اخبار داغ

یادداشت؛

وکیل‌الرعایا با دیدگاه‌های سیاسی و منفعتی

وکیل‌الرعایا با دیدگاه‌های سیاسی و منفعتی
می‌دانیم که بخشی از سخنان دواطلبان کاندیداتوری شوارهای اسلامی، شعار و شوآف تبلیغاتی است، اما مردم این شهر به خدمتگزار نیاز دارند نه ارباب.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی کاظمی‌فرد خبرنگار و فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: هر روز که به 28 خرداد روز سرنوشت‌ساز ایران اسلامی نزدیکتر می‌شویم اخبار گوناگون و بیشتری از انتخابات به گوش می‌رسد. دو انتخابات مهم و حساس که نشانه اراده و اقتدار ملی، نمایش بصیرت و قدرت‌افزایی کشور است را پیش‌رو داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

قصد ندارم در این مکتوب، اهمیت ویژه انتخابات و حضور مردم و انتخاب اصلح ریاست جمهوری و به ویژه شوراها یا مشکلات و معضلاتی که دامن‌گیر مردم مظلوم و زحمتکش شهرها و روستاهای خراسان جنوبی است، را برشمارم. به اندازه کافی در مورد مقوله اول در رسانه‌ها به ویژه پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، قلم فرسایی شده است. کاندیداهای عزیز را به مرور و بازخوانی آن‌ها تشویق و ترغیب می‌کنم. بلکه هدفم چند جمله با کاندیداهای بزرگوار شورای اسلامی شهر و روستا است و قصد تایید یا تخریب دوره خاص، افراد خاص و جناح یا گروه خاصی نیست.

,

انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر در راه است و کاندیداهای مختلف با نگاه‌ها و نظرات متفاوت از مطالبه‌گری، سیاسی، انقلابی، مذهبی تا رفع مشکلات و خدمت به مردم شهر صف بسته‌اند و چند روز دیگر زمین و زمان را به هم خواهند دوخت تا از پله اعتماد همشهریانشان بالا بروند و بر کرسی شورا تکیه بزنند و وکیل‌الرعایای این پارلمان محلی شوند.

,

بله... وکیل‌الرعایا! یعنی نماینده مردم! کدام مردم، کدام قشر، کدام محله؟ چه اصطلاح تاریخی و ساختارشکنی است این اصطلاح وکیل‌الرعایا!

,

ضربه‌های پیاپی وکلای رعایا با دیدگاه‌های خاص و سیاسی و منفعتی در دوره‌های مختلف بر پیکره شوراهای شهر، چنان بدنه و درونه این شوراها را دچار مشکلات کرده است که اعتماد مردم را به نزدیک صفر رسانده و در رودربایستی اعتماد و بی‌اعتمادی قرار داده است. یعنی شوراهای اسلامی در سراسر استان و کشور به شدّت نیاز به صافکاری و تعویض رنگ دارند.

,

البته جلب و جذب اعتماد مردم بیرجند در دوره ششم که نتیجه موفقیت‌های دوره پنجم، که تقریبا دوره کم‌حاشیه و انقلابی بود، کار بسیار دشواری نیست.

,

اما موردی که در انتخابات شوراهای اسلامی مهم است ضعف در ساختارهای مدنی مطالبه‌گری، سیستم قبیله‌ای، سوءاستفاده ساختارهای بالادستی از شوراها، ناتوانی برگزیدگان ادوار مختلف در صیانت از شأن و ارزش آرای مردمی، زد و بندهای افراد بر سر منافع گروهی و فردی، سکوت و کم‌تحرکی نهادهای نظارتی به دلایل متعدد و عوامل دیگری که مردم نسبت به آن‌ها آگاهند باعث شده تا حقیقتا مردم میلی به این «شوراهای اسلامی شهر و روستا» نداشته باشند، شوراهایی که هر چهار سال یکبار باید انتخاب شوند و در جایگاه خدمتگزاری قرار بگیرند اما خدمتی که شایسته مردم است، انجام ندهند.

,

لذا باید آنانی که برگزیده مردم می‌شوند اعتماد مردم را به پارلمان‌های محلی بیشتر کنند و آب جوی از دست رفته را برگردانند، چون مردم؛ تشنه چشیدن طعم خدمت‌اند. مشتاق دیدن یک حرکت درست از جانب شما برگزیدگان خواهند بود. هر چند می‌دانم نمی‌توانید و نمی‌کنید اما اگر خود را مقید به آرای مردم می‌دانید در این راستا حرکت کنید. مردم می‌بینند و قضاوتتان می‌کنند.

,

حضرات داوطلب شورای اسلامی!

,

می‌دانیم که بخشی از سخنان شما شعار و شوآف تبلیغاتی است، اما مردم این شهر به خدمتگزار نیاز دارند نه ارباب. به فرمانبر احتیاج دارند نه فرمانده. سکوتشان از رضایت نیست بلکه از بی‌تریبونی است. از ضعف رسانه‌هایی است که زبان مردم نیستند. اعتماد را به مردم برگردانید. ممنون مردمی باشید که در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی باید به شما رأی دهند. نوکر مردمی باشید که باز شاهی شورا را بر شانه‌های شما می‌نشانند و تاج وکالت را بر سرتان.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه