اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی یزد:

سطح زیر کشت گندم یزد در یک دهه اخیر کاهش یافته است

سطح زیر کشت گندم یزد در یک دهه اخیر کاهش یافته است
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سطح زیر کشت گندم استان یزد در سال زراعی جدید۹ هزار و ۱۰۰هکتار می باشد که پیش بینی می شود حدود ۳۵ هزارتن گندم از این اراضی برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین ملانوری در گفتگو با یزدرسا،با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سطح استان یزد از اوایل تیر شروع می شود اظهار داشت:  پیش بینی می شود امسال حدود7هزار تن گندم از کشاورزان یزدی خریداری شود که نسبت به سال قبل افزایش حدود60درصدی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم در ده سال اخیر در سطح استان یزد کاهش داشته تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی حمایت ها ومشوقهای فراوانی برای کشاورزانی که به کشت گندم اقدام میکنند در نظر گرفته، اما متاسفانه به دلایل متعدد رغبت کشاورزان به کاشت گندم در سالهای اخیرکمتر شده است.

,

وی در مورد قیمت خرید تضمینی اعلام شده از سوی دولت نیز اظهار داشت: ملاک محاسبه دولت برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم، قیمت تمام شده محصول می باشد و با توجه به اینکه دولت یارانه های قابل ملاحظه ای در زمینه کود،برق و حتی تراکتور به کشاورزان ارائه میدهد به نظر میرسد قیمت اعلام شده ، مناسب باشد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد در پایان ابراز داشت: برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم  جلسات متعدد کارشناسی برگزارشده و به طور قطع هیچ کارشناس ومسئولی قصد ندارد برای این قیمت گذاری به نحوی برنامه ریزی شود که کشاورزان متضرر گردند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه