اخبار داغ

براساس اعلام رئیس مرکز آمار؛

تورم نقطه‌ای فروردین ماه به ۵۰ درصد رسید

تورم نقطه‌ای فروردین ماه به ۵۰ درصد رسید
رئیس مرکز آمار با بیان اینکه در فروردین ۱۴۰۰ تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه نسبت به ماه قبل رشد داشته است، از تورم نقطه‌ای ۴۹.۵ درصدی فروردین امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حسین زاده اظهار کرد: نرخ تورم سالانه دوازده ماه منتهی به فروردین امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸.۹ درصد بود که ۲.۵ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تورم ماهانه فروردین امسال را ۲.۷ واحد درصد بیان کرد و گفت: این رقم نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد رشد داشته است.
,
 
,
حسین زاده  با بیان اینکه عدد شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی را ۳۰۶.۱ درصد رسیده است و گفت: در تمام سه نرخ تورم نقطه به نقطه، ماهانه و سالانه فروردین، رشد داشتیم؛ براین اساس متوسط قیمت‌ها نسبت به اسفند ماه رشد داشته است.
,
 
,
وی بیان کرد: اجاره بهای فروردین امسال نسبت به فروردین سال قبل ۳۰.۶ درصد رشد و متوسط قیمت خرید مسکن نیز ۱۰۴.۵ درصد رشد داشته است.
,
 
,
رئیس مرکز آمار ایران همچنین از تورم نقطه به نقطه ۸۸.۹ درصدی فروردین امسال در بخش خرید مسکن خبر داد و گفت: در هر ماه حدود ۵۵۰ هزار مظنه قیمت برای ۴۷۵ قلم کالا و خدمات که در سبد مصرفی خانوار وجود دارد بررسی می‌شود.
,
 
,
حسین زاده اظهار کرد: تورم سالانه برای ۱۶۴ خوراکی ۴۳.۵ درصد و برای ۳۱۱ قلم غیر خوراکی‌ها و خدمات ۳۶.۷ درصد در فروردین بوده است. تورم سالانه ما برای مناطق روستایی با ۴۰.۶ درصد نسبت به مناطق شهری با ۳۸.۶ درصد بیشتر بوده که از تورم بالای خوراکی‌ها نشات می‌گیرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: امروز اول اردیبهشت مطابق با تعهدی که داشتیم در شرایط کرونا آمار‌های فروردین ماه را اندازه گیری و ابلاغ کردیم. رسانه‌ها می‌توانند در انتشار آمار‌های رسمی مرکز آمار به عنوان یک مسئله و حق عمومی همراهی کند. این آمار‌ها بدون هیچ دخل و تصرفی و به عنوان نقش بی طرف اندازه گیری شده و مطابق با تمام استاندارد‌های بین‌المللی است.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه