اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح کرد:

گچساران و بویراحمد نیازمند اراضی صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

گچساران و بویراحمد نیازمند اراضی صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد
هاشم موسوی با اشاره به نیاز اراضی صنعتی در شهرستان های بویراحمد و گچساران گفت: بهسازی و نوسازی زیرساخت های شهرک ها، اولویت پشتیبانی و مانع زدایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس هاشم موسوی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در حاشیه بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد  : شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران به مساحت 65 هکتار  و 66 واحد تولیدی مستقر با داشتن کلیه زیرساختهای سرمایه گذاری اعم آب، برق، گاز، تلفن از شهرکها و نواحی مناسب در سطح استان بوده است که با توجه به اهمیت این شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی آن عملیات بهسازی، نوسازی و توسعه زیرساختهای آن بصورت مستمر در دستورکار اجرا قراردارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

موسوی در ادامه با اشاره به تامین آب پایدار در این شهرک گفت:  شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران جزء محدود شهرکهای صنعتی در کشور می باشد که آب مورد نیاز آن از طریق دو منبع پایدار تامین می گردد .

,

وی افزود:  در گذشته آب مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی گچساران از طریق چاه های عمیق اختصاصی شهرک تامین می شد که بدلیل وجود تنش آبی و با هدف فراهم نمودن آب پایدار در این شهرک صنعتی تفاهمی با شرکت آب و فاضلاب استان وشهرستان به منظور تامین آب از محل تخصیص صنعتی آب شهرستان گچساران انجام شد که با همت بلند و هم افزایی بین دستگاهی با هزینه ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان این مهم محقق و عملیاتی گردید.

,

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در ادامه افزود : در حال حاضر آب مورد نیاز واحدهای تولیدی این شهرک از دو منبع آب شهری و آب چاه تامین می شود که در نهایت به منظور اطمینان خاطر و ثبات بیشتر با انجام تشریفات قانونی عملیات احداث منبع آب هوایی برای این شهرک صنعتی با اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در حال انجام می باشد .

,

وی در ادامه بیان کرد : با توجه به فرسوده بودن شبکه و خط انتقال آب شهرک صنعتی گچساران ، عملیات بهسازی و نوسازی این شبکه  و خط انتقال از محل منابع داخلی توسط شرکت شهرک صنعتی استان با نصب کنتور حجمی عملیاتی و اجرایی گردید.

,

موسوی با اشاره به ضرورت نصب مخزن نگهداری آب در هر واحد‌ تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی استان گفت : به منظور پرهیز از ایجاد وقفه در روند فعالیت واحدهای تولیدی در زمان انجام تعمیرات ، نوسازی و بهسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب مطابق رویه جاری در سطح کشور، کلیه واحد‌های تولیدی مستقر در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان ملزم به تهیه و نصب مخزن ذخیره سازی آب متناسب با نیاز تولید خود بمدت حداقل ۷۲ ساعت می باشند که  این موضوع  به تناوب به کلیه واحد‌های تولیدی مستقر اطلاع رسانی  و مجددا به تمامی مدیران واحد‌های تولیدی توصیه موکد می گردد که هر چه سریعتر نسبت به تهیه و نصب مخزن ذخیره آب مناسب فعالیت خود اقدام نمایند .

,

موسوی اشاره ای به اقدامات زیرساختی در شهرک صنعتی گچساران داشت و افزود : با هدف زیباسازی، بهسازی و نوسازی شهرک صنعتی گچساران پروژه های متعددی تعریف و اجرا گردید ازجمله عقد قرارداد اجرای عملیات بهسازی و تعویض جداول بلوار وسط شهرک، اجرای کانال هدایت سیلاب ، انجام تعمیرات روشنایی معابر شهرک ، زیرسازی و جدول گذاری خیابان های فاز 10 هکتاری صنوف تولیدی، اجرای شبکه برق صنوف  تولیدی و اجرای شبکه توزیع برق فاز صنعتی شهرک ، احداث منبع فلزی هوایی 100 مترمکعبی  صورت پذیرفت که با توجه به حجم فعالیت نیازمند اختصاص اعتباراتی در بودجه سال جاری برای توسعه زیرساخت های صنعتی شهرک های صنعتی و خصوصا پروژه فاز 10 هکتاری اصناف تولیدی از محل منابع عمرانی شهرستان داریم.

,

وی با اشاره به ضرورت پیش بینی نیاز شهرستانهای بویراحمد و گچساران ازحیث زمین صنعتی افزود : با توجه به محدودیتهای اراضی صنعتی در هر دو شهرستان ضرورت تسریع در اختصاص زمین و تملک عرصه های جدید بدلیل زمانبر بودن ایجاد زیرساخت های صنعتی در امرسرمایه گذاری از اولویت های حوزه صنعت بوده که با همکاری و نگاه ویژه فرمانداران محترم و مجموعه معاونین و مدیران فرمانداریها، مدیران دستگاههای متولی گامهای مناسبی در این زمینه برداشته خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت : در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی به مساحت ۱۵۴۰ هکتار عرصه صنعتی وجود دارد که کلیه زیر ساخت های مناسب سرمایه گذاری مهیاست و واگذاری در قالب برنامه ها و سیاستهای حمایتی با هدف تشویق و ترغیب فعالین اقتصادی به امر سرمایه گذاری و تولید در حال انجام می باشد .

,

موسوی با اشاره به فراهم بودن کلیه زیرساختهای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد: خوشبختانه با تلاشها و پیگیری های صورت گرفته هیچ واحد صنعتی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان به دلیل مشکلات زیرساختی  تعطیل نشده است.

,

وی افزود : کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه سرمایه گذاری دارد که با ایجاد بسترهای مناسب و حمایت های ویژه می توانیم از همه ظرفیت های موجود استفاده بهینه کنیم. این مهم ضرورت نگاه عمیق تر و حمایت ویژه ازفعالین اقتصادی و مدیران واحدها را بیش از  پیش نمایان می سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه