اخبار داغ

گفتگوی خواندنی با جوان مخترع کرمانی؛

همکلاسی‌های کم بینا اولین جرقه اختراع در نوجوانی/ حمایت مسئولان در حد ارائه لوح تقدیر است

همکلاسی‌های کم بینا اولین جرقه اختراع در نوجوانی/ حمایت مسئولان در حد ارائه لوح تقدیر است
حسین منتظر از جمله جوان های پرتلاش کرمانی است که از سن ۱۴ سالگی تلاش و همت خود را یکی می کند تا بتواند ایده های خود را عملی کند او تا کنون که ۲۶ سال دارد توانسته ۲۸ اختراع را به ثبت برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حسین منتظر جوان ۲۶ ساله ی کرمانی است، به گفته ی خودش از ۱۴ سالگی به دنبال پژوهش و اختراع بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

منتظر در ابتدای گفتگویش با خبرنگار ما  به پدر و مادرش اشاره کرد و گفت: همیشه او را حمایت کرده اند و در مسیری که سپری کرده حامی روحی و مالی او بوده اند.
حسین تاکید کرد که پدر و مادرم هر جا نیاز به پشتیبانی داشتم مرا رها نکردند و نسبت به فعالیت هایم بی تفاوت نبودند البته او همین موضوع را دلیلی دانست تا تنها فرزند دیگر این خانواده یعنی خواهرش نیز در این مسیر قدم بردارد و او نیز اختراعاتی را ثبت کند.

,
,

در ادامه او به خبرنگار ما در خصوص چگونگی آغاز فعالیت هایش در حوزه ی پژوهش و اختراع گفت: در سن ۱۴ سالگی چندین طرح داشتم و همیشه در رابطه با طرح هایم در جمع صحبت می کردم همین موضوع باعث شد که دوستانم مرا به پژوهشگاه تعلیم و تربیت معرفی کنند تا اگر توانایی ساخت ایده هایم وجود دارد با کمک این مرکز فعالیتم را آغاز کنم.

,

حسین با ابراز خرسندی بیان کرد: خوشبختانه بعضی از طرح هایم قابل قبول بود و موفق به ساخت آن ها شدم و تاکنون توانسته ام ۲۸ اختراع را ثبت کنم.

,

او به اولین ایده ای که به ذهنش رسید اشاره و تشریح کرد: برخی دانش آموزان مدرسه ام در دوران راهنمایی کم بینا بودند و در خصوص برخی از درس ها به کلی مشکل داشتند، یادم است یکی از هم کلاسی هایم برخی مفاهیم جغرافیا را درک نمی کرد، از جمله آن که شناخت و درکی از نقشه ها و محدوده ها نداشت.

,

این پژوهشگر کرمانی توضیح داد: این موضوع سبب شد که ساعت ها به فکر فرو بروم و در نهایت ایده ی نقشه ی گویا به ذهنم رسید از این رو تلاش کردم و به وسیله ی کامپیوتر دستگاهی فیزیکی ساختم که فرد کم بینا می توانست با لمس برخی مناطق توضیحاتی در خصوص آن دریافت کند.

,

او همچنین بیان کرد:  نتیجه ی تلاش ها و پژوهش هایم سبب شد تا در جشنواره های متعدد استانی، کشوری و بین المللی مقام هایی را کسب کنم ازجمله آن که از سال ۸۸ تا ۹۳ هر سال مقام های برتر جشنواره ماهانی استان کرمان را داشتم، در سال ۹۱ به عنوان پژوهشگر برتر استان معرفی شدم و در سال ۹۴ مقام چهارم جشنواره خوارزمی را کسب کردم.

,

, ,

حسین در ادامه به موفقیت هایش در مسابقات بین المللی اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۱۲ برای مسابقات اختراعات آلمان شرکت کردم و موفق به کسب دو مقام از جمله رتبه ی سوم و دریافت مدال برنز و دیپلم افتخار این جشنواره شدم.

,

این پژوهشگر کرمانی در خصوص دوران دانشجویی و تحصیل در مراکز عملی کشور بیان کرد: دو سال اول تحصیلات دانشجویی را در دانشگاه صنعت هوایی مشهد گذراندم و بعد از آن انتقالی گرفتم و دانشجوی دانشگاه ماهان شدم و در این دانشگاه تحت عنوان دبیر علمی دانشجویی مشغول به کار شدم.

,

او به اختراعات دیگری چون موتور مینی جت، تولید پراکنده به وسیله ی دستگاههای تولید انرژی اشاره و عنوان کرد: همچنین در دوران دانشجویی مقالاتی تحت عنوان کاهش دادن سلول های خورشیدی ارائه کردم و اکنون نیز دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی هستم.

,

حسین ادامه داد: در سال ۹۸ وارد بازار کار شدم و شرکتی به نام توسعه دهندگان رشد صنایع آریا را ثبت کردم تا نیازهای چرخه ی صنعت و معدن را برآورده کند از این رو در این شرکت دستگاههایی را که مورد نیاز صنعت است و نمونه های خارجی دارند و یا دارای قیمت های بالایی است، راه اندازی و تجهیز کنیم البته می تواند این نیازها دستگاه و یا نرم افزار باشد.

,

, ,


این پژوهشگر کرمانی گریزی به وضعیت پژوهشگاه تعلیم و تربیت زد و گفت: در سال های گذشته نسبت به پژوهشگاه تعلیم تربیت کم لطفی شده است چرا که یک مدت این پژوهشگاه را تعطیل کردند و بعد از آن تبدیل به پژوهش سرا شد در نتیجه بودجه و تعداد اساتید این مرکز کاهش یافت و در نتیجه سطح پژوهش در این پژوهشگاه افت کند.

,
,

او حمایت مسئولان استانی و کشوری را تنها در لوح تقدیر دانست و عنوان کرد: لوح تقدیر بسیار زیادی از مسئولان استانی و کشوری دارم اما تاکنون از سوی مسئولان هیچ حمایتی در راستای عملی کردن طرح هایم نداشته ام.

,

منتظر در ادامه به طرح هایی اشاره کرد که جنبه ی تجاری سازی در منطقه ی خاورمیانه دارند اما نیاز به حمایت مالی و معنوی توسط مسئولان دارند.

,

حسین به طرح هایش اشاره کرد و گفت: طرح ها به دو دسته ی طرح های صنعتی که نیازهای صنعتی را برآورده می کند از جمله نیروگاههای خورشیدی و افزایش راندمان سلول های خورشیدی و طرح های آموزشی از جمله نرم افزارهای آموزشی دانشگاهها تقسیم می شود.

,

این پژوهشگر کرمانی در پایان گفت: به عنوان کسی که در راه علم و پژوهش قدم برداشته است به جوانان می گویم اگر ایده ای در ذهن دارند تلاش کنید تا به هر نحو آن را عملی کنید شاید در آن زمان به نتیجه نشیند اما به مرور زمان آینده تان را می سازد و شما را موفق کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه