اخبار داغ

به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی؛

روایت خانواده جنگ‌زده سوری «در همسایگی ماه»

روایت خانواده جنگ‌زده سوری «در همسایگی ماه»
مستند بلند «درهمسایگی ماه» که بیانگر زندگی روزمره یک خانواده جنگ‌زده سوری در بیمارستان حلب است، در بخش مسابقه جشنواره هات‌داکس ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مستند «در همسایگی ماه» به تهیه‌کنندگی‌ مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس و در بخش رقابتی رونمایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «در همسایگی ماه», جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس,

این جشنواره، بزرگ‌ترین رویداد فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است و هر سال بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد به نمایش در می‌آید و حدود ۲هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در آن حضور دارند.

,

«در همسایگی ماه» مستندی است که سعی دارد بانگاهی عمیق در زندگی روزمره یک خانواده جنگ زده در بیمارستان حلب، به روزنه‌های امیدبه زندگی در ذهن یک دختر نوجوان پرستار به نام جولی بپردازد.به گفته فرهمند، «بعد از یک ماه جستجو و پژوهش در حلب و نرسیدن به سوژه‌ای مناسب، با فردی به نام دکتر کریم آشنا شدیم، او دریچه ای جدید از اتفاقاتی نو را در سوریه برایمان باز کرد که سوژه فیلم با معرفی ایشان آغاز می‌شود و بدون هیچ تردیدی این فیلم، تولدش را مدیون حمایت‌ها و محبت‌های دکتر کریم و بهداری ایران درسوریه می‌داند.»

,

همچنین همزمان با حضور «درهمسایگی ماه» در جشنواره هات‌داکس از پوستر بین‌المللی این فیلم که نگین جواهری‌فر آن را طراحی کرده است، رونمایی شد. 

,

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس که قرار بود از 29 آوریل تا9 می (9 تا 19 اردیبهشت) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل بحران کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

,

رضا فرهمند در دو سال متوالی در جشنواره لوکارنو با فیلم‌های«نت‌های مسی یک رویا» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» حضور داشته و جشنواره‌ها و جوایز متعددی را در عرصه بین‌الملل، با این دو فیلم تجربه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه