اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

اولویت ها را برای تزریق واکسن ما مشخص نمی کنیم

اولویت ها را برای تزریق واکسن ما مشخص نمی کنیم
محمودرضا مرادی گفت: اولویت ها را برای تزریق واکسن ما مشخص نمی کنیم بلکه توسط وزارت بهداشت تعیین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمودرضا مرادی امروز چهارشنبه در ستاد کرونای استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تا صبح امروز حدود ۸۶۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری که ۱۴۴ نفر از آنها از در بخش های ویژه و ۲۹ نفر نیز انتوبه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی وضعیت بیماری، افزود: البته در حال حاضر نسبت به استان‌های مجاور وضعیت بهتری داریم اما ممکن است پیک بیماری در استان کرمانشاه با تأخیر یک یا دوهفته ای شروع شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس کلینیک های تنفسی را فعال کردیم‌ تا بیمارانی که نیاز به بستری ندارند به صورت سرپایی درمان شوند.

مرادی بیان داشت: برای اینکه با بحران پیک بیماری مواجه نشویم فرصت پیشگیری وجود دارد و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا دچار مشکلات حاد نشویم.

وی ادامه داد: راه درمان این بیماری بیمارستان نیست بلکه راه های پیشگیرانه بهترین راه درمان است بر همین اساس باید بر رعایت پروتکل ها بیشتر دقت کنیم.

مرادی با انتقاد از وضعیت نامناسب و شلوغی بازاها و خیابان ها، گفت: الان شرایط بازار و خیابان‌ها مناسب وضعیت قرمز نیست و اگر به این صورت پیش برود وضعیت بیماری از این بدتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: با همکاری فرمانده سپاه استان کرمانشاه کارهای نوآورانه ای را در قالب طرح شهید سلیمانی انجام دادیم و به دنبال این هستیم که از ظرفیت بسیج جهت اقناع سازی مردم استفاده کنیم.

وی افزود: در صورت موافقت سپاه مبنی بر در اختیار گذاشتن مکان و فضای لازم، ۳ مرکز ۱۶ ساعته دیگر جهت رسیدگی به بیماران اضافه خواهیم کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ دز واکسن تزریق شده است و ۱۵ هزار و ۷۰۰ دز دیگر قرار است به افرادی که مشخص کرده اند تزریق شود.

وی بیان داشت: اولویت ها را برای تزریق واکسن ما مشخص نمی کنیم بلکه توسط وزارت بهداشت تعیین می شود که اکنون کادر درمان را در اولویت قرار داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد افراد مشمول واکسن بسیار زیاد هستند اما ما واکسن کم داریم و باید طبق اولویت بندی اقدام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

وضعیت کرمانشاه را اضطراری اعلام می‌کنم

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در ستاد کرونای استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد به شرایط سخت و بحرانی کرونا اشاره کرد، اظهار داشت: در این شرایط باید همه در کنار مجموعه علوم پزشکی همکاری داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: خوشبختانه وضعیت ما نسبت به سایر استان های همجوار بهتر است و این نشان از تلاش والای مجموعه علوم پزشکی استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است هفته آینده شرایط سخت تری را داشته باشیم لذا از همین‌جا وضعیت اضطراری را اعلام می‌کنم و باید همه آمادگی لازم برای مقابله با این بحران را داشته باشند.

بازوند گفت: بدون شک شرایط سخت تر ما را به سمت احداث بیمارستان صحرایی پیش خواهد برد لذا فرمانداران نسبت به جانمایی برای بیمارستان صحرایی اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: هلال احمر نیز باید خود را برای روبرویی با چنین شرایطی تجهیز کند تا در صورت نیاز بتوانیم بدون هیچ دغدغه ای به بیماران رسیدگی شود.

وی ادامه داد: دادستانی نیز به عنوان مدعی العموم در شرایط بحران در کنار ما هستند و با هرگونه تخلف قانونی در هر مقامی باشد برخورد خواهد شد.

بازوند از معاونین خود نیز خواست تا به صورت جدی به دانشگاه علوم پزشکی در این شرایط کمک کنند و گفت: شرکت توزیع برق نیز توجه داشته باشد ضمن تامین برق بیمارستان ها و جلوگیری از قطع برق این مراکز، زیرساخت های لازم برای تامین برق بیمارستان های صحرایی را فراهم کند.

وی اظهار داشت: ما به دنبال این نیستیم که تعدادی از مردم مشاغل خود را از دست بدهند اما اگر لازم باشد از فعالیت برخی مشاغل جلوگیری خواهد شد چرا که سلامت مردم برای ما بسیار مهم تر است.

بازوند تصریح کرد: حمایت و کمک مردم در راستای عبور از بحران بسیار موثر است لذا از مردم عاجزانه می‌خواهیم که پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه