اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

نتایج مذاکرات وین باید مصوبه مجلس را داشته باشد/تن دادن به هر توافقی در وین یعنی تداوم دولت فعلی

نتایج مذاکرات وین باید مصوبه مجلس را داشته باشد/تن دادن به هر توافقی در وین یعنی تداوم دولت فعلی
احمدحسین فلاحی اظهار کرد: از شواهد و قراین مذاکرات وین مشخص است که این ماجرا، یک کار سیاسی و انتخاباتی به تمام معناست و ممکن است قول هایی داده شود که بعضی تحریم ها برداشته شود و در عمل اتفاقی رخ ندهد و خاطره تلخ برجام تکرار شده و همین شیوه ادامه پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به مذاکرات وین گفت: متاسفانه مذاکرات وین پشت درب های بسته در حال انجام شدن است و ملت ایران نامحرم هستند ولی همه اخبار و اطلاعات را غربی ها دارند و ما نگران پشت پرده مذاکرات هستیم که دوباره کشور را متعهد کرده و برگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: مذاکرات وین در یک موقعیتی است که امریکا در حل گرفتن امتیاز و ندادن امتیاز به ایران است. ایران باید فعالیت های خود را تعلیق کند و امریکا هم به ظاهر تحریم ها را برنمی دارد و با یک عبارت تعلیق قصد دارد کار را پیش ببرد و خود امریکا مدعی است که کنگره همه کاره است و دولت بایدن در واقع نقشی نمی تواند داشته باشد جز اینکه یک تعلیق معمولی را اتخاذ کند؛ این تعلیق به هیچ وجه مدنظر نظام نیست؛ چرا که تحریم ها باید به طور کلی رفع شوند.

,

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امریکا در مذاکرات دبه کرده است، گفت: ما به امریکا و غرب اعتمادی نداریم؛ چرا که هیچ زمانی مصلحت ما را در نظر نگرفته و همواره منافع امریکا و خودشان مهم است.

,

وی با تاکید بر اینکه امریکا مدام به دنبال گرفتن امتیازات از ایران است، گفت: آنها قصد دارند برنامه هسته ای ایران را منحل و امتیازات دیگری که امریکا صراحتا اعلام کرده است را از ایران بگیرند.

,

فلاحی با اشاره به اینکه به تیم مذاکره کننده اعتماد نداریم، افزود: عراقچی بارها در مصاحبه های خود اعلام کرد که تیم مذاکره کننده حتی خطوط قرمز رهبری را هم نتوانست رعایت کند و علی رغم تاکیدات مکرر رهبری، تیم مذاکره کننده از این خطوط هم عبور کردند.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه مذاکرات وین پشت درب های بسته در حال انجام شدن است و ملت ایران نامحرم هستند؛ ولی میبینیم همه اخبار و اطلاعات را غربی ها دارند؛ ما نگران پشت پرده مذاکرات هستیم که مبادا دوباره کشور را متعهد کنند و برگردند.

,

فلاحی ادامه داد: از شواهد و قراین مذاکرات وین مشخص است که این ماجرا، یک کار سیاسی و انتخاباتی به تمام معناست و ممکن است قول هایی داده شود که بعضی تحریم ها برداشته شود و در عمل اتفاقی رخ ندهد و خاطره تلخ برجام تکرار شده و همین شیوه ادامه پیدا کند.

,

نماینده مردم همدان گفت: ایران نیازی به مذاکره ندارد و مذاکرات تمام شده است؛ غربی ها باید لغو تحریم می کردند که این امر انجام نشده و قانونی هم که مجلس تصویب کرده قانون لغو تحریم هاست نه اینکه مذاکرات دوباره شروع شود.

,

وی تاکید کرد: بهرحال هر اتفاق و مذاکره ای در وین انجام شود، باید از مجلس عبور کند و بدون مصوبه مجلس مشروعیت ندارد؛ دولت سعی نکند از این راه دوباره فضایی را برای انتخابات ایجاد کند و تفکری که در 8 سال گذشته کشور را اینگونه ضعیف کرد مجددا روی کار آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه