اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد:

مرکز پژوهش‌ها، ظرفیتی برای کیفی‌سازی تصمیمات مجلس

مرکز پژوهش‌ها، ظرفیتی برای کیفی‌سازی تصمیمات مجلس
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس ظرفیتی برای کیفیت‌بخشی به عملکرد خانه ملت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: در حالی مرکز پژوهش‌های مجلس باید اولویت‌‎‌های مربوط به هر حوزه را استخراج کرده و در اختیار کمیسیون‌ها قرار دهد که متاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب و حداکثری استفاده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: در حالی مرکز پژوهش‌های مجلس تاکنون به جایگاه حقیقی خود دست نیافته که این مرکز باید نقطه عزیمت قرار گیرد و از این طریق کمیسیون‌ها با پرداختن به طرح‌های هدفمند از پیش چکش‌کاری و کارشناسی شده، از پراکنده کاری‌ها خودداری کنند.

,

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درصورتیکه اولویت‌ها از این مرکز به کمیسیون‌ها رفته و در آنجا پخته‌تر شده و به قانون تبدیل شود، از بسیاری آزمون و خطاها، موازی‌کاری‌ها و اقدامات بدون نتیجه جلوگیری می‌شود.

,

ویسکرمی ادامه داد: نباید فراموش کرد مرکز پژوهش‌های مجلس با صرف هزینه‌های بالا و صدها نیروی کاری تنها برای این هدف تاسیس نشده که در مورد موضوعات مختلف گزارش ارائه دهد، بلکه می‌بایست نقطه حرکت و عزیمت هر اقدامی در خانه ملت بوده و با آمایش، پژوهش و سنجش نیازها به دنبال حل مشکلات باشد.

,

وی افزود: بر اساس آنچه که گفته شد، بهره‌گیری از داده‌ها و اطلاعات مرکز پژوهش‌ها موجب کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و تصمیمات کمیسیون‌های مجلس شده و در مجموع عملکرد خانه ملت را بهبود می‌بخشد.

,

 عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نمایندگان آنقدر درگیر مشغله‌های اضافی و غیر ضروری شده‌اند که گاه فرصتی برای فکر کردن، پژوهش و مطالعه نمی‌یابند، به طور مثال در شرایطی که کوچکترین مسائل حوزه انتخابیه به نماینده ارتباط پیدا می‌کند، دیگری زمانی برای کار پژوهشی باقی نمی‌ماند.

,

ویسکرمی تاکید کرد: متاسفانه نمایندگان ناخواسته آنقدر درگیر حواشی مختلف می‌شوند که آن‌ها را از پرداختن به موضوعات اصلی وامی‌دارد و این خود آسیب و معضلی برای وکلای مردم در خانه ملت است.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه