اخبار داغ

معاون نظام مهندسی معدن ایران:

بخش معدن در ایران دچار خود تحریمی شده است/ برای تحقق شعار سال، دولت باید کنار بخش خصوصی باشد

بخش معدن در ایران دچار خود تحریمی شده است/ برای تحقق شعار سال، دولت باید کنار بخش خصوصی باشد
کشاورزی رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با اشاره به مشکل واردات ماشین آلات معدنی گفت: وزارت صمت با اقداماتی که انجام داده باعث شده در این حوزه دچار خود تحریمی شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه برای تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها) در حوزه معدن موضوعات مختلفی مطرح است اظهار کرد: یکی از این موارد حذف قوانین و مقرراتی است که نقش بازدارنده‌ای در توسعه و رونق معادن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه در کمیسیون معدن مجلس شورای اسلامی باید نسبت به حذف قوانین دست و پا گیر اقدام شود ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید بخش دولتی همراه بخش خصوصی باشد و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی اتفاق بیفتد.

,

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شود گفت: متاسفانه فاصله افتادن بین بخش دولتی و خصوصی باعث شده حوزه اقتصادی با مشکل مواجه شود.

,

وی عنوان کرد: وقتی که دولت برای بخش خصوصی تصمیمی می‌گیرد باید نظرات فعالان این حوزه را در تصمیمات خود لحاظ کند تا تصمیم گرفته شده جامع و کامل بوده و یک طرفه به ضرر بخش خصوصی نباشد.

,

کشاورزی با تاکید بر اینکه اگر در تصمیمات و بخشنامه‌هایی که برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی صادر می‌شود نظرات بخش خصوصی اعمال شود بسیاری از مشکلات قابل حل بوده و خیلی از این موانعی که برای فعالان اقتصادی ایجاد شده برطرف می‌شود عنوان کرد: بخش خصوصی سربازان خط مقدم بخش اقتصادی هستند و به هر اندازه فعالان این حوزه تقویت شوند اقتصاد کشور قوی تر خواهد شد.

,

وی در ادامه با اشاره به مشکلات واردات ماشین آلات معدنی افزود: با اقداماتی که وزارت صمت در پیش گرفته در واردات ماشین آلات به روز معدنی دچار خود تحریمی شدیم.

,

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان ادامه داد: این خود تحریمی به گونه‌ای اعمال شده است که بخش خصوصی حتی بدون حمایت دولت هم نمی‌تواند نسبت به واردات ماشین آلات صنعتی اقدام کند.

,

وی با بیان اینکه برای رونق حوزه معدن و تحقق شعار سال در این حوزه باید نسبت به حذف بخش نامه‌ای که جلوی واردات ماشین آلات معدنی را گرفته اقدام شود افزود: ما در این حوزه خودمان را تحریم کرده و جلوی پیشرفت را گرفته‌ایم.

,

کشاورزی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت ارز به شدت فعالیت‌های معدنی را تحت تاثیر قرار داده است عنوان کرد: بسیاری از فعالان حوزه معدن به دلیل نوسانات ارزی بلاتکلیف مانده‌اند نه راه پس دارند و نه راه پیش چرا که فعالیت در این حوزه برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: بارها اعلام کردیم اگر توانایی نظارت بر نوع اکتشاف و نوع استخراج مواد معدنی را ندارید کناره گیری کنید چرا که نظام مهندسی معدن آماده است این نظارت هارا طوری انجام دهد که هم به نفع بخش دولتی باشد و بخش خصوصی هم متضرر نشود. 

,

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان تصریح کرد: اگر نظارت ها اصولی باشد هم استخراج و هم اکتشافات معدنی بر اساس اصول انجام می‌شود و هم سود و هم بازدهی فعالیت های معدنی برای بخش خصوصی بیشتر می‌شود اگر این موارد را رعایت کنیم شاهد توسعه معادن و تاثیر آن بر اقتصاد کشور خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه