اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

تحقق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در دبه کردن آمریکایی‌ها/ خسارت محضی که در حال تکرار است

تحقق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در دبه کردن آمریکایی‌ها/ خسارت محضی که در حال تکرار است
سیدهادی میر حسینی گفت: دبه کردن امریکایی ها در مذاکرات جدید نباید با چراغ سبز دولتمردان صورت گیرد زیرا حقوق عامه ملت ایران در این حوزه باید مد نظر گرفته شود و نباید خسارت دیگری بر کشور و ملت با بی تدبیری های که مسبوق به سابقه هست دوباره تکرار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی میر حسینی در گفت و گو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،سیاست جمهوری اسلامی ایران در مسله برجام چندین سال است که به صراحت تمام از سوی مقام معظم رهبری در محافل خصوصی و عمومی و حتی دیدارهای تلویزیونی خطاب به دولت و تیم مذاکره کننده بیان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص مسایل مربوط به برجام و تحریم ها و مذاکرات در مراسم محفل انس با قرآن فرمودند: سیاست کشور را در خصوص برجام و تحریم‌ها در سخنان عمومی اعلام و در جلسات با مسئولان یا به صورت مکتوب نیز به آنها بیان کرده‌ایم بنابراین سیاست کشور معلوم است که باید چه کاری انجام بدهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در همین جلسه مقام معظم رهبری خطاب به مسولان فرمودند: تشخیص مسئولان این است که بروند مذاکره کنند تا همین سیاست را اِعمال کنند که در این زمینه بحثی نداریم اما باید مراقبت شود که مذاکره فراسایشی نشود چرا که برای کشور ضرر دارد.

,

میرحسینی گفت: بدون شک هدف غایی امریکایی ها از مذاکرات دوباره بازگشت به برجام است که سیاست های تحریمی جدیدی را بر کشورمان تحمیل کند و این نکته را بارها مقام معظم رهبری به صراحت خطاب به دولتمران متذکر شده است.

,

وی گفت: امروز که دولتمران برای چندین بار اقدام به برگزاری جلسات مکرر برای بازگرداندن امریکا به برجام دارند و این را چندین بار رئیس جمهور مطرح کرد و مقام معظم رهبری شرط بازگشت امریکا به برجام و اجرای آن را لغو فوری همه تحریم ها دانستند نه رفع بخشی از تحریم ها.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکایی ها زمانی که در برجام بودند نیز با اعمال تحریم های مختلف هسته ای، دارویی، و سایر موضوعات نیز بر پایبندی به تعهدات برجامی خویش پای بند نبوده اند.

,

میر حسینی گفت: چندین هفته است که مذاکرات وین با هدف برگزداندن امریکا به برجام با چراغ سبز کشورهای اروپایی و دولت صورت گرفته است که عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز به صراحت در نشست وین به آن اشاره کرده است.

,

وی ابراز داشت: بازگشت دوباره امریکایی ها به برجام بدون جبران خسارت ها و ضررهایی که به کشورما تحمیل شدند و به تبع آن اعمال تحریم های پی در پی به فرموده مقام معظم رهبری خسارت محض دیگری است که دوباره از سوی دولتمران در حال تکرار است.

,

میرحسینی اظهارکرد: همانگونه که مقام معظم رهبری منطق جمهوری اسلامی را بر رفع فوری تمام تحریم هاو ایجاد اطمینان از رفع تحریم ها دانستند دولتمران نیز باید این این منطق در جای خود با قاطعیت تمام دفاع کنند و دوباره زیر بار برجام بدون دستاورد نروند و خسارت محض دیگری را به کشور تحمیل نکنند.

,

وی گفت: دبه کردن امریکایی ها در مذاکرات جدید نباید با چراغ سبز دولتمردان صورت گیرد زیرا حقوق عامه ملت ایران در این حوزه باید مد نظر گرفته شود و نباید خسارت دیگری بر کشور و ملت با بی تدبیری های که مسبوق به سابقه هست دوباره تکرار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه