اخبار داغ

شاهراه اقتصادی ایران؛

البرز ایران را در جایگاه پنجمین سازنده روتور توربین جهان قرار داد/ فردیس مانع خروج ۵۵۰ میلیون یورویی ارز شد

البرز ایران را در جایگاه پنجمین سازنده روتور توربین جهان قرار داد/ فردیس مانع خروج ۵۵۰ میلیون یورویی ارز شد
البرز با ساخت نخستین روتور توربین بخار ایران را در میان پنج کشور برتر سازنده روتور توربین جهان قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مرداد ماه سال ۹۶ بود که دو وزارت خانه علوم و ارتباطات استان البرز را به واسطه ظرفیت های ظرفیت‌ های موجود در بخش داروسازی، کشاورزی، صنعت، علم و فناوری در معدن به عنوان قطب علم و فناوری کشور معرفی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی ۱۴۰۰ به رسم سال های گذشته سال جدید را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری کردند و خطاب به مسئولان کشور فرمودند؛ «چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌ جانبه‌ قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.».
,
 
,
به همین دلیل و با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب بر آن شدیم تا در قالب سلسله گزارشاتی، ظرفیت های تولیدی البرز را که در کشور به عنوان شاهراه اقتصادی شناخته می شود مورد بررسی قرار دهیم.
,
 
,
البرز با ساخت نخستین روتور توربین بخار ایران را در میان پنج کشور برتر سازنده روتور توربین جهان قرار داد، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران از ساخت نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران در البرز خبر می دهد.
,
 
,
عبدالرسول پیشاهنگ می گوید؛ برای خرید این توربین از خارج کشور به ۹۰۰ میلیارد ریال (حدود سه میلیون یورو) ارز نیاز بود که با ساخت داخل این روتور، تمامی هزینه‌های صرف شده به ۳۵۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.
,
 
,
وی با اشاره به ساخت نخستین روتور توربین بخار در کشور می افزاید: این توربین با شش متر طول و ۱۵ تن وزن، تعداد ۲۵۱۹ عدد پره دارد که به روش مهندسی معکوس طراحی و در داخل کشور، تولید شده است.

پیشاهنگ ادامه می دهد؛ توربین که از تجهیزات اصلی و اولیه در هر کدام از انواع نیروگاه‌هاست، در محدود کشورهایی قابل ساخت است. ساخت این روتور توربین ۸۲.۵ مگاواتی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال  هزینه داشته و توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ساخته شده است.
,
,
,
 
,
بر اساس اعلام مسئولین زمان صرف شده در ساخت این روتور توربین، شش ماه بود و ۷۵ هزار نفر ساعت کارکرد در بخش‌های مهندسی متالورژی، مکانیک و ساخت، تدارکات، ماشینکاری، پره‌سازی، تست‌های غیرمخرب و کنترل ابعادی برنامه‌ریزی و اجرا را شامل شد.
,
 
,
این دستاورد امروز سه شنبه ۳۱ فروردین در نیروگاه منتظر قائم استان البرز رونمایی می‌ شود.
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه