اخبار داغ

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه خبر داد؛

ورود چهار تن خرما از جیرفت به کرمانشاه

ورود چهار تن خرما از جیرفت به کرمانشاه
ایرج صفایی گفت: تاکنون چهار تن خرما از جیرفت و کرمان وارد استان کرمانشاه شده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز توزیع آن ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: کمیته برداشت کلزا در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل و ۱۹ کمیسیون برای خرید تضمینی کلزا پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: شرکت نازگل در صدد است بالاتر از قیمت تضمینی بخشی از کلزا را خریداری کند و بخش دیگر هم توسط غله و خدمات بازرگانی از طریق مباشرین تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

صفایی تصریح کرد: قیمت خرید کلزا  ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که از نرخ خرید تضمینی بالاتر است و به نفع کشاورزان خواهد بود.

وی بیان کرد: پس از برداشت کلزا خرید آغاز خواهد شد و در این راستا باسکولها استانداردسازی شده و کمیسیون ها نیز آماده خرید کلزا و تحویل به کارخانجات هستند.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: کمیته استانی برداشت گندم نیز تشکیل نشده و در روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

صفایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلزا نیاز آبی کمتر و ارزش افزوده بیشتری دارد اگر کشاورزان کاشت را در زمان مناسب انجام دهند و به موقع با حشرات مقابله کنند تولید و بهره وری کشت آنها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: قیمت کلزا بالا است و جز نیازهای استان و کشور است پس توصیه می‌شود کشاورزان به سمت کشت کلزا بروند که بسیار بهتر از کشتهایی است که نیاز آبی فراوانی دارند.

صفایی درباره اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: تعاون روستایی استان کرمانشاه به منظور رفاه حال مردم در ماه مبارک رمضان اقدام به تامین خرما از استان‌های جنوبی کشور کرده است.

وی افزود: تاکنون چهار تن خرما از جیرفت و کرمان وارد استان کرمانشاه شده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز توزیع آن ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: قیمت خرمای مضافتی درجه یک بم بین ۲۵هزار تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و قیمت خرمای جیرفت ۲۰ تا ۲۱هزار تومان است که در سطح شهرستان های استان عرضه می شود.

صفایی گفت: همچنان عرضه میوه شب عید که در ۸۰ مرکز انجام می‌شد اکنون در ۶۰ مرکز ادامه دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه