اخبار داغ

مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد:

"کشورهای همسایه" عمده ترین مقاصد کالاهای صادراتی استان یزد/ رشد صادرات استان یزد در سال ۱۳۹۹

"کشورهای همسایه" عمده ترین مقاصد کالاهای صادراتی استان یزد/ رشد صادرات استان یزد در سال ۱۳۹۹
مدیرکل گمرک یزد از رشد وزنی و ارزش ریالی کالاهای صادراتی استان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین سلمانی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به بیش از۴۸ هزار و ۶۶۴ فقره اظهارنامه صادراتی در سال ۱۳۹۹، اظهارداشت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۹۸ هزار تن کالا با رشد ۷ درصد نسبت به سال قبل از آن به ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸۰ میلیون و ۲۵۷ هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: صادرات استان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش ریالی رشد ۶۴ درصد و از حیث ارزش دلاری با کاهش ۱۱درصد روبه رو بوده است.

,

مدیرکل گمرک یزد گفت: الزام صادرکنندگان به برگشت ارزش حاصل از صادرات  و کاهش ارزش صادراتی کاشی و سرامیک به عنوان عمده ترین کالای صادراتی استان از ۴ دلار به یک دلار برای هر مترمربع از دلایل عمده کاهش ارزش دلاری صادرات استان در سال گذشته است.

,

وی عراق ، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان ، ترکیه تایلند، قزاقستان و هند را عمده مقصد کالاهای صادراتی استان یزد ذکر کرده وخاطرنشان کرد: کاشی و سرامیک ، هیدورکربن ها ، شیشه های ساختمانی ، ظروف شیشه ای ، محصولات پتروشیمی و مقدار کمی محصولات کشاروزی شامل انار دانه و پسته از عمده ترین محصولات صادراتی استان است.

,

سلمانی ادامه داد: در این مدت نیز ۵۶ هزار و ۷۳۰ تن کالا به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

,

وی با ارائه گزارشی از وضعیت واردات استان ادامه داد: اغلب واردات یزد مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت می باشد ودر مجموع واردات گمرک استان در خدمت صنعت و صادرات است.

,

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های گمرک برای تحقق شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها"، اظهارداشت: گمرک یزد در شرایطی که بسیاری از ادارات نیمه تعطیل بودند حتی یک روز نیز نیمه تعطیل نبود و کارکنان آن به منظور ارائه  خدمات به واحدهای تولیدی، تجار و بازرگانان و تحقق شعار سال و تسریع  درعملیات گمرکی   مشغول ارائه خدمت می باشند.

,

وی اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، ارزیابی کالای صادراتی در محل و خارج از ساعت اداری را از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان در سال جهش تولید دانسته و اظهار داشت: حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی و اعمال رویه ورود موقت از دیگر تسهیلات گمرک به صادرکنندگان بوده است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه