اخبار داغ

مصاحبه‌ ای خواندنی با جوان کارآفرین قزوینی:

"پری زاد" از اولین‌ شرکت‌های تولیدمحتوا در قزوین است/ دختران دهه هفتادی سکان کسب‌وکار را به دست دارند

"پری زاد" از اولین‌ شرکت‌های تولیدمحتوا در قزوین است/ دختران دهه هفتادی سکان کسب‌وکار را به دست دارند
مونا مرادی گفت: شرکت پری زاد با هدف توانمندسازی بانوان در تولید ثروت و در مسیر ایجاد جهش تولید در کسب و کارهای کوچک و خانگی شکل گرفت که تاکنون ۱۰ دختر دهه هفتادی پرسنل ثابت این شرکت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ امروزه شاهد حضور و فعالیت چشمگیر بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم که موفقیت‌های بی‌شماری هم در این عرصه کسب کرده‌اند و همچنان بر تعداد فعالین این حوزه از سوی بانوان افزوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

عرصه کسب و کار زاویای مختلفی دارد و دنیا به سمت مشاغل نوین و دیجیتال پیش می‌رود که در این زمینه هم جوانان حرف اول را می‌زنند و درواقع اقتصاد کشور به سمت ایده‌ها و نوآوری‌های کسب و کار پیش می‌رود.

,

بانوان هم نقش مهمی در ثروت آفرینی برای کشور دارند و حضور و فعالیت بانوان در عرصه اقتصادی مرزی نمی‌شناسد و این قشر جامعه هم می‌تواند به انواع مختلف چرخ اقتصاد کشور را بچرخاند.

,

مونا مرادی جوان دهه هفتادی قزوینی است که نمونه یکی از جوانان فعال در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که مسیر کار و پیشرفت خود را بر پایه گام دوم انقلاب برقرار کرده و درواقع می‌توان گفت یک جوان گام دومی است که با امید و انگیزه اهدافش را دنبال می‌کند.

,

, ,

 

,

شرکت پری زاد 10 پرسنل مستقیم را شاغل کرد

, شرکت پری زاد 10 پرسنل مستقیم را شاغل کرد, شرکت پری زاد 10 پرسنل مستقیم را شاغل کرد,

وی که دارای کارشناسی حقوق و مدرس آسیب زدایی اجتماعی است در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره فعالیت‌هایش اظهار می‌کند: از ابتدا هم بیشتر در حوزه‌های فرهنگی-اجتماعی فعالیت می‌کردم که از یک سال گذشته باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور جوانان در عرصه اقتصاد، اقدام به تاسیس یک شرکت و بنگاه اقتصادی کردم.

,

وی می‌افزاید: شرکت ما یک شرکت تولید محتوا و تبلیغاتی است که هم تولیدات زیرساختی و هم محتوایی دارد به این معنی که ما هم ساخت اپلیکیشن و کد نویسی سایت را اجرا می‌کنیم و هم برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف تولید محتوا می‌کنیم.

,

مدیرعامل شرکت پری زاد با بیان اینکه مشاوره برندینگ هم ارائه می‌کنند، ابراز می‌کند: بحث تولید محتوا چند سالی است که در کشور رونق پیدا کرده اما زمانی که ما شرکت پری زاد را تاسیس کردیم تقریبا جزو اولین شرکت‌های تولید محتوا در استان قزوین بودیم.

,

وی ادامه می‌دهد: 10 پرسنل مستقر در شرکت داریم که همه هم دخترهای دهه هفتادی هستند و با آقایان هم به صورت پروژه‌ای کار می‌کنیم اما اساس و پایه شرکت، توانمندسازی بانوان در عرصه اقتصادی است تا باور کنند که می‌توانند تولید ثروت داشته باشند و در این حوزه نقش آفرینی کنند.

,

موسس شرکت  پری زاد درباره نحوه راه‌اندازی شرکت می‌گوید: شروع کار ما به اینگونه بود که من در یک کلاس تاریخ اسلام شرکت می‌کردم که استادم یک فرد فعال اقتصادی بود و در حوزه صنعت فعالیت می‌کرد که ایده‌ام را مطرح کردم.

,

این جوان کارآفرین اضافه کرد: ایده‌ام را اینگونه مطرح کردم که اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید هزینه‌اش هم از همین طریق تولید شود نه اینکه از ارگان‌های دیگر تامین شود که استادم گفت: "چرا این کار را نمی‌کنید؟" که گفتم ما زیرساخت‌ها و منابعش را نداریم؛ استادم برای حمایت از ایده و طرحم اعلام آمادگی کرد و گفت که حاضر است کمک کند تا شرکت را راه‌اندازی کنیم.

,

هدف ما کار در حوزه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی است

, هدف ما کار در حوزه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی است, هدف ما کار در حوزه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی است,

وی بیان می‌کند: ما یک تیم چند نفره را تشکیل دادیم و ایده خود را روی کاغذ آوردیم و کار را شروع کردیم؛ ایده اولیه برای من بود اما در طول مسیر تیم هم اضافه شد و قطعا اگر اعضای تیم نبودند، کار ما به این صورت شکل نمی‌گرفت.

,

مرادی تصریح می‌کند: بازده اقتصادی یک شرکت طبیعتا باید در عرض دو سال اتفاق بیفتد که شرکت پری زاد در آستانه یک سالگی توانسته تمام هزینه‌های خود را تامین کند و این یک دستاورد بزرگی است که یک کسب و کار در سال اول بتواند همه هزینه‌های خود را دربیاورد.

,

مدیرعامل شرکت پری زاد اذعان می‌کند: تاکنون خوشبختانه توانستیم موفق عمل کنیم و هدف ما توسعه کار است و خیلی از افراد که اکنون با ما کار می‌کنند تمایل به ادامه همکاری دارند.

,

وی عنوان می‌کند: زمانی که گام دوم انقلاب را مطالعه کردم، بحث اقتصادی خیلی فکرم را به خود مشغول کرد و به این فکر می‌کردم که چه کاری می‌توانیم راه‌اندازی کنیم و ایده‌های مختلفی به ذهنم می‌رسید و معتقد بودم که باید نقش آفرینی پررنگ‌تر و بزرگ‌تری داشته باشیم به همین علت عرصه تولید محتوا را انتخاب کردم.

,

این کارآفرین جوان ادامه می‌دهد: هدف ما بیشتر حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانگی در حوزه تبلیغات است چراکه معمولا در این حوزه توان رقابت با سایر شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ و معرفی محصول خود را ندارند.

,

مرادی می‌افزاید: به فکر ما رسید که اگر یک شرکت تولید محتوا بزنیم و اولویت را برای صنایع کوچک و کسب و کارهای کوچک بگذاریم، می‌توانیم نقش آفرینی بیشتری در حمایت از مشاغل داشته باشیم چراکه آن چیزی که مقام معظم رهبری درباره جهش تولید مطالبه دارند این است که ما بتوانیم چندین شرکت و کارخانه‌های مختلف را پشتیبانی کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

تشکیل گروه جهادی "حصن" از یک غذای نذری آغاز شد

, تشکیل گروه جهادی "حصن" از یک غذای نذری آغاز شد, تشکیل گروه جهادی "حصن" از یک غذای نذری آغاز شد,

به گزارش صبح قزوین؛ فعالیت‌های این جوان قزوینی صرفا محدود به حوزه اقتصادی نیست و در حوزه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هم فعال است که در ادامه گفت‌وگو از او می‌خواهیم در این باره بیشتر برایمان توضیح دهد.

,

وی عنوان می‌کند: حدود هشت سال است که در حوزه اعتیاد کارهایی را به صورت جسته و گریخته انجام می‌دادیم اما در اوایل سال 99 بود که من غذای نذری را آماده کردم و تصمیم گرفتم که در بین کارتن خواب‌ها توزیع کنم.

,

مدرس آسیب زدایی اجتماعی ادامه می‌دهد: اولین باری که به محل این افراد رفتیم یکسری معضلات و مشکلاتی را دیدیم که به نظر می‌رسید حل شدنی است و حداقل می‌توان به این افراد کمک کرد.

,

وی می‌گوید: نظام مسائل این افراد را استخراج کردیم و متوجه شدیم یکی از راه‌هایی که می‌توان به آنها کمک کرد این است که افرادی از جنس خودشان این کار را بکنند چراکه این افراد سال‌ها متقابلا به جامعه آسیب زد‌ه‌اند و آسیب دید‌ه‌اند، یعنی آدم‌های آسیب دیده‌ای هستند که خیلی سخت اعتماد می‌کنند و دیگران را به حریم خود راه می‌دهند.

,

مرادی بیان می‌کند: شکافی که بین این افراد و جامعه ایجاد می‌شود نیز یک جمعیت جرم خیزی را ایجاد می‌کند که باید این شکاف را برطرف کنیم و آنها را به جامعه برگردانیم؛ برای استخراج نظام مسائل و جلب اعتماد این افراد این ایده به ذهن ما رسید که به سراغ بهبودیافته‌ها و کسانی که خود قبلا کارتن خوابی را تجربه کرده‌اند برویم.

,

گروه جهادی "حصن" امیدی برای بازگشت معتادین قزوینی به آغوش خانواده

, گروه جهادی "حصن" امیدی برای بازگشت معتادین قزوینی به آغوش خانواده, گروه جهادی "حصن" امیدی برای بازگشت معتادین قزوینی به آغوش خانواده,

این فعال اجتماعی اضافه می‌کند: گروهی را به عنوان گروه جهادی "حصن" ثبت کردیم؛ در هفته‌های اول در پاتوق‌های معتادین و کارتن خواب‌ها در سطح شهر حضور می‌یافتیم و فقط غذای گرم بین آن‌ها توزیع می‌کردیم به طوری که دیگر در همان روز و ساعت منتظر ما بودند و نشان دهنده اعتماد آنها به ما بود.

,

وی اذعان می‌کند: تاکید ما هم این بود که غذا را حتما در منزل پخت کنیم چون می‌خواستیم تداعی غذای خانگی برای آن‌ها ایجاد شود تا رغبت برای بازگشت به خانه را داشته باشند.

,

این جوان کارآفرین تصریح می‌کند: در هفته‌های بعدی نیازهای دیگر آن‌ها را احصاء کردیم و از آنجایی که این افراد بیشتر زباله‌گرد هستند و جراحت‌ها و حوادث بریدگی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد لذا برایشان دستکش‌هایی را تهیه کردیم تا حداقل مانع کوچکی برای مقابله با آسیب باشد.

,

مرادی اضافه می‌کند: مشکل دیگر بحث حمام این افراد بود به طوری که حتی شرایط ظاهری که براثر بی‌توجهی به بهداشت فردی پیدا کرده بودند مانع از مراجعه آن‌ها به خانواده‌هایشان می‌شد لذا به این نتیجه رسیدیم که باید برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و رغبت انها برای بازگشت به خانواده، مسئله حمام را حل کنیم.

,

مدرس آسیب زدایی اجتماعی ادامه می‌دهد: برای این معتادین بُن حمام تهیه و هزینه حمام آن‌ها را تامین کردیم که بازخورد خوبی هم داشت چراکه معتادان به صورت عامدانه به جسم خود آسیب می‌زنند و بعد از مدتی جسمشان برایشان ارزشی ندارد و آسیبی که وارد می‌شود برایشان مهم نیست.

,

وی می‌افزاید: معتادین وقتی به حمام می‌رفتند و لباس تمیز می‌پوشیدند احساس خوبی نسبت به خود پیدا می‌کردند که این حس خوب را به جامعه هم منتقل می‌کنند؛ در فصل زمستان هم اقدام به تهیه لباس گرم کردیم.

,

, ,

شش معتاد بهبودیافته را به آغوش خانواده بازگرداندیم

, شش معتاد بهبودیافته را به آغوش خانواده بازگرداندیم, شش معتاد بهبودیافته را به آغوش خانواده بازگرداندیم,

این جوان کارآفرین اذعان می‌کند: دو کار ویژه‌ای که برای آنها انجام دادیم این بود که در زمستان بسته‌های امداد که شامل مقداری خوراکی بود را در پاتوق‌ها قرار می‌دادیم تا هر زمان که به پاتوق سر می‌زنند چیزی برای خوردن داشته باشند چراکه برخی حتی تا چند روز غذا نمی‌خورند و هر درآمدی که دارند را برای خرید مواد خرج می‌کنند.

,

مرادی بیان می‌کند: یک گشت موتور هم داریم که در سطح شهر گشت زنی می‌کند و معتادینی که احتیاج به درمان فوری دارند را شناسایی و به درمانگاه یا بیمارستان منتقل می‌کند چون این افراد زیاد دچار بریدگی و سوختگی می‌شوند و اسم این گشت موتور را "اورژانس سیار" گذاشته‌ایم.

,

این فعال اجتماعی می‌گوید: اصل کار ما این بود که هر کدام از کارتن خواب‌ها باید به خانه برگردند و هر کدام از آن‌ها یک مورد هستند که به صورت نفر به نفر مورد بررسی قرار می‌گیرند و مواردی که آمادگی بازگشت به خانه را داشته باشند یا خانواده هم پذیرای آن‌ها باشد را طی شش مرحله به خانه بازمی‌گردانیم.

,

وی تاکید می‌کند: مرحله اول این است که باید به کمپ بروند و پاک شوند، در مرحله دوم باید سرکار بروند و دو سه ماهی کار می کنند تا مطمئن شویم که دوباره به سراغ مواد برنمی‌گردند و در مرحله سوم از آنجایی که نمی‌توانند مدیریت هزینه و درآمد داشته باشند لذا حقوق آن‌ها به صورت یکجا پرداخت نمی‌شود

,

مدرس آسیب زدایی اجتماعی ابراز می‌کند: در مرحله چهارم یک صحبت اولیه با خانواده صورت می‌گیرد تا آمادگی پذیرش فرد را ایجاد کنیم و در مرحله پنجم هم فرد ابتدا در طول هفته ملاقات‌ و رفت و آمد به خانه دارد تا اعتماد خانواده به دست آید و ثابت کند که دیگر به سمت مواد برنمی‌گردد و در مرحله ششم هم به صورت ثابت به خانه برمی‌گردد.

,

مرادی می‌گوید: تاکنون شش نفر از معتادین را با طی کامل این شش مرحله به خانه برگرداندیم؛ در گروه جهادی "حصن" حدود 20 عضو داریم که متشکل از افراد بهبودیافته و افرادی است که در سایر بخش‌ها کار می‌کنند .

,

وی در پایان تصریح می‌کند: نگاه ما این است که از هیچ ارگان دولتی پول نگیریم و بخشی از هزینه‌های گروه جهادی توسط افراد و اعضای گروه تامین می‌شود و بخشی هم توسط خیرین است که مبالغی را اهداء می‌کنند و در شرایط خاصی که برای درمان افراد به هزینه‌های سنگین نیاز است نیز از خیرین کمک می‌گیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه