اخبار داغ

عرفان واقعی خانقاهش "بازی دراز" است/ یادواره بازی دراز امسال متفاوت تر از سال های گذشته

عرفان واقعی خانقاهش "بازی دراز" است/ یادواره بازی دراز امسال متفاوت تر از سال های گذشته
بازی دراز هنوز هم غریب است و می توان با حضور در این ارتفاعات و قدم گذاشتن در راه شهدای این منطقه به قربت خدا رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز، ارتفاعات بازی دراز با قله های بلند و شیب های تند، از مناطق حساس غرب کشور و استان کرمانشاه، تابلوی حماسه آفرینی های رزمندگان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

بازی دراز هنوز هم غریب است و می توان با حضور در این ارتفاعات و قدم گذاشتن در راه شهدای این منطقه به قربت خدا رسید، همان قربتی که شهدا به واسطه آن به وصل خدا نایل شدند و شربت شهادت را نوشیدند و این گونه برای همیشه جاودانه شدند.

,

اهمیت عملیات غرورآفرین بازی دراز به حدی است که در رابطه با این عملیات شهید بهشتی همان جمله معروف «عرفان واقعی خانقاهش بازی دراز است» را بیان کرد.

,

, ,

تشریح یادواره برنامه های شهدای "بازی دراز" 

, تشریح یادواره برنامه های شهدای "بازی دراز" , تشریح یادواره برنامه های شهدای "بازی دراز" ,

نوروز اکبری در گفتگو با خبرنگار بازی دراز به اهمیت ارتفاعات استراتژیک بازی دراز در پیروزی عملیات مهم‌جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با گذشت از جان و مال خود با کمترین امکانات نظامی در برابر حمله های دشمن بعثی عراق ایستادند و نگذاشتند این رژیم استکباری به خاک میهن اسلامی تعرضی داشته باشند.

, بازی دراز ,

فرمانده سپاه ناحیه سرپلذهاب اظهار داشت: با هدف آشنایی با رسالت شهدا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی همه ساله در اردیبهشت ماه به واسطه یادآوری رشادت های بی شمار رزمندگان  و اهمیت سالگرد عملیات غرورآفرین، با حضور جمع زیادی از یادگاران سال های دفاع مقدس، کاروان های راهیان نور، بسیجیان سراسر کشور و مردم شهید پرور از سراسر ایران اسلامی آیین بزرگداشتی در ارتفاعات بازی دراز اجرا می شد.

,

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان و همچنین ماه مبارک رمضان صعود سراسری بسیجیان و کاروان های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز انجام نمی شود و قرار است برنامه های فرهنگی جایگزین در سرپل ذهاب به همین منظور در فضای مجازی برگزار شود.

,

فرمانده سپاه ناحیه سرپلذهاب عنوان کرد: برگزاری مسابقه فرهنگی از طریق فضای مجازی، فضاسازی شهرستان، پخش کلیپ های حماسی و حضور پرسنل سپاه ناحیه در یادمان شهدای گمنام بازی دراز و تجدید میثاق با شهدا و پخش مستقیم از شبکه استانی و ملی صدا و سیما، مداحی و سخنرانی بصورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از برنامه های ابتکاری سپاه ناحیه برای گرامیداشت سالروز حماسه بازی دراز در سرپل ذهاب است.

,

, ,

وظیفه داریم رشادت های شهدا را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم

, وظیفه داریم رشادت های شهدا را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم, وظیفه داریم رشادت های شهدا را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز با اشاره به سالگرد عملیات غرور آفرین بازی دراز گفت: امروزه وظیفه داریم رشادت های شهدا را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم و آرمان های شهدا را روشنگری و نهادینه کنیم.

, بازی دراز ,

  امام جمعه سرپلذهاب افزود: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادند تا اقتدار و عزت و شرف مردم این خاک و بوم حفظ شود بنابراین امنیت خاطر در زندگی امروزه در مرزهای کشور را مدیون خاک پای شهدا هستیم.

,

وی تاکید کرد: شهدای بازی دراز در عملیات مهم و موقعیت استراتژیکی قرار گرفتند و نقش مهمی در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند بنابراین برگزاری یادواره ها و ترویج فرهنگ ایثار شهدا کمترین کاری است که در ادامه دادن راه شهدا انجام دهیم.

,

, ,

گفتنی است سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه