اخبار داغ

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

"دستاوردسازی" قصد دولت از انجام مذاکرات وین/ امیدی به وعده‌های مسئولین آمریکایی نیست

"دستاوردسازی" قصد دولت از انجام مذاکرات وین/ امیدی به وعده‌های مسئولین آمریکایی نیست
میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستاوردسازی قصد دولت از انجام مذاکرات وین است، گفت: امیدی به وعده‌های مسئولین آمریکایی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلیل میرمحمدی در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی خود را با تمام توان پیگیری می‌کند اظهار داشت: طبق شنیده‌ها، آقای عراقچی مسئول تیم مذاکرات ایران در وین برخلاف قول و تعهد خود در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هیچ مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا نداشته و حتی تیم مذاکره آمریکا در محل هتل مذاکرات حضور نداشته باشد رفتار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: متأسفانه روند اشتباه مذاکرات که منجر به امضای برجام شد دوباره در وین و توسط همان تیم در حال تکرار است.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان نظام درزمینهٔ مذاکرات بارها توسط مقام معظم رهبری کاملاً به‌صورت واضح تبیین شده تصریح کرد: ظاهراً مسئولین دولتی از مقام معظم رهبری درخواست کرده‌اند برای اینکه بتوانند سیاست‌های مدنظر رهبری را محقق کنند اجازه داده شود مذاکراتی با کشورهای اروپایی و چین و روسیه داشته باشند که مقام معظم رهبری هم این اجازه را داده‌اند.

,

میرمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه اما در روند این مذاکرات اتفاقاتی در حال وقوع است که موجبات دل نگرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را فراهم آورده ابراز داشت: اولین نکته‌ای که موجبات این دل نگرانی را فراهم آورده این موضوع بوده که ایران، آقای عراقچی را به‌عنوان مسئول مذاکرات وین انتخاب کرده است که در زمان برجام خطاها و غفلت‌های بزرگی در متن برجام مرتکب شده است.

,

وی ادامه داد: در زمانی که آقای عراقچی در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد نتوانست جواب مناسب و قانع کننده‌ای به سؤالات نمایندگان درزمینهٔ متن برجام ارائه بدهد و حال چنین فردی دوباره به‌عنوان مسئول مذاکرات انتخاب شده است.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی دومین عامل دل نگرانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را مکر و حیله دشمنان ذکر و خاطرنشان کرد: ایران در حال مذاکره با کشورهایی است که در برجام بدعهدی خود را اثبات کردند و امیدواریم تیم مذاکره ایران، این دفعه از سیاست‌های کلان نظام عدول نکرده و با هوشیاری این مذاکرات را دنبال کنند.

,

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در برجام به وقوع پیوست بدعهدی آمریکا را به اثبات رساند و اینکه نمی‌توان به وعده‌ها و امضاهای مسئولین آمریکایی امیدی داشت و در حقیقت هیچ تضمینی در امضاهای مسئولین آمریکایی نیست که باید تیم مذاکره ایران این موضوع را مدنظر داشته باشند.

,

میرمحمدی با بیان اینکه دولت قصد دارد با به سرانجام رساندن مذاکرات تا حدودی یک دستاورد برای خود ایجاد کند اظهار داشت: دولت در سال‌های اخیر عملکرد نامطلوبی در زمینه‌های مختلف داشته و نتوانسته به عمده وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند، به همین دلیل قصد دارد با به سرانجام رساندن مذاکرات و گشایش‌های موقتی که به‌واسطه آزادسازی بخش کوچکی از دارایی‌های ایران صورت می‌گیرد کارنامه مناسبی برای خود ایجاد کند.

,

وی با رد شایعه تعطیلی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌ها و هیات رئیسه مجلس به‌صورت روزانه و مداوم در حال برگزاری جلسات هستند و مدام در حال پیگیری و رصد تحولات کشور و مذاکرات وین هستند و در صورت لزوم تذکرات لازم را داده و اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

,

میر محمدی با اشاره به اینکه هر گونه تعهدی باید در مجلس شورای اسلامی یا جلسات سران سه قوه مورد تصویب قرار گیرد خاطرنشان کرد: دولت باید به قانون مجلس شورای اسلامی مکلف باشد در غیر این صورت طبق گفته رئیس کمیسیون اصل 90، مجلس از افرادی که خلاف این قانون رفتار کنند به قوه قضائیه شکایت خواهد کرد.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم دولتی‌ها در مذاکرات خود اقداماتی انجام ندهند به امنیت و عزت کشور آسیب وارد شود و از سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند عدول نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه