اخبار داغ

فاتح خیبری که مایه خاطرجمعی سردار دل ها بود؛

سردار "محمدعلی حق بین"؛ مردی که در گمنامی مجاهدت کرد+فیلم

سردار "محمدعلی حق بین"؛ مردی که در گمنامی مجاهدت کرد+فیلم
مردان خدا در تمام عمر خود بی هیچ چشمداشتی در پی کسب رضایت الهی و خدمت به مردم می‌کوشند و در این راه متحمل رنج‌های فراوانی می‌شوند؛ سردار "محمدعلی حق‌بین"‌ یکی از این مردان خدایی بود که روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ۸دی، حوالی عصر روز سه شنبه بود که خبری تلخ کام ملت ایران به ویژه مردم دیار میرزا کوچک را تلخ کرد؛ عروج شهادت گونه سردار محمد علی حق بین، فاتح نبل و الزهرا، موجی از غم و اندوه را بین مردم ایجاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
سردار حق‌بین که در سال‌های گذشته به عنوان فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان به نظام و ملت خدمت می‌کرد، مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و رئیس اداره رزمی تخصصی معاونت آموزش سپاه پاسداران بود که پس از سال‌ها مبارزه با جراحت‌های به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس و عارضه شیمیایی، دعوت حق را لبیک گفت و به جمع همرزمان شهید خود پیوست.
,
 
,
, ,
 
,
وی که از افتخار آفرینان جنگ تحمیلی ۸ ساله بود، در سوریه و در دفاع از حریم اهل بیت (ع) نیز غیرتمندانه به مبارزه با باطل پرداخت و ثمره مجاهدت مخلصانه وی نیز موجب آزادسازی منطقه شیعه نشین نبل الزهرا شد.
,
 
,
فاتح خیبری که مایه خاطرجمعی سردار دل‌ها بود
, فاتح خیبری که مایه خاطرجمعی سردار دل‌ها بود, فاتح خیبری که مایه خاطرجمعی سردار دل‌ها بود,
 
,
سردار حق بین از همرزمان سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که از سوی ایشان با تعابیر بی نظیر و قابل تاملی مورد خطاب قرار می‌گرفت به طوریکه ایشان فتح نبل الزهرا را “شکستن در ۴ ساله خیبر” توصیف کردند.
,
, ,
 
,
سردار سلیمانی که خود مایه امنیت و آسایش ملتی بود، وجود سردار حق بین در جبهه‌ها را مایه انبساط خاطر خود می‌دانست و بارها از عملکرد هوشمندانه و مجاهدت‌های بی بدیل ایشان سپاسگزاری می‌کرد و وی را «شجاع» و «پر توان» می‌دانست و در مراسمی دست این مرد بزرگ را به نشانه احترام بوسید که این خود مبین جایگاه سردار حق بین در جبهه انقلاب است.
,
 
,
, ,
 
,
کسب نشان فتح ۳
, کسب نشان فتح ۳, کسب نشان فتح ۳,
 
,
سردار سرافراز اسلام در سال ۹۸ به پاس عمری مجاهدت در راه اسلام و انقلاب موفق به کسب نشان فتح ۳ شد که به‌ عنوان سمبل عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام و نشانی برای فاتحان عملیات پیروز رزمندگان اسلام است.
,
, ,
 
,
 
,
“گیل مانا” روایتگر خاطرات مردی که برای پیروزی اسلام جنگید
, “گیل مانا” روایتگر خاطرات مردی که برای پیروزی اسلام جنگید, “گیل مانا” روایتگر خاطرات مردی که برای پیروزی اسلام جنگید,
 
,
کتاب «گیل مانا» روایت خاطرات سردار محمدعلی حق‌بین است که توسط “سیده نساء هاشمیان سیگارودی” تحقیق و به رشته تحریر در آمده است، سردار حق‌بین در این کتاب خاطرات خود را از آغاز جنگ شروع کرده و سپس به فضای ناامن کردستان و اقدامات در آن دوران، مأموریت‌های درون‌مرزی و عملیات‌های برون‌مرزی می‌پردازد.
,
 
,
سردار حق‌بین راوی کتاب «گیل‌مانا» درباره انتشار این کتاب گفت: بعد از جنگ، فرهنگی حاکم بود و می‌گفتند نوشتن خاطرات نوعی خودنمایی است و از طرفی نوعی زیاده‌گویی از فعالیت‌ها است و اجر و ثواب کارها از بین می‌رود. به همین دلیل زیاد برای نگارش خاطراتم رغبتی نداشتم. اما بعداً متوجه شدم بعضی از گفته‌های ما به درد آیندگان خواهد خورد و به همین علت تصمیم گرفتم تا برخی از خاطرات و تجربیاتم را ثبت و ضبط و تبدیل به کتاب شود.
,
 
,
عزت الهی در چهره وی هویدا بود
, عزت الهی در چهره وی هویدا بود, عزت الهی در چهره وی هویدا بود,
 
,
مردان مجاهد تمام عمر بر سر عهدی که با خدا بسته‌اند ایستادگی می‌کنند و گذر زمان و حوادث تلخ و شیرین ذره‌ای بر اراده و توان آنها تاثیر نمی‌گذارد چرا که لبخند رضایت معشوق بر تمام تلخی‌ها و ناگواری‌ها چیرگی دارد. سردار حق بین به گواه بسیاری از همرزمان و دوستانش، شخصیتی با اراده، مهربان، سخت کوش، صبور و البته کاریزماتیک داشت؛ کاریزما و ابهتی که نشان از عزت الهی دارد و این خصیصه تمام مردان و زنانی است که عمری رو به روی خناسان ایستاده و در برابر اوامر الهی مطیع و خاضع هستند.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
مصداق «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»
, مصداق «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم», مصداق «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»,
 
,
کسانی که «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را برایمان عینیت می‌بخشند و با وجود ناملایمات و رنج‌ها و دردها، هرگز لبخند رضایت از قضای الهی از صورتشان محو نمی‌شود.
,
 
,
مردی که با رفتار خود شایعات دشمنان را باطل می‌کرد
, مردی که با رفتار خود شایعات دشمنان را باطل می‌کرد, مردی که با رفتار خود شایعات دشمنان را باطل می‌کرد,
 
,
هر کسی که حتی یکبار با این رزمنده و مجاهد دیدار و گفتگویی داشته باشد مطمئنا به اخلاص و فروتنی و اخلاق نیکوی او معترف خواهد بود چرا که منش و روش ایشان به گونه‌ای بود که بسیاری از حرف و حدیث‌هایی که پشت سر این قشر گفته می‌شد را باطل می‌کرد و در رفتار و گفتار او اثری از تکبر و خشونت دیده نمی‌شد و بسیار فروتن و متواضع بود.
,
 
,
سخنان تلخ و گزنده عده‌ای کوردل و مغرض که این روزها به طرق مختلف و با تمسک به جملاتی بی پایه و اساس، به نحوه درگذشت سرداران و مجاهدان طعنه می‌زنند ذره‌ای از ارزشمندی آنها نزد ملت بصیر و شهیدپرور ما نمی‌کاهد و راه و منش وی تا رسیدن به هدف نهایی و پیروزی حق علیه باطل ادامه خواهد داشت.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
دلتنگی همرزمان و یک عمر گمنامی
, دلتنگی همرزمان و یک عمر گمنامی, دلتنگی همرزمان و یک عمر گمنامی,
 
,
سردار حمزه فلاح از فرماندهان دوران دفاع مقدس و همرزم سردار حق بین ساعاتی پس از اعلام خبر عروج شهادت گونه این سردار سرافراز اسلام در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ۸دی گفت: بنده سال‌های زیادی با ایشان همراه بودم و در طی این سال‌ها شاهد مجاهدت‌های ایشان در جبهه‌های مختلف بودم.
,
 
,
همرزم سردار حق بین در حالیکه از عروج رفیق و همرزم سالیان خود بسیار اندوهگین بود خاطرنشان کرد: سردار حق بین چندین سال مجاهدت و فداکاری کرد اما همچنان گمنام بود.
,
 
,
آری! به راستی که مردان خدا در تمام عمر خود بی هیچ چشمداشتی در پی کسب رضایت الهی و خدمت به مردم می‌کوشند و در این راه متحمل رنج‌های فراوانی می‌شوند، رنج‌هایی که ناشی از ترکش‌ها و گلوله‌های دشمن و گاها ناسپاسی عده‌ای بی بصیرت داخلی است که برای منافع خود و هم حزبی‌هایشان حاضرند هم نوا با دشمن جای جلاد و شهید را عوض کنند و بر صورت خادمان واقعی ملت چنگ بزنند اما حق نابود شدنی نیست و گردش روزگار حقانیت این مجاهدان را بر همگان روشن می‌کند و گرد ذلت و خواری را بر صورت بدخواهان آنها می‌نشاند.
,
 
,
اگر چه نبود بزرگ مردانی همچون سردار حق بین ضایعه تلخ و فراقی جانسوز برای همرزمان و دوستداران ایشان است اما انقلاب برآمده از دل مجاهدت‌ها و تلاش‌های این بزرگمردان متوقف شدنی نیست و به راه خود ادامه می‌دهد و آرزوی آنها که همان رسیدن به حکومت عدل الهی است را محقق می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه