اخبار داغ

همت والا برای توسعه جنوب کرمان؛

وقتی مردم سند توسعه را خودشان می‌نویسند/ سلامت، آب و اشتغال؛ اولویت آبادانی ۵۶ روستای جازموریان

وقتی مردم سند توسعه را خودشان می‌نویسند/ سلامت، آب و اشتغال؛ اولویت آبادانی ۵۶ روستای جازموریان
مهدی بهرامی با اشاره به اینکه نهاد آبادانی و پیشرفت جارموریان، 56 روستا در منطقه را تحت پوشش قرار داده و به عنوان هدف انتخاب کرده است، گفت: سند آبادانی و پیشرفت و سند توسعه روستا با توجه به کانون های آبادانی و پیشرفت در روستاها با حضور اعضای نخبه، فعالین، اعضای حقیقی و حقوقی مؤثر روستا تدوین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بهرامی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اهم فعالیت های نهاد پیشرفت و آبادانی جازموریان گفت: با روی کار آمدن رئیس جدید بنیاد مستضعفان و دستور مقام معظم رهبری در خصوص مورد مطالعه قرار دادن مدل پیشرفت و آبادانی قلعه گنج و برطرف نمودن نقاط ضعف و تثبت کردن نقاط مثبت این طرح، تکثیر این مدل در ۳۰ منطقه از کشور به جهت پیشرفت و آبادانی فعال شد.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی جازموریان با اشاره به اینکه جازموریان به عنوان یکی از مناطق محروم به دلیل شرایط موجود انتخاب شد، عنوان کرد: آغاز این اقدام از سیل فروردین ۹۹ در منطقه کلید خورد و از شهریور ماه نیز نهاد پیشرفت و آبادانی جازموریان آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,

وی با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی با خیریه ها متفاوت است، ابراز کرد: در خیریه ها بسته های غذایی و کار رایگان در اختیار مناطق محروم قرار می گیرد و این اقدام بدون در نظر گرفتن اقتضائات محلی و نیازهای مردمی انجام می شود؛ اما گروه های جهادی به دلیل آنکه بومی منطقه هستند، بسیار متفاوت فعالیت می کنند؛ چرا که این گروه ها با کمک مردم فعال شده اند و نهاد آبادانی و پیشرفت در راستای تقویت گروه های جهادی و بومی با آنها همکاری می کند.

,

, ,

بهرامی با اشاره به اینکه نهاد آبادانی و پیشرفت در سال ۹۹، ۵۶ روستا در جازموریان را تحت پوشش قرار داده و به عنوان هدف انتخاب کرده است، اظهار کرد: در این ۵۶ روستا، سند آبادانی و پیشرفت و سند توسعه روستا را با توجه به کانون های آبادانی و پیشرفت در روستاها با حضور اعضای نخبه، فعالین، اعضای حقیقی و حقوقی مؤثر روستا تدوین می شود.

,

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی جازموریان افزود: این سند با استفاده از داده های اولیه جمع آوری می شود و توسط گروه کارشناسی در رسته های اشتغال، عمران، فرهنگی، سلامت و ... مورد مطالعه قرار می گیرد و آن را تدوین می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه موارد کسب شده از سندها، مسائلی هستند که توسط اهالی روستا شناسایی و دسته بندی شده اند، ابراز کرد: نهاد پیشرفت و آبادانی نیز بر اساس مسائلی که اهالی روستا مطرح کرده اند، پروژه هایی را در مناطق مد نظر تعریف می کند.

,

, ,

بهرامی گفت: به عنوان مثال اولویت اکثر روستاهای هدف نهاد پیشرفت و آبادانی جازموریان سلامت و دسترسی به بیمارستان بوده است؛ چرا که نزدیک ترین بیمارستان مجهز به منطقه تقریبا ۱۴۰ کیلومتر به منطقه فاصله دارد؛ بر همین اساس این مسئله را به عنوان اولویت اول قرار داده ایم.

,

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی جازموریان با تأکید بر اینکه مسئله دیگر مردم جازموریان، آب است که باید پروژه های آب شرب تعریف کنیم، خاطر نشان کرد: تمایز نهاد آبادانی و پیشرفت با سایر جوامع مدنی این است که آنها می آیند و بر اساس آنچه که می بینند، اولویت ها را در نظر می گیرند؛ اما نهاد پیشرفت و آبادانی مسائل را بر اساس سند توسعه ای که توسط مردم منطقه نوشته شده است، برنامه ریزی و برای حل آنها اقدام می کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه