اخبار داغ

به مناسبت دوازدهمین سال ارتحال حاج آقا سید رضا؛

برگی از زندگانی عالمی مجاهد، پر کار و حماسه ساز

برگی از زندگانی عالمی مجاهد، پر کار و حماسه ساز
شهرستان برخوار با داشتن افرادی همچون حجت الاسلام حاج سید رضا مومنی به خود می بالد؛ بزرگانی که مانند نگینی در انگشتری مشاهیر جهان اسلام می درخشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید رضا مومنی حبیب آبادی در خانواده ای مذهبی در شهر حبیب آباد برخوار دیده به جهان گشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

تحصیلات مقدماتی را نزد دایی بزرگوارشان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مرتضی مومنی آغاز نمودند و نظر به استعداد و علاقه ای که به تحصیل علوم دینی داشت به اصفهان عزیمت کرده و در مدرسه علوم دینی آیت الله خادمی (عربان) فراگیری دروس مقدماتی را نزد علماء آن مدرسه شروع کرد.

,

پس از گذشت یکسال عازم نجف اشرف شد. شهر نجف در آن زمان مرکز حوزه علوم دینی جهان تشیع بود و علماء و مراجع بزرگ در آن حوزه تدریس داشتند.

,

آن ایام مصادف با هجرت حضرت امام (ره) از ترکیه به نجف اشرف بود که وی خاطرات جالبی از آن دوران و ورود امام (ره) به شهر نجف و استقبال مردم از حضرت امام (ره) داشتند که ذکر آن در این مقال نمی گنجد.

,

نظر به این که دوران مبارزه با حکومت طاغوت به اوج خود نزدیک می شد، وی نزد حضرت امام خمینی (ره) رفته و در مورد ادامه تحصیل در نجف و یا عزیمت به ایران و مبارزه با طاغوت با امام (ره) مشورت می کند که امام (ره) می فرمایند: اگر بتوان به ایران رفته و در حین تحصیل مبارزه هم بکنید، این کار را انجام دهید که بر این اساس وی به اصفهان بازگشت.

,

در اصفهان علاوه بر فعالیت های تبلیغی، همزمان در حوزه علمیه اصفهان در محضر اساتید به کسب علم و دانش مشغول شد. از جمله اساتید وی، ایزدی نجف آبادی (شرح منظومه حکمت)، آیت الله حاج آقا احمد امامی، آیت الله شیخ حیدر علی محقق، آیت الله ادیب، آیت الله صادقی، آیت الله صافی رحمت الله علیهم و حضرت آیت الله مظاهری دام ظله را می توان نام برد.

,

وی علاوه بر تحصیل علوم دینی و تدریس در حوزه علمیه اصفهان، فعالیت های سیاسی، عمرانی و تبلیغی نیز داشت. اقامه نماز جماعت، تبلیغ و سخنرانی در شهرهای شهرکرد، اردل بختیاری، اصفهان (مسجد شیخ لطف الله)، لنجان، منطقه برخوار و شهر حبیب آباد،  تأسیس مسجد در اردل بختیاری، توسعه زمین مساجد محمدیه و حاج ملا حسین حبیب آباد، توسعه و باز سازی مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس) حبیب آباد، تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در شهر حبیب آباد و تصدی ریاست آن در اوایل انقلاب، تشکیل پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی (ره) حبیب آباد و شرکت در جبهه های منطقه فاو از جمله این اقدامات است.

,

مرحوم مومنی در راستای رسالت فرهنگی خویش تألیفاتی نیز داشته که متأسفانه تاکنون به زیور چاپ آراسته نشده است؛ از جمله آن ها می توان به ترجمه لغات کتاب کلیله و دمنه، فوائد المتقین یا سیمای پرهیزکاران، دنیا سرای بازی است یا رستگاری؟، موجبات رحمت و موانع آن اشاره کرد.

,

سرانجام این عالم گرانقدر در صبحگاه یکشنبه  ۲۳ ربیع الثانی سال ۱۴۳۰ هجری قمری برابر با ۳۰ فروردین سال ۱۳۸۸ هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و در جوار آستان مقدس حضرت عبدالمومن (ع) حبیب آباد به خاک سپرده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه