اخبار داغ

کاهش تعداد اتوبوس های درون شهری قم/ ایستگاه های صندلی دار اتوبوس حذف می شوند

کاهش تعداد اتوبوس های درون شهری قم/ ایستگاه های صندلی دار اتوبوس حذف می شوند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال است که تعداد اتوبوس های درون شهری قم کاهش پیدا کرده است گفت: طی ۳ تا ۶ ماه آینده تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهریه قم اضافه میشود و ایستگاه های صندلی دار اتوبوس نیز از برنامه خارج می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت:تغییرات خطوط اتوبوسرانی در قم تغییراتی نبوده که خطوط قبلی به هم بریزد بلکه خطوط قبلی قطری بوده که از مجموعه پیرامون حرم به دلیل حذف خیابان ارم که محل عبور اتوبوس ها بود اتوبوس ها مجبور بودند گردش زیادی کنند تا به قسمت دیگر شهر بروند بنابراین جمع‌بندی ما این بود که این خطوط به خطوط شعاعی تبدیل شوند البته برخی از خطوطی که از منطقه نیروگاه به پردیسان میرود و بالعکس از پردیسان به نیروگاه می آید حفظ شده است.
 وی ادامه داد : اما خطوطی که از خیابان آذر عبور می کند به صورت شعاعی شده است که اتوبوس‌ها سریعتر به مقصد رفته و بازگردند.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که علت کاهش اتوبوس های درون شهری در قم چیست؟ گفت: مدت زیادی است که در قم کمبود اتوبوس داریم و تقریبا از سال گذشته و نزدیک به یک سال است که ما کمبود اتوبوس داریم تعداد اتوبوس ها در سال گذشته به دلیل آنکه سندهای  آنها آزاد شد و  دوره کارکرد ۱۰۰ اتوبوس تمام شد از خطوط خارج شدند اکنون تعداد اتوبوس فعال در قم  تنها ۱۲۸ اتوبوس است اما در سه ماه آینده تعدادی اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل درون شهری قم اضافه میشود و خط ها به حالت عادی برمیگردد.

 امراللهی تصریح کرد: اتوبوس ها قرارداد ۱۰ ساله  داشتند تا به مردم قم خدمت رسانی کنند این تعهد ۱۰ ساله به پایان رسید برنامه ریزی خرید اتوبوس های نو داشتیم که متاسفانه با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو شدیم اتوبوس بالغ بر ۴ میلیارد تومان قیمت داشته که نتوانستیم خریداری کنیم و تصمیم گرفتیم که اتوبوس های قدیمی را خریداری کنیم و تعدادی هم اتوبوس از قبل داشتیم که اینها را با حدود مبالغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون نوسازی کردیم که کم کم وارد ناوگان حمل و نقل شهری می شود.

وی بیان داشت: فعلاً در شهر با کمبود اتوبوس ها مواجه هستیم که شهروندان کمی  تحمل داشته باشند تا  پروسه ۳ تا ۶ ماه آینده شرایط اتوبوسرانی مانند سالهای قبل می شود و حتی  تا پایان سال سرویس دهی نیز بهتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل درون شهری شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تغییر قیمت اتوبوس و افزایش آن برنامه ریزی ها را دچار مشکل کرد افزایش قیمت از ۶۰۰ میلیون تومان به ۴ میلیارد تومان باعث شد که نتوانیم برنامه ریزی انجام شده برای ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و نوسازی آنها را به درستی و با زمان‌بندی مناسب پیش ببریم

وی در پاسخ به اینکه چرا اتوبوس های ایستگاه های اتوبوس در قم مناسب نیستند و و ظاهر درستی ندارند نیز گفت: با کلیت این شکل اتوبوس ها ایستگاه های اتوبوس موافق نیستیم زیرا بخش زیادی از فضای شهری را اشغال می کند و مغازه دارهایی که پشت ایستگاه های اتوبوس قرار می گیرند از نظرها محدود می شوند که به این مسئله معترض بودند و حتی برخی از این ایستگاه اتوبوس روبروی بانک ها نصب شده بود که بانکها مشکل امنیتی پیدا کردند مجموعه استانداری نیز در این زمینه نامه‌نگاری کرده است.

 امراللهی ادامه داد: ایستگاه اتوبوس به این شکلی که صندلی داشته باشد و سایبان نیز داشته باشد رد شده و در بسیاری از کشورها نیز این شکل است ایستگاه اتوبوس وجود ندارد و صرفاً با یک تابلو ایستگاه اتوبوس مشخص می شود ما باید تعداد اتوبوس‌ها را افزایش دهیم تا زمان انتظار در ایستگاه ها کوتاه شود تا فاصله زمانی رسیدن اتوبوس های کم شود و مدت زمان انتظار کاهش پیدا کند تا مسافرها اذیت نشوند اما این که سایه بان های گسترده مانند قبل داشته باشیم جز برنامه ها نیست.

وی افزود: بسیاری از مردم بابت این سایبان ها و ایستگاه های اتوبوس اعتراض کردند و خواستار جمع‌آوری آن شدند مغازه‌دار ها نیز پیگیری های زیادی انجام دادند که این سایه بان ها و ایستگاه اتوبوس حذف شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه