شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان سیستان و بلوچستان
ساعت: 13:51 منتشر شده در مورخ: 1400/01/31 شناسه خبر: 1726467
سرپرست اداره ورزش و جوانان مهرستان مطرح کرد؛

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تطهیر روح و جسم/ ورزشکاران روزه‌دار زمان و سطح تمرینات خود را کاهش دهند

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تطهیر روح و جسم/ ورزشکاران روزه‌دار زمان و سطح تمرینات خود را کاهش دهند
عبدالصمد ناظری گفت: ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبادت پروردگار است و چه خوب است با توانایی جسمی و بدنی قوی به عبادت خداوند و تطهیر جسمی و روحی بپردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالصمد ناظری سرپرست اداره ورزش و جوانان مهرستان در گفتگو با عصرهامون بیان کرد: ورزش کردن همواره برای سلامتی جسم و روح مفید است و در ماه رمضان جایگاه ویژه ای دارد و می تواند نقش خود را بهتر و بیشتر ایفا کند. 

وی گفت: روزه گرفتن در انسان باعث حفظ طراوات ذهنی، شادابی و سرحالی و سلامتی جسم انسان مومن شود و ورزش نه تنها منافاتی با روزه گرفتن ندارد، بلکه انجام آن بصورت صحیح و اصولی سبب مقاومتر شدن فرد روزه دار در برابر خستگی ها و دشواری های روزه داری در هوای گرم شود. 
 
سرپرست اداره ورزش و جوانان مهرستان ادامه داد: توصیه می شود ورزش در ماه مبارک رمضان بعد از افطار و نماز انجام شود تا بدن بتواند به متابولیسم عادی خود برگردد و ورزشکاران سعی کنند هنگام افطار غذاهای چرب و شیرین مصرف نکنند و مایعات زیادی بنوشند و در طول ورزش کردن، از افطار تا سحر مایعات، میوه ها، سبزیجات مصرف کنند تا بدن آنها حفظ شود. 
 
ناظری اضافه کرد: لازم است ورزشکاران در ماه مبارک رمضان سطح تمرینات خود را پایین بیاورند و از نظر شدت و مدت تا سطح متوسط کاهش دهند تا از خستگی بیش از حد بدن جلوگیری شود.
 
وی گفت: در ماه مبارک رمضان هدف از انجام تمرینات ورزشی ارتقاء سطح آمادگی جسمانی و عضله سازی نیست بلکه در این ماه با توجه به کاهش تعداد جلسات تمرین نسبت به دیگر فصول سال، هدف حفظ آمادگی جسمانی و عضله است و به همین دلیل به ورزشکاران توصیه می شود زمان ورزش کردن را بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تنظیم کنند و با توجه به طولانی بودن مدت روزه داری از شدت تمرینات کاسته شود.
 
وی خاطر نشان کرد: مصرف غذاهای غنی و مفید از قبیل شیر، خرما، عسل، روغن زیتون، انجیر خشک، و میوه هایی مثل خربزه، هندوانه، هویج و پرتقال جهت تامین آب مورد نیاز بدن در طول تمرین و حتی در زمان روزه داری باعث مقاومت بیشتر بدن در برابر فشار ورزش و روزه داری در روز می شود. 
 
سرپرست ورزش و جوانان مهرستان خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که ورزش های سنگین و قدرتی انجام می دهند یا به صورت حرفه ای ورزش می کنند جهت برنامه تمرینی خود در ماه مبارک رمضان با مربی و یا پزشک ورزشی مشورت داشته باشند.
 
انتهای پیام/
https://www.dana.ir/1726467
ارسال نظر
نظرات