اخبار داغ

کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

سوء مدیریت عامل اصلی نابسامانی وضعیت بورس/ آینده روشن بازار سهام در سال آتی

سوء مدیریت عامل اصلی نابسامانی وضعیت بورس/ آینده روشن بازار سهام در سال آتی
رحمان سعادت گفت: بازار سهام یکی از ابزار های اقتصادی برای کنترل سرمایه ها و رونق بخشیدن موتور اقتصادی کشورهاست اما سال گذشته با توجه به سو مدیریت ها ضررهای هنگفتی به مردم وارد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بازارهای سرمایه یا همان بازار بورس در سراسر دنیا ابزارهایی برای کنترل سرمایه‌های سرگردان جهت استفاده مفید درسرمایه‌گذاری‌های تأثیرگذار هستند، همچنین این بازارها مکان‌هایی مناسب جهت افزایش سرمایه مردم بوده و سرمایه‌گذاران برای رسیدن به اهداف مالی خود در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , مرآت,

پیرامون همین موضوع؛ رحمان سعادت کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن پیش‌بینی آینده روشن این بازار گفت: بازار سهام یا سرمایه یکی از موتورهای اقتصادی یک کشور است و درصورتی‌که بتوان این بازار را مدیریت و کنترل کرد می‌توان سرمایه‌های خرد و سرگردان را به سمت تولید کانالیزه کرد که این امر هم در بحث تولید و هم در بحث اشتغال تأثیر بسزایی دارد.

, مرآت ,

سعادت در مورد تحولات اخیر بازار سهام اظهار کرد: در سال اخیر شاهد این بودیم که مردم با توجه تبلیغات و درخواست‌های سازمان‌های مختلف وارد این بازار شدند و این بازار بعد 50 سال شاهد یک‌پوست اندازی و تحول بود و نکته مثبت این اتفاق و ورود مردم و جوانان به این بازار بالا رفتن سطح علمی و دانایی مردم نسبت به این بازار بوده است.

,

وی سوء مدیریت را عامل ضرر مردم در این بازار در سال گذشته دانست و افزود: سوء مدیریت در این بازار و سوء استفاده از اعتماد مردم که بالاترین سرمایه اجتماعی است باعث شد مردم در این بازار ضرر کنند و متأسفانه شاخص‌ها کماکان در این شش ماه انتهای سال منفی هستند.

,

این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه به دست آوردن اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران زمان‌بر خواهد بود، تصریح کرد: در صورت منفی بودن بازار سرمایه به مدت 6 ماه طبق روال 3 ماه طول خواهد کشید تا بازار وضعیت مطلوب پیدا کند.

,

سعادت بیان کرد: با توجه به تحولات بین‌المللی و اتفاقات سیاسی پیش رو در کشور از تابستان سال جاری با توجه به ثبات سیاسی و اقتصادی‌ای که پس از انتخابات کشور آن را تجربه خواهد کرد بازار سهام روند مثبت و خوبی را در پیش خواهد گرفت.

,

 وی در مورد رشد شاخص‌ها در آینده با توجه به ثبات سیاسی کشور افزود: معمولاً سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی تا زمانی که تصمیم گیران اقتصادی و سیاسی کشور مشخص نشود و تصمیم‌گیری در مورد شرایط اقتصادی ثبات و شاکله صحیح را نگیرد، سرمایه گذاری نخواهند کرد.

,

پیش‌بینی این کارشناس اقتصادی با توجه به تحولات پیش رو این است که شاخص بازار سهام در سال آتی و سال آینده رقم یک‌میلیون و 500 و دو میلیون را که شاخص واقعی بازار سهام ایران است را تجربه خواهد کرد.

,

سعادت، بازار فروش رمز ارزهای دیجیتال را بازاری نوپا و دارای آینده روشن برشمرد و گفت: اقبال جوانان و مردم به این بازار اثرات مثبت و منفی‌ای دارد و لازمه استفاده مثبت از این بازار ایجاد زیرساخت‌های مالی و اینترنتی است، در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و ایجاد دانایی و دانش حضور در این بازار، قطعاً اثرات مثبتی درروند اقتصادی بین‌الملل ایران در شرایط تحریم خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه