اخبار داغ

در نامه انجمن نساجی یزد به استاندار مطرح شد؛

کمبود "نیروی کار" واحدهای نساجی یزد را به تعطیلی می کشاند

کمبود "نیروی کار" واحدهای نساجی یزد را به تعطیلی می کشاند
در نامه انجمن نساجی یزد به استاندار آمده است:در حال حاضر اکثریت واحدهای نساجی استان با "کمبود نیروی کار "مواجه هستند و این روند به گونه ای است که درصورت ادامه این مشکل؛ اکثریت واحدهای نساجی استان مجبور به کاهش شیفت های کاری و راندمان تولید و در نهایت تعطیلی خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا ، در گذشته یزد به عنوان برند صنعت نساجی کشور شناخته  و نام دارترین شهر در زمینه صنعت نساجی محسوب می شد، که هم توانسته بود عامل اشتغال زایی باشد و هم تولیدات باکیفیتی را عرضه نماید اما در سالهای اخیر این صنعت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است که باعث شده ، آسیب های جدی بر پیکره این صنعت وارد شود و حیات این صنعت قدیمی را در یزد با مشکل روبه رو کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

صنعتی که به گفته رئیس سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان یزد ، 20درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده  و 10درصد کالاهای تولیدی استان مربوط به این صنعت می باشد .

,

اما جدیدترین مشکلی که این صنعت در حال حاضر با آن درگیر است" کمبود نیرو" می باشد که طبق نامه ارسالی انجمن نساجی استان یزد به استاندار این مشکل میتواند منجر به "تعطیلی تمامی واحدهای نساجی استان" شود.

,

به نظر می رسد افتخار مسئولین استان در زمینه ربع قرن پیشتازی در کنکورهای سراسری در حال حاضر تبدیل به یک مشکل اساسی برای توسعه استان شده است زیرا که استان یزد در حال حاضر بیشتر آمار فارغ التحصیلان بیکار را در کشور به خود اختصاص داده و در طرف مقابل صنایع استان با مشکل نیرو مواجه هستند که نشان از این موضوع دارد که مسئولین استانی در الگوهای توسعه ای استان باید تجدید نظر اساسی نمایند.

,

 

,

متن نامه انجمن نساجی استان :

,

, ,
انتهای پیام/ک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه