اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

واکسیناسیون عمومی کرونا در کردستان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود/ مردم به واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت اعتماد داشته باشند

واکسیناسیون عمومی کرونا در کردستان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود/ مردم به واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت اعتماد داشته باشند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون نزدیک به 7 هزار نفر از جمعیت استان کردستان واکسینه شده اند و تا هفته آینده نیز 1.2 درصد جمعیت استان که غالبا بیماران دیالیزی و شیمی درمانی و کادر بهداشت دانشگاه و خارج از دانشگاه هستند واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح شهید سلیمانی در خصوص چگونگی کنترل پیک چهارم کرونا که با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان و فرماندهان سپاه های شهرستانی و مدیران مراکز بهداشت در شهرستانها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر لزوم تزریق هر چه سریعتر واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: نباید در این موضوع دچار دوگانگی تزریق واکسن داخلی و خارجی شویم و تنها چیزی که مهم است تسریع در واکسیناسیون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

وی اقدام  به موقع در انجام واکسیناسیون را ضروری دانست و اظهار داشت: عقب افتادگی در واکسیناسیون کرونا قطع زنجیره انتقال ویروس را به تعویق می اندازد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم اعتماد کامل داشته باشند وزارت بهداشت واکسنی را که تأیید می کند کاملا استاندارد است و می توان با خیال آسوده آن را تزریق کرد.

,

دکتر رضاعی ادامه داد: متاسفانه در شهرستانهای مریوان و سروآباد نسبت به تزریق واکسن کرونا هنوز بی اعتمادی وجود دارد باید کانالها و رسانه های فعال در این دو شهرستان  موجب اعتمادسازی مردم شوند و آنها را اقناع کنند.

,

وی افزود: اگروهی در جامعه واکسن کرونا تزریق و گروهی از انجام  ان خودداری کنند بیهوده است و زنجیره ویروس قطع نمی شود و چه بسا ممکن است جهش های خطرناکتر صورت گیرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون نزدیک به 7 هزار نفر از جمعیت استان کردستان واکسینه شده اند و تا هفته آینده نیز 1.2 درصد جمعیت استان که غالبا بیماران دیالیزی و شیمی درمانی  و کادر بهداشت دانشگاه و خارج از دانشگاه هستند واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

,

وی افزود: در فاز دوم واکسیناسیون کرونا نیز سالمندان 85 سال به بالا واکسینه می شوند و این سن پله پله کاهش خواهد یافت تا اینکه ان شاءالله در نیمه دوم اردیبهشت واکسیناسیون عمومی مردم کردستان را آغاز خواهیم کرد.

,

رضاعی گفت: حدود 125 هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که اگر واکسن کرونا دریافت کنند میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری 75 درصد کاهش خواهد یافت.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه