند. برای نمونه فروردین‌ماه سال جاری اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و کاندیدای پوششی انتخابات ۹۶ که وعده ریشه‌کن کردن فقر مطلق را تا پایان سال ۱۴۰۰ داده بود، رخ ندادن قحطی در کشور را نشانه کارآمدی دولت دانست. این ادعا البته از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز تکرار شد.

,

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در اظهارنظری مشابه گفته بود: اگر این دولت نبود، وضع ۱۰۰ برابر خراب‌تر می‌شد.

,

اما با وجود این روحیه از خود متشکری، آمارها چیز دیگری می‌گویند.

,

با آنکه میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ در اوج تحریم‌های نفتی و هسته‌ای بیش از ۴ میلیارد دلار در سال بود اما پس از برجام روندی نزولی به خود گرفت به طوری که سال ۹۵ به ۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار و سال ۹۶ به ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار رسید.

,

درآمد سرانه هم در یک دهه اخیر از ۹/۲ میلیون تومان در سال ۹۰ به ازای هر نفر در سال ۹۸ به ۸/۴ میلیون تومان (به قیمت ثابت سال ۹۰) کاهش یافته است.

,

طبق گزارش‌های بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که سال ۹۲ میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران تنها ۴ میلیون تومان بود. کارشناسان دلیل اصلی این رشد ۷۰۰ درصدی قیمت مسکن را توقف نهضت تولید و عرضه مسکن مهر و بی‌اعتنایی دولت به خانه‌دار کردن مردم می‌دانند.

,

در همین دوره، نقدینگی هفت برابر شده، ضریب جینی (شکاف طبقاتی) از ۳۶ درصد به ۴۰ درصد رسیده، و تورم رکورد دو دهه اخیر را شکسته است.

,

رسولی: عارف نامزد می‌شود نامزدی ظریف منتفی است

, رسولی: عارف نامزد می‌شود نامزدی ظریف منتفی است,

عضو نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گوید: نامزدی ظریف منتفی است اما عارف در تدارک برپایی ستاد انتخاباتی است.

,

حسن رسولی که سابقه مدیریت در ستاد انتخاباتی عارف را دارد و ضمنا عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم هست، به خبرآنلاین گفت: ما در بین جریان اصلاحات افراد زیادی داریم که به صورت بالقوه با خودشان اعلام آمادگی کرده‌اند یا احزابشان آنها را معرفی کرده‌اند و طبعا آقای حسن خمینی یکی از چهره‌های برجسته بود، هرچند ایشان تمایلی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نداشت اما به عنوان فرد ارشد بین فرزندان امام در بین نیروهای انقلاب از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخوردار بود که با آنچه که طی ۴۸ ساعت گذشته سپری شده است، حضور ایشان عملا منتفی شد.

,

وی در پاسخ این سوال که شرایط کاندیداتوری آقای عارف و آقای ظریف در بین اصلاح‌طلبان چگونه است؟، گفت: آقای عارف به صورت بالقوه نامزد انتخابات هستند و مقدمات ستاد ایشان هم فراهم شده است و بستگی به این دارد که شرایط پیش رو چگونه خواهد بود. زیرا ایشان همواره منادی وحدت و انسجام و ۳ دور رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری بودند و تقریبا و عملا به بحث انسجام اصلاح‌طلبان پایبند بوده و هستند، طبعا با رصد شرایط آتی، چنانچه فضا مناسب باشد در موعد مقتضی اعلام کاندیداتوری خواهند کرد.

,

رسولی افزود: من کاندیداتوری آقای ظریف را منتفی شده می‌دانم.

,

عضو ستاد عارف درباره کارکرد عارف در ریاست فراکسیون امید مجلس و نگاه افکار عمومی به آن اظهار داشت: لیست امید ما اکثریت داشت اما فراکسیون امید اکثریت نداشت، با این وجود اقدامات ارزشمند و تاریخی از سوی مجلس دهم باقی مانده است، به عنوان مثال این مجلس توانست یکی از معضلات مهم فرزندان متولد شده از مادران ایرانی و پدران غیرایرانی را حل کند، در ارتباط با تغییر قانون مجازات متهمین به مواد مخدر جلوی بسیاری از اعدام‌هایی که به تجربه دریافتیم بی‌حاصل بود را گرفت، در حوزه برجام یکی از محکم‌ترین استوانه‌های دولت در به سرانجام رسیدن برجام فراکسیون امید مجلس بود.

,

در همین روزنامه آرمان از قول احمد زیدآبادی نوشت: دکتر محمدرضا عارف در طول چند سال اخیر به شدت مورد حمله و هجوم و انتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان بوده است، اما اگر بگویم کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات خردادماه سال جاری، در وجود همین آقای عارف «متعین» شده است،

,

راهبرد و راهکار تعریف شده و مشخص و اجماعی در بین اصلاح‌طلبان دیده نمی‌شود، اما اصول زیر از فحوای کلام اکثر آنها قابل استخراج است: یک- انتخابات مهم‌ترین؛ بلکه تنها ابزار سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه است. دو- به هیچ بهایی نباید از حضور در انتخابات شانه خالی کرد ویا به عبارت دیگر، به هر بهایی باید در انتخابات شرکت کرد. سه- نامزدهای دسته اول اصلاح‌طلبان شانس عبور از فیلتر شورای نگهبان را ندارند، بنابراین باید حمایت از نامزدی در دستور کار قرار گیرد که از این شانس برخوردار باشد. چهار- انتخاب بین بد و بدتر اصلی عقلایی است و در واقع سیاست عملی هم چیزی جز این نیست. با توجه به این اصول چهارگانه به نظرم دکتر عارف تنها نامزدی است که نهایتا برای جریان اصلاح‌طلب در صحنه انتخابات باقی می‌ماند. با این همه، شاید اصلاح‌طلبان به دلیل کوششی که برای بی‌اعتبار کردن آقای عارف به خرج داده‌اند، حاضر به حمایت از وی نشوند، اما در آن صورت، خلاف اصول چهارگانه خود عمل کرده‌اند! بنابراین عارف می‌تواند بدون تشویش و دغدغه در انتخابات ثبت‌نام کند و اگر اصلاح‌طلبان به حمایت از او برنخاستند، با تکیه بر همین اصول چهارگانه آنان را به چالش بکشد! بلانسبت آقای عارف، او مصداق ضرب‌المثلی برای اصلاح‌طلبان خواهد شد که می‌گوید: هرچیز که خوار آید یک روز به کار آید!

,

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند

, ۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند,

ایران

, ایران, ایران,

نگرانی کابینه نتانیاهو از مذاکرات وین

, نگرانی کابینه نتانیاهو از مذاکرات وین,

 خبر اول اینکه، رسانه‌های اسرائیل از نشست ویژه‌ «کابینه امنیتی» این رژیم در ارتباط با ایران خبر دادند که شامگاه یکشنبه ۲۹ فروردین انجام شد. گزارش این رسانه‌ها می‌گوید که مقامات اسرائیل نسبت به بازگشت احتمالی امریکا به برجام ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش «انتخاب»، نشست سه ساعته این کابینه با ریاست بنیامین نتانیاهو و با شرکت وزیران خارجه، دفاع، رئیس موساد، رئیس ستاد ارتش، مشاور امنیت ملی و شمار دیگری از مقامات پست‎های حساس امنیتی، اطلاعاتی و نظامی با محوریت ایران برگزار شد. این نخستین جلسه از این نوع در حدود سه ماه گذشته بود که یک هفته پس از خرابکاری جدید منتسب به اسرائیل در سایت هسته‌ای نطنز در ایران، انجام گرفت. شبکه دولتی کان، سایت وای.نت و روزنامه جروزالم پست در رشته گزارش‌هایی به نقل از «مقامات ارشد امنیتی» خبر دادند که اسرائیل نسبت به جدیت امریکا در بازگشت به برجام «اطمینان» یافته است. به نوشته وای.نت، مقامات حاضر در این جلسه گفته‌اند، ایران با بازی «ماهرانه» خود با برداشتن گام‌هایی پیاپی در جهت عدول از برجام، توانسته امریکا را به‌دنبال خود بکشاند و از شواهد چنین پیداست که واشنگتن برای احیای برجام «عزم راسخ» دارد. این گزارش‌، مقامات امریکا را در «حال دویدن» برای دستیابی به توافق با ایران، توصیف کرده است. مقامات ارشد دولتی اسرائیل که نام‌شان در گزارش وای.نت برده نشد، افزودند که «امریکایی‌ها بسیار بیشتر از آنچه که ایرانی‌ها طلب کنند، آماده نرمش هستند؛ آنها می‌خواهند به‌ هر قیمتی، برجام احیا شود.» رسانه‌های اسرائیل و امریکا می‌گویند سردی روابط جو بایدن با بنیامین نتانیاهو که از اختلاف مواضع دو طرف بر سر ایران ناشی می‌شود، آشکارتر شده است؛ در سه ماه ریاست جمهوری جو بایدن، او تنها یک‌بار با بنیامین نتانیاهو گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

,

تکذیب طرح استیضاح وزیر بهداشت در مجلس

, تکذیب طرح استیضاح وزیر بهداشت در مجلس,

  خبر دیگر اینکه، پس از آنکه خبرگزاری تسنیم از امضای طرح استیضاح سعید نمکی وزیر بهداشت از سوی تعدادی از نمایندگان خبر داد، عضو هیأت رئیسه مجلس آن را شایعه خواند و تأکید کرد که این ادعاها صحت ندارد و چنین طرحی توسط هیأت رئیسه دریافت نشده است. در خبری که این خبرگزاری منتشر کرد، آمده بود: «روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان را تدوین و در کارتابل هیأت رئیسه قرار دادند. این طرح که از سوی جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام تدوین و در حال امضا گرفتن از نمایندگان است دارای محورهایی در مورد شیوع موج چهارم کرونا و افزایش فوتی‌ها، عدم شفافیت وضعیت هزینه کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور، است.» اما دیروز عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت ضمن تکذیب برخی مطالب مبنی بر طرح استیضاح وزیر بهداشت تأکید کرد هیچ طرح استیضاحی برای وزیر بهداشت در هیأت رئیسه اعلام وصول نشده است. علی کریمی فیروزجایی تأکید کرد: مرجع رسمی خبرها مربوط به طرح‌های استیضاح وزرا، مجلس شورای اسلامی است و هرگونه خبر در این باره به‌صورت رسمی از سوی هیأت رئیسه مجلس اطلاع‌رسانی می‌شود. وی افزود: نباید اجازه داد برخی شایعات و فضاسازی‌ها در مسیر وزارت بهداشت برای مقابله با موج چهارم کرونا اختلال ایجاد کند.

,

مقام عراقی گفت‌وگوی تهران- ریاض را تأیید کرد

, مقام عراقی گفت‌وگوی تهران- ریاض را تأیید کرد,

  دست آخر اینکه،  یک مقام مسئول در دفتر نخست‌وزیر عراق دیدار مسئولان ایرانی و سعودی در بغداد را تأیید کرد. به‌گزارش ایسنا، یک مسئول عراقی بلندپایه در گفت‌وگو با العربی الجدید تأکید کرد که اخبار منتشر شده در رابطه با دیدار چند روز پیش مسئولان سعودی با مسئولان ایرانی درست است و این دیدار در منطقه سبز بغداد و در سطح مسئولان امنیتی و با برنامه‌ریزی دولت عراق انجام شد. این مقام مسئول در دفتر نخست‌وزیر عراق گفت: این دیدار تقریباً ده روز پیش در منطقه سبز بغداد و تحت نظارت قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر به منظور حل اختلافات تهران و ریاض برگزار شد. خبرگزاری رویترز هم در همین باره مدعی شد: در حالی که واشنگتن در تلاش است توافق هسته‌ای را احیا کرده و به جنگ یمن پایان ببخشد، یک مقام ارشد ایرانی و دو منبع مطلع از منطقه گفتند که مقامات عربستان سعودی و ایران مذاکراتی مستقیم در راستای کاهش تنش میان این دو کشور انجام دادند. مقام ایرانی با گفتن این که «این یک دیدار رده پایین به این منظور بوده است که ببینند آیا می‌شود راهی برای تنش‌های جاری در منطقه پیدا کرد یا نه»، مطرح کرد که این دیدار به درخواست عراق انجام شده است.

,

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند

, ۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند,

خراسان

, خراسان, خراسان,

درس خواندن بی فایده کارمندان بدون تایید مدیران

, درس خواندن بی فایده کارمندان بدون تایید مدیران,

طبق نامه جدید برخی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به زیرمجموعه های خود، با اشاره به مشخص شدن مشاغل عمومی دستگاه های اجرایی و ضرورت تعیین مدارک تحصیلی کارمندان حائز این مشاغل، تاکید شده در صورتی که مستخدمان دستگاه های مربوط قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر برای استفاده از مزایای استخدامی را دارند، مکلف اند درخواست های خود را برای بررسی و تصویب ارسال کنند تا با رعایت ضوابط، امکان ادامه تحصیل شان فراهم شود اما به مدارکی که بدون رعایت این بخشنامه و طرح در کمیته های مصوب، اخذ و ارائه شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

,

۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند

, ۳ هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه گذشت!/ این آمارهای اقتصادی خلاف ادعای دولت را ثابت می‌کنند,

آرمان ملی

, آرمان ملی, آرمان ملی,

ادعای عفو مشایی و بقایی
سردار احمد خورشیدی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد گفت: «حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی روند عفوشان در دوره ریاست ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه طی شده و دیگر به زندان برنمی‌گردند. این را هم بگویم ارتباط آقای مشایی با آقای رئیسی یک ارتباطی فراتر از دوستی عادی است.»

, ادعای عفو مشایی و بقایی,
,

ایران و عربستان پای میز مذاکره؟
بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران، رسانه غربی فایننشال تایمز مدعی شده مقامات ایران و عربستان در عراق مذاکرات مستقیم داشته‌اند. دیروز هم رویترز با تائید این مذاکرات مدعی شده این دیدار مقامات دو کشور درباره جنگ یمن و برخی دیگر از مسائل منطقه‌ای انجام شده است. یک مقام عراقی نیز از انجام این مذاکرات در منطقه سبز بغداد خبر داد.

, ایران و عربستان پای میز مذاکره؟,
,

نیکزاد: باید ‫پای کار آمد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات مردم ‫برنامه عملیاتی‬ و حضور در میدان می‌خواهد، گفت: باید ‫پای کار‬ آمد. علی نیکزاد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «برای اداره کشور صحبت کافی است. حل مشکلات مردم ‫برنامه عملیاتی‬ و حضور در میدان می‌خواهد. نمی‌شود در گوشه‌ای نشست و آرزوی خانه‌دار شدن مردم و پر شدن سفره‌های آنها را کرد. باید ‫پای کار‬ آمد».

, نیکزاد: باید ‫پای کار آمد,
,

وزیر اطلاعات هم به کرونا مبتلا شد
سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات به ویروس کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که وضعیت وزیر اطلاعات ایران خوب توصیف شده است اما به دلیل امکان سرایت بیماری به دیگران، نزدیک به یک هفته است که در منزل است و استراحت می‌کند تا دوران قرنطینه خود را به پایان ببرد.

, وزیر اطلاعات هم به کرونا مبتلا شد,
,


استاندار آذربایجان غربی کرونا گرفت
تست کووید۱۹ محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی مثبت اعلام شد. به گزارش  روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، بنا به توصیه پزشک، استاندار در قرنطینه خانگی و در استراحت به سر برده و موضوعات استان را به‌صورت مستمر رصد و پیگیری می‌کند.

,
, استاندار آذربایجان غربی کرونا گرفت,
,


سرتیپ نامی؛ کاندیدای ریاست‌جمهوری
عضو هیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی و وزیر اسبق ارتباطات در نشستی خبری اعلام کاندیداتوری کرد. سرتیپ محمدحسن نامی در تشریح برنامه‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر برای رسیدن به یک ایران سرفراز باید برنامه خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: ما منابع خوبی نسبت به سایر کشورهای جهان داریم و اینکه چگونه از آنها و از جامعه نخبگی کشور استفاده کنیم تا بتوانیم کشور را به سمت تعالی ببریم نیاز  به برنامه‌ریزی دارد.

,
, سرتیپ نامی؛ کاندیدای ریاست‌جمهوری,
,

قصد کاندیداتوری ندارم
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس‌جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، تصریح کرد: تاکنون نه شخص آقای رئیس‌جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلا جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به اینکه آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارید؟ اظهار کرد: نه چنین خبری نیست.

, قصد کاندیداتوری ندارم,
,

اخراج ۲۰۰ پاکستانی از ایران
بیش از ۲۰۰ پاکستانی از ایران اخراج شدند. به گزارش داون، ۲۰۳پاکستانی دیگر روز یکشنبه از ایران اخراج شدند. به گفته منابع رسمی، افراد اخراج شده در مناطق مختلف ایران به دلیل نداشتن مدارک معتبر سفر دستگیر شده و به نیروی مرزی تفتان تحویل داده شدند.

, اخراج ۲۰۰ پاکستانی از ایران,
,


بازگشت کالدرون به فوتبال ایران
گابریل کالدرون از سوی فیفا به عنوان کارشناس آنالیز اکوسیستم فوتبال ایران انتخاب شد. میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان قرار است در تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه، جلسه‌ای آنلاین با سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس برای آنالیز اکوسیستم فوتبال ایران داشته باشد. اهمیت تصمیم فیفا برای حضور کالدرون در این پروژه به عنوان کارشناس، با شناخت کافی این مربی از ساختار و پتانسیل‌های فوتبال ایران ارتباط مستقیم دارد.

,
, بازگشت کالدرون به فوتبال ایران,
,

رئوفیان، کاندیدا ریاست‌جمهوری
شورای مرکزی و دبیران استانی حزب اسلامی ایران زمین در بیانیه‌ای سیدابولقاسم رئوفیان را به عنوان داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد. در بخشی از این بیانیه‌ آمده است: بنا بر درخواست جمعی از نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی و همچنین فعالان حوزه فرهنگ و سیاست و اقتصاد از نقاط مختلف کشور و اجماع آرای شورای مرکزی و دبیران استانی حزب اسلامی ایران زمین، نامزدی ایشان به تصویب رسید.

, رئوفیان، کاندیدا ریاست‌جمهوری,
,


علت انتشار ویدئوی ساختگی یک روحانی
فرمانده انتظامی تهران گفت: پس از انتشار ویدئوی درگیری میان یک جوان با فردی با لباس روحانیت اقدامات ویژه ماموران پلیس برای بررسی و رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. حسین رحیمی با بیان اینکه با دستگیری عوامل انتشار به طور قطع مشخص شده که این فیلم ساختگی بوده و بازیگران آن نیز یک پدر و پسر هستند، گفت: این پدر و پسر نیز درحالی که قصد فرار از کشور را داشته و در حال آماده شدن برای سفر به غرب کشور و خروج بودند، دستگیر شده و در بازجویی از آنان مشخص شده است که به دنبال پناهندگی در یکی از کشورهای خارجی بوده‌اند.

,
, علت انتشار ویدئوی ساختگی یک روحانی,
,

هشدار فرمانده سپاه به اسرائیل
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: به صهیونیست‌ها هم می‌گوییم، شنیدم که شادمان‌اند. بله! وقتی امام را در کربلا شهید کردند، آل زیاد و آل مروان به فرح افتادند. اما به صهیونیست‌ها می‌گوییم این شادی شما بسیار زودگذر است. شما ناپدید خواهید شد به دست امتی که شما آنها را از سرزمین‌شان اخراج کرده‌اید. سردار سلامی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شاد نباشید، ما راه را ادامه می‌دهیم و هیچ‌کس این جبهه را ترک نخواهد کرد.

, هشدار فرمانده سپاه به اسرائیل,
,

کاندیدای اصلاحات بعد از سیدحسن؟
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از اجماع احزاب این جریان روی کاندیداتوری محمدجواد ظریف خبر داد. علی محمد نمازی در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به سیدحسن خمینی برای کناره‌گیری از حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری؛ آن هم در حالی که گفته می‌شد وی گزینه جریان اصلی اصلاحات است، گفت: اگر آقای سیدحسن خمینی می‌توانست وارد رقابت‌های انتخاباتی شود و از آن سو آقای رئیسی ثبت‌نام می‌کردند، همه جریان اصلاحات و مستقلین پشت‌سر آقای خمینی قرار می‌گرفتند و از او حمایت می‌کردند.

, کاندیدای اصلاحات بعد از سیدحسن؟,
,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه