اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد؛

لزوم راستی آزمایی لغو تحریم‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

لزوم راستی آزمایی لغو تحریم‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
جواد کریمی قدوسی گفت: در بحث راستی آزمایی آنچه را که ولی امر مسلمین فرموده اند را باید با تمام قوت در مجلس دنبال کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با تهران پرس بر لزوم راستی آزمایی اقدامات امریکا تاکید کرد و گفت: در بحث راستی آزمایی قطعا آنچه را که ولی امر مسلمین فرمودند باید با تمام قوت در مجلس دنبال کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
کریمی قدوسی  ضمن انتقاد از رویکرد روسای هیئت رئیسه و روسای برخی کمیسیون ها عنوان کرد: با ایمانی که به قاطبه نمایندگان مجلس دارم، مطمئن هستم که پای اجرای قانون مجلس خواهند ایستاد و این دفعه قطعا اجازه نخواهیم داد که بی اطلاع از جریان مذاکرات و توافق باشند. 
,
 
,
 
,
چرا جلسات وین برگزار است اما جلسات مجلس؛ نه
, چرا جلسات وین برگزار است اما جلسات مجلس؛ نه, چرا جلسات وین برگزار است اما جلسات مجلس؛ نه,
 
,
وی با بیان اینکه اراده ای وجود دارد تا نمایندگان از روند مذاکرات جاری بی اطلاع باشند، گفت: این مسئله موجب می شود مجلس نتواند آن گونه که باید در مسیر راستی آزمایی اقدامات لازم را داشته باشد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با انتقاد از لغو جلسات کمیسیون ها به دلیل شرایط کرونایی مطرح کرد:  طبق بازدید اخیری که به همراه چند نفر از نمایندگان داشتیم از تاسیسات هسته ای نطنز داشتیم، مقررشده بود صبح دیروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی جزئیات حادثه نطنز به اطلاع دیگر نمایندگان برسد که به دلیل کرونا تمامی جلسات کمیسیون ها لغو می شود! پیگیری هم کردیم تا جلسه برگزار شود اما بی نتیجه بود.
,
 
,
کریمی قدوسی در ادامه افزود:  قرار بود امروز نیز آقای صالحی با حضور در مجلس درباره جزئیات حادثه نطنز گزارش دهد که آن نیز لغوشد. در حالی که  در چنین روزهایی که این حادثه شوم در نطنز به وجود آمده و تاسیسات هسته ای ما به دلیل نفوذ دچار خسارت شده، نمایندگان بایستی در جریان جزئیات این حوادث و همینطور جزئیات مذاکرات قرار بگیرند، اما به بهانه شرایط کرونایی جلسات مجلس تعطیل می شود که  این بی اطلاعی نمایندگان موجب ناراحتی آنها شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: جلسات کمیسیون امنیت ملی و دیگر کمیسیون ها با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می ‌شود. لذا نباید در چنین شرایطی اقدام به تعطیلی  جلسات کمیسیون می کردند.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه مطرح کرد: سوال ما این است که تیم مذاکره کننده ما چگونه در وین که مرکز کروناست و کشورهای حاضر در آنجا سرآمد کرونا هستند، با دیگر اعضای مربوطه پشت یک میز می نشینند و مذاکره می کنند اما در همان زمان جلسات کمیسیون امنیت ملی تعطیل می شود؟!
,
 
,
 
,
برخی مایلند ما نمایندگان از روند مذاکرات مطلع نباشیم
, برخی مایلند ما نمایندگان از روند مذاکرات مطلع نباشیم,
 
,
کریمی قدوسی اظهار کرد: گویا برخی مایلند که ما مطلع نباشیم تا با خیال راحت کارشان را به انجام برسانند و ما در مجلس سوال نکنیم و باز صبح یک روزی متوجه شویم مثل چندماه گذشته  بر خلاف قانون مصوب مجلس اقدام وبه اینها اجازه داده می شود که پروتکل الحاقی مجدد به تعویق بیفتد.
,
 
,
وی با بیان اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از ۷۰۰ مورد تحریم توسط امریکا و اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شده است، گفت: در کلام رهبر معظم انقلاب لغو همه تحریم ها به طور مکرر مطرح شده  و  از آنجایی که امور مربوط به حاکمیت به خصوص در بحث سیاست خارجی و به ویژه در زمانی که طرف مذاکره دشمن است، جزو اختیارات مطلقه ولی امر مسلمین است، عدم اطاعت و عدم تمرکز بر اجرای اوامر ایشان یک گناه نابخشودنی است.
,
 
,
 
,
باقی ماندن حتی چند تحریم؛ بهانه ای برای اعمال تحریم های بیشتر
, باقی ماندن حتی چند تحریم؛ بهانه ای برای اعمال تحریم های بیشتر, باقی ماندن حتی چند تحریم؛ بهانه ای برای اعمال تحریم های بیشتر,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بنابراین تمامی تحریم ها بایستی لغو شود. به نحوی که اگر حتی ده مورد از این تحریم ها باقی بماند، قطعا امریکایی ها از طریق آن یک رخنه بزرگی در  مسیر مذاکرات و توافق وجود می آورند و به بهانه های مختلف تحریم ها را علیه ایران را برمی گردانند. این اتفاق در گذشته رخ داده به طوری که شاهد بودیم امریکا روز بعد از توافق هسته ای اقدام به اعمال تحریم های جدید علیه ایران کرد و در حال حاضر ۳۰ درصد به این تحریم ها اضافه شده است.
,
 
,
این نماینده مجلس عنوان کرد: لغو تحریم ها بایستی طی جلسات تخصصی و بدون عجله صورت گیرد و قطعا این کار یک شبه انجام نمی گیرد. بلکه زمان می برد و راستی آزمایی می خواهد که بایستی تیم های تخصصی در کمیسیون های مجلس به سرعت تشکیل شود تا هر کمیسیونی در حوزه تخصص خود راستی آزمایی کند. اما متاسفانه این موارد متمرکز در کمیسیون امنیت ملی است که آنهم چندان فعال نیست و سازوکار قوی نیز در کمیسیون های مربوطه وجود ندارد و آن انتظاری که در این باره از مجلس می رود، محقق نشده است.
,
 
,
 
,
چرا مجلس درجریان مذاکرات قرار نمی گیرد؟
, چرا مجلس درجریان مذاکرات قرار نمی گیرد؟, چرا مجلس درجریان مذاکرات قرار نمی گیرد؟,
 
,
کریمی قدوسی با بیان اینکه موضع اکثریت نمایندگان مجلس تبعیت از رهبری است، گفت: نمایندگان مجلس در حال حاضر نگرانند چون  شاهد بودند در گذشته رئیس دولت و تیم مذاکره کننده مابقی را نامحرم می دانستند و در دور مذاکراتی که منتهی به برجام شد بنایشان بر این بود که مذاکرات محرمانه است و هیچ کس نباید مطلع گردد تا اجرا شود.
,
 
,
وی با تاکید براینکه اینکه ما خواستار مذاکره ای از موضع قدرت هستیم، بیان کرد: ما دقیقا نمی دانیم این نقطه عطفی که آقای عراقچی اخیرا درمواضع خود نسبت به مذاکرات وین عنوان کرده اند، چیست. باید توجه داشت که طبق قانون اساسی هر نوع توافقی باید به تایید مجلس برسد همچنان که براساس قانون مصوب مجلس، تیم مذاکره کننده وظیفه دارند نمایندگان را در جریان روند مذاکرات قرار داده و به مجلس و کمیسیون گزارشی جامع، دقیق و مستند و با ذکر جزئیات ارائه دهند.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور اخیر وزیر خارجه در مجلس ادامه داد: به آقای ظریف گفتم که شما اگر طبق گفته خودتان در چارچوب امر رهبری عمل می کنید، بایستی دائم در مجلس در کمیسیون حضور یابید و از روند مذاکرات و اقدامات انجامی گزارش ارائه دهید. آن هم به صورت کامل و مستند و مکتوب و با ذکر جزئیات. اما ایشان چون روال گذشته به ارائه یک گزارش کوتاه و کلی و به صورت شفاهی و سخنرانی صرف بسنده می کند.
,
 
,
کریمی قدوسی ادامه داد: ضمن آنکه به آقای ظریف تاکید کرده ام قانون جدید مجلس الزام آور است و ضمانت اجرا دارد و استنکاف از اجرای آن مستوجب پیگیری قضایی است لذا در هر مرحله ای که مذاکره می کنند بایستی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس نمایندگان را توجیه کنند و در جریان روند مذاکرات قرار دهند.
,
 
,
این نماینده مجلس در ادامه  با بیان اینکه نوعی کم کاری عامدانه در مجلس وجود دارد، تاکید کرد: مجلس نیز بایستی نقش فعال خود را در این راستا پیگیری کند. نمایندگان عزیز نیز متوجه باشند که تکلیف قانونی و الهی شان این است که اجرای قانون مصوب خودشان را مطالبه کنند. ضمن آنکه رئیس محترم مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز در این خصوص بایستی از همه ظرفیت خود استفاده کنند.
,
 
,
 
,
دولت عجول؛ به دنبال نهایی کردن مذاکرات در۱۰۰ روز پایانی!
, دولت عجول؛ به دنبال نهایی کردن مذاکرات در۱۰۰ روز پایانی!, دولت عجول؛ به دنبال نهایی کردن مذاکرات در۱۰۰ روز پایانی!,
 
,
کریمی قدوسی با انتقاد از عملکرد دولت بیان کرد: اما دولت درحال حاضر بسیار عجله دارد و می خواهد در این صد روز باقی مانده ثابت کند ما مذاکرات را به سرانجام رساندیم. درحالی که کار به این بزرگی عجله بردار نیست و قطعا دولت بعدی این روند مذاکره را طبق سیاست نظام ادامه خواهد داد. 
,
 
,
این نماینده مجلس در خاتمه به طرح وزیر خارجه درباره مذاکرات اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه اظهار می کرد که طرحی به مقام معظم رهبری داده است که ایشان رد کرده اند؛ این طرح اقدامات هم زمان امریکا و ایران بود. حال آنکه تاکید مقام معظم رهبری این است که باید در ابتدا تمامی تحریم ها لغو شود و پس از آن راستی آزمایی  صورت گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه