اخبار داغ

در گفتگو با یک کارشناس مسائل بین الملل مطرح شد:

نگاهی به چرایی انتشار خبر تکذیب شده مذاکرات ایران و عربستان

نگاهی به چرایی انتشار خبر تکذیب شده مذاکرات ایران و عربستان
حنیف غفاری کارشناس مسائل بین الملل به تشریح چرایی انتشار خبر تکذیب شده مذاکرات ایران و عربستان پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره فضاسازی رسانه ای و بازخورد خبر مذاکرات ایران- عربستان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین دلایل انتشار این خبر از سوی رسانه‌های غربی که بازخورد اولیه داشته این است که مذاکرات احیای برجام در فضای افکار عمومی و رسانه‌ای موضوعی هیجانی است و بسیاری سعی می کنند در این هیجانات اخبار و گزاره ای را القا کنند که موجب تشدید این هیجانات کاذب شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: برهمین مبنا یکی از دلایل این مسئله به فضای کاذب هیجانی باز می‌گردد که میان مخاطبان وجود دارد.

غفاری گفت: موضوع دیگر انتشار اخبار هدفمندی است که معمولاً از سوی رسانه‌های غربی در مقاطع خاص و تاثیرگذار صورت می‌گیرد حتی شاهد بودیم پس از انتشار این خبر شبکه المیادین به نقل از مقامات آگاه کشور این مسئله را تکذیب کرد با این حال رسانه‌های غربی به ویژه در گلوگاه ها و بزنگاه های مهمی که در حوزه سیاست خارجی و برهه های مختلف زمانی وجود دارد سعی می کنند گزاره ای را به افکار عمومی القا کنند مبنی بر اینکه سیاست خارجی ایران تغییر کرده و آن اصول و مبانی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجه از آن پیروی کرده دستخوش تغییراتی شده است.

وی عنوان کرد: نباید این مسئله را فراموش کرد که اکنون رژیم سعودی و شخص بن سلمان کانون تولید بحران، فتنه، خشونت و ترور در منطقه است و همپیمانی رژیم سعودی و صهیونیستی در اقدامات ضد ایرانی که انجام می گیرد بر همگان مشخص است.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی گارد جمهوری اسلامی ایران در برابر عربستان سعودی بسیار بسته است و در مقابل، آماده خنثی سازی توطئه های ریاض در منطقه است.

غفاری تصریح کرد: به نظر می‌رسد به جای تکیه بر گزاره های القایی از سمت رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی که درصدد پمپاژ آن به داخل جامعه ایرانی و جوامع منطقه هستند لازم است وزارت امور خارجه با تکیه و تاکید بر همان اصول، مولفه ها و راهبردهای کلان نظام به این شایعاتی که ساخته می شود پاسخ دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه