اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

انتخابات ریاست جمهوری یعنی مباشرت مستقیم مردم در اقتصاد کشور

انتخابات ریاست جمهوری یعنی مباشرت مستقیم مردم در اقتصاد کشور
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت انتخابات فوق العاده مهم است و درواقع انتخابات ریاست جمهوری ۴ سال و بلکه ۸ سال سرنوشت مملکت از نظر اجرایی به طور کامل مشخص می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، حجت الاسلام سید محمدرضا تاج الدینی در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:  قوای سه گانه هر کدام جایگاه و اهمیتی در کشور دارد. مجلس در رأس امور است یعنی قوانین در مجلس تصویب می شود و مجلس می تواند به عملکرد دولت نظارت کند، استیضاح کند به وزرا رأى اعتماد یا سلب رأی اعتماد بدهد و در هر صورت نقش تقدیمی و نظارتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

وی با بیان اینکه تمام مسایل اجرایی کشور در دست دولت است، افزود: کل بودجه کشور حتی بودجه قوه قضائیه و مجلس را دولت از خزانه تأمین می کند. بر اساس فصل ۶۳ قانون اساسی کل بودجه بعد از تصویب مجلس دست رئیس جمهور است و توزیع آن بر اساس قانون در اختیار رئیس جمهور است و برخی اختیارات هم دارد. لایحه بودجه مجلس را هم دولت تنظیم می کند و به مجلس می دهد و اگر در مجلس تغییر کند فقط ۵ یا ۷% تغییر می کند.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت:  در کشور بیش از ۳ هزار مدیر در مدیریت های مهم کشوری و استانی هستند که آنان را دولت انتخاب می کند استانداران فرمانداران، بخشداران، مدیران کل و معاونت ها و... بنابراین نقش دولت فوق العاده است لذا ما باید بدانیم برای آینده مملکت چه کسی و کدام مجموعه را انتخاب می کنیم و با کدام کابینه کشور را اداره خواهند کرد و اگر یک فرد توانمند و به بیان رهبر معظم انقلابی کارآمد انتخاب کردیم، سرنوشت خودمان را به خوبی انتخاب کرده ایم و به عبارت دیگر مردم در نقش دولت در تمام مسائل از نظر اجرایی به صورت مستقیم مباشرت و دخالت دارند.

,

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با رابطه انتخاب مردم با اقتصاد کشور گفت: کل اقتصاد کشور اعم از سرمایه گذاری ها، بازار پول، بورس، تولید، صادرات، واردات، رشد اقتصادی، خدمات و ... جزو اختیارات دولت است و بودجه کلیه نهادها را دولت بر عهده دارد بنابراین در تمام مسائل کشور به طور مستقیم دولت نقش دارد و از این می توان فهمید اهمیت انتخابات چقدر مهم است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه