اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

بیماران خاص استان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند

بیماران خاص استان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماران خاص استان از جمله سرطانی و پیوندی چنانچه در سامانه معاونت درمان یا غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کرده باشند بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از ایلام بیدار "جمیل صادقی فر"، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز چهارشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام گفت: چنانچه این افراد جزو بیماران استان باشند برای تزریق واکسن کرونا با آنها تماس گرفته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: این افراد برای تزریق واکسن کرونا به هیچ مرکز درمانی مراجعه نکنند و چنانچه مشخصات و پرونده آنها تکمیل باشد مشکلی برای دریافت واکسن ندارند.

,

صادقی فر افزود: ایلام هم اکنون در فاز اول واکسیناسیون کرونا قرار دارد و این پروسه در استان همانند سایر نقاط کشور در حال انجام است و با تخصیص مرحله آخر و تحویل واکسن آسترازینکا، امیدواریم ظرف یک هفته آینده فاز اول به پایان برسد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: بخشی از فاز دوم که بیماران خاص نیز جزو آن هستند از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده است که در حال حاضر چهار واکسن اسپوتنیک روسیه، بهارات هندی، سینوفارم چین و آسترازینکا آکسفورد در اختیار همه استان ها از جمله ایلام قرار گرفته است.

,

صادقی فر تاکید کرد: همه این واکسن ها مورد تایید بوده و تاکنون در استان  هیچ عارضه جدی مشاهده نشده و عوارضی مانند تب و سرگیجه طبیعی بوده که بر اساس اولویت کادر درمان شامل بخش ای سی یو، بخش کرونا، اورژانس کادر بهداشت، مراکز منتخب کرونا  فاز یک ما هستند.

,

وی با بیان اینکه در گام پنجم بیماریابی محور اصلی ما واکسیناسیون است، گفت: بدنبال ایمنی جمعی بوسیله واکسیناسیون هستیم و امیدواریم با واکسن بعنوان راهکار اصلی قطع زنجیره انتقال، این ایمنی صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه