اخبار داغ

نماینده مردم اصفهان مطرح کرد؛

اصل بودن محتوا و بهره گیری جامعه در طرح سازمان طب ایرانی اسلامی/ لزوم استقلال در اعطای مجوزها

اصل بودن محتوا و بهره گیری جامعه در طرح سازمان طب ایرانی اسلامی/ لزوم استقلال در اعطای مجوزها
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه محتوای طب ایرانی اسلامی و بهره گیری جامعه از آن برای ارتقای سطح سلامت همیت دارد، گفت: از آنجایی که متخصصان طب نوین، شناختی از چیستی و چگونگی ابعاد مختلف طب سنتی ندارند، بنابراین کاملاً منطقی و طبیعی است که اعطای مجوزها هم باید در حوزه اختیارات متخصصان طب ایرانی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین میرزایی، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون طرح تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی، با بیان اینکه بخش عمده ای از توجه طب سنتی به بهداشت و حفظ سلامتی معطوف شده است، گفت: البته طب سنتی درمان های مکفی به روش خود را هم دارد، اما نگاه، بیشتر پیشگیری از بروز بیماری ها و صحت بدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عدم تعصب بر روی نام مکاتب طبی در بهره گیری از فواید آن ها، اظهار کرد: اینکه ما چه نامی را استفاده کنیم، خیلی برای ما تفاوتی نمی کند، ممکن است نام های مختلفی برای یک نوع از طب مطرح باشد که طب مکمل یا سنتی یا اسلامی یا ایرانی یا سوزنی از جمله آن ها هستند.

,

وی افزود: ما در این طرح به دنبال محتوا هستیم و می خواهیم جامعه ما آن را بشناسند و از آن برای سلامتی مردم بهره بگیریم و از شیوع بیماری های مختلف و خطرناک در جامعه جلوگیری کنیم، این که در نهایت چه نامی برای آن بگذاریم، خیلی مهم نیست.

,

حجت الاسلام میرزایی درباره اعطای مجوزها به متخصصان و مراکز طب ایرانی اسلامی، تصریح کرد: از آنجایی که متخصصان طب نوین، شناختی از چیستی و چگونگی ابعاد مختلف طب سنتی ندارند، بنابراین کاملاً منطقی و طبیعی است که اعطای مجوزها هم باید در حوزه اختیارات متخصصان طب ایرانی اسلامی باشد و این یک خواسته منطبق بر واقعیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه