اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد؛

تزریق ۲۸۴۰ واکسن کرونا در استان سمنان/ آغاز واکسیناسیون عمومی از هفته آینده

تزریق ۲۸۴۰ واکسن کرونا در استان سمنان/ آغاز واکسیناسیون عمومی از هفته آینده
نوید دانایی با اشاره به تزریق واکسن کووید ۱۹ در استان گفت: تا امروز ۲ هزار و ۸۴۰ واکسن در استان سمنان تزریق شده و در صورت تامین واکسن، واکسیناسیون عمومی از هفته آینده آغاز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشست خبری روز سه شنبه که به صورت مجازی برگزار شد ضمن تشکر همکاران رسانه در استان گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی ها و بحث آموزش تاثیر بسیار زیادی داشته و این مهم در ایام مبارزه با کرونا کاملا محسوس بوده است ما رسانه ها را همکاران اصلی کادر درمان در استان می دانیم

دانایی با اشاره به صعودی بودن آمار ابتلا به کرونا در استان خاطر نشان کرد: تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵ هزار و ۴۱۰ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شده و ۴ هزار و ۵۲۵ نفر با حال عمومی خوب مرخص شده اند که ۸۴ درصد مبتلایان را در بر میگیرند و متاسفانه ۷۱۷ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه کشور در پیک چهارم شیوع کرونا به سر می برد بیان کرد: متاسفانه در پیک چهارم قرار داریم و همکاران ما در مراکز درمان مانند گذشته اما با خستگی بسیار درگیر این موضوع هستند و و در این شرایط و تا پایان واکسیناسیون عمومی رعایت پروتکل های عمومی، رعایت محدودیت ها و برگزار نشدن اجتماعات خانوادگی و اجتماعی تنها راه برون رفت از این شرایط است.

وی درباره واکسیناسیون در استان توضیح داد: تا امروز ۲ هزار و ۸۴۰ دوز واکسن در استان تزریق شده که کادر درمان، بیماران خاص، جانبازان، معلولین، سالمندان و پاکبانان در اولویت قرار داشته اند و بخش عمده این گروه ها واکسن دریافت کرده اند و از هفته آینده و با آغاز واکسیناسیون عمومی تعداد تزریق واکسن در استان به ۶ هزار دوز خواهد رسید.

دانایی با بیان اینکه وضعیت استان در بحث تجهیزات بیمارستانی مطلوب است تصریح کرد: با افزایش ۴۲ عددی تخت های ویژه در استان سمنان از نظر تخت بیمارستانی شرایط خوبی داریم و با همکاری بسیار خوب بیمارستان های شفا و تامین اجتماعی با وجود سیر صعودی ابتلا به کرونا و افزایش بستری ها مشکل کمبود تخت در مراکز درمانی نداریم و مردم نگران نباشند و با همراهی خود و رعایت پروتکل ها در مسیر کاهش شیوع این بیماری به ما کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بخش زیادی از بیماران بصورت سرپایی درمان می شوند اظهار کرد: در بیمارستان های کوثر سمنان، ولایت دامغان و امام گرمسار بیماران کرونایی روزانه برای دریافت دارو های مورد نیاز مراجعه کرده و در منزل قرنطینه می شوند و در این شرایط بالای ابتلا، مردم با عدم سهل انگاری و عدم فراموشی بیماری تا پایان ماه مبارک رمضان به این زنجیره پایان دهند.

وی با اشاره به شایعات به وجود آمده میان مردم درباره واکسن بیان کرد: واکسن کرونا بدون ثبت نام در هیچ سامانه ای و بدون پرداخت هیچ هزینه ای توسط دانشگاه علوم پزشکی تزریق می شود و نیاز به پر کردن هیچ فرمی هم نیست و تمام افراد با شناسایی توسط دانشگاه فراخوان داده می شود و هیچ محدودیت سنی هم برای دریافت واکسن وجود ندارد.

دانایی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت درباره عوارض احتمالی واکسن توضیح داد: هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که عارضه ای نداشته باشد و باید به ارزش دریافت واکسن توجه کرد که با توجه به اینکه از هر ۲۵۰ هزار نفر یک نفر با عارضه لختگی خون مواجه می شود که قابل درمان است و هیچ نمونه ای از این عارضه در سمنان مشاهده نشده است و تنها تعداد محدودی با عوارض خفیفی مانند تب و بدن درد در طول ۲۴ ساعت مواجه شده اند که تاثیر منفی نداشته و مدت آن کوتاه بوده است.

وی افزود: ایمنی واکسن دربرابر ابتلا به ویروس کرونا بعد از دریافت دوز دوم واکسن آغاز می شود و مبتلا شدن به کرونا در روز های اول دریافت واکسن طبیعی ست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به ویروس کرونای انگلیسی گفت: عمده موارد پذیرش در مراکز درمانی از نوع ویروس کرونا انگلیسی بوده و به علت اینکه تفاوتی میان این بیماری ها وجود ندارد و روش درمان آن یکسان است که کادر درمان در حال مبارزه با این ویروس به روش های مشخص و لازم هستند.

دانایی با اشاره به آمار پایین ابتلا در برخی کشور ها مانند عراق خاطر نشان کرد: در کشور هایی مانند عراق شیوع کرونا بسیار بالاست و یکی از راه های ورود این ویروس به کشور ما کشور عراق بوده اما به علت ضعف در زیرساخت های درمانی و عدم توانایی در شناسایی، ثبت و ارائه آمار تعداد مبتلایان این کشور ها ثبت نمی شود.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در یک سال گذشته بیان کرد: بخش سوختگی که در حال ارائه خدمات است، بخش سرطان و سوانح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل بیمارستان امیرالمومنین، بخش های VIP در بیمارستان ها، بخش های خدمات نازایی و ناباروری، بیمارستان مهدی شهر و دامغان، بخش دیالیز بیمارستان دامغان،توسعه خدمات آزمایشگاهی با افتتاح ۲ آزمایشگاه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و ۴ خانه بهداشت عشایری از پروژه های در دست اقدام و اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی سمنان در یک سال گذشته بوده است و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل برسند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه