اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین:

آب سد طالقان به زودی به آبیک می‌رسد

آب سد طالقان به زودی به آبیک می‌رسد
ابوالفضل یاری گفت: آب سد طالقان به زودی به آبیک می‌رسد و مشکل آب آشامیدنی این شهرستان حل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل یاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان در سه بخش در حال اجراست که بخش خط انتقال آب به شهر آبیک تا چند ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در شش ماه گذشته بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به این طرح تزریق شد و پیش بینی می‌شود که منابع برای تکمیل طرح پیش از پایان کار دولت دوازدهم تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اضافه کرد: بخش دوم این طرح مربوط به تصفیه خانه است که شرکت خصوصی زلال ایران مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد.

اعتبارات خوبی به دهکده طبیعت تعلق گرفته است

وی تصریح کرد: آبرسانی از سد طالقان از طریق لوله گذاری به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا هم بخش سوم این پروژه است که در این زمینه با ۳ شرکت وارد مذاکره شدیم که آخرین جلسه با بانک پاسارگاد برگزار و تفاهم نامه اولیه با این بانک برای اجرای طرح منعقد شد.

یاری بیان کرد: هم اکنون کارشناسان در حال بررسی مسائل حقوقی طرح هستند و این بانک هم قول مساعد داده پس از امضای قرارداد و انجام برخی تعهدات این طرح را ۱۶ ماهه انجام دهد.

وی در ادامه گفت: اگر این طرح پنج سال پیش انجام می‌شد هزینه هر متر مکعب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت‌ها، هر متر مکعب بیش از ۵۵ هزار تومان هزینه دارد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به بخش گردشگری استان گفت: سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی توجه ما بیشتر به حوزه آب و بهداشت و درمان بود پ برای دو مکان گردشگری آبگرم یله گنبد و خرقان برنامه ریزی شد، اما بر خلاف برنامه بخش خصوصی در این زمینه همکاری نکرد.

کاهش نرخ بیکاری در استان

وی اضافه کرد: در بخش دولتخانه صفوی در زمینه آزادسازی مدارس و مسائل تربیت بدنی تصمیمات خوبی گرفته شده و به دهکده طبیعت هم اعتباراتی خوبی تعلق گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با اشاره به تاثیر کرونا و تحریم‌ها در اقتصاد گفت: بر خلاف تصور عموم، شاخص‌ها نشان می‌دهند که اشتغال واحد‌های تولیدی در این مدت کاهش پیدا نکرده وتولید افزایش پیدا کرده است.

یاری با بیان اینکه کرونا و تحریم‌ها فقط بر اقتصاد خرد تاثیر گذاشته است، افزود: نرخ بیکاری از ۱۰ و هشت دهم درصد در استان به ۹ و شش دهم درصد کاهش یافته است.

وی در پایان؛ پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی را از خدمات حمایتی از اقشار و واحد‌های آسیب دیده از کرونا بیان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
, اعتبارات خوبی به دهکده طبیعت تعلق گرفته است, اعتبارات خوبی به دهکده طبیعت تعلق گرفته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاهش نرخ بیکاری در استان, کاهش نرخ بیکاری در استان,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه