اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

اهدا کنندگان خون از پرداخت جریمه منع تردد معاف می‌شوند/مراجعه بیش از ۳۸ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان در سال گذشته

اهدا کنندگان خون از پرداخت جریمه منع تردد معاف می‌شوند/مراجعه بیش از ۳۸ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان در سال گذشته
وحید بغدادی با اشاره به محدودیت های کرونایی در این روز ها گفت: با توافق سازمان انتقال خون و پلیس راهور، اهدا کنندگان خون از پرداخت جریمه منع تردد معاف می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید بغدادی، مدیرکل انتقال خون استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره وضعیت اهدا خون در استان سمنان گفت: شاخص اهدای خون سال گذشته در استان سمنان به ازای هر هزار نفر، ۴۵ نفر بوده و در مقایسه با میانگین کشوری که این شاخص ۲۵ نفر بوده است وضعیت استان سمنان با ۲۰ واحد بالاتر بودن از میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مرآت,
بغدادی با اشاره به مراجعات سال گذشته در انتقال خون استان خاطر نشان کرد: ۳۸ هزار  و ۹۱۰ نفر در سال گذشته به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۹۱۰ واحد خون دریافت شد و در مقایسه با آمار سال ۹۸،  ۱.۳ درصد اهدای خون استان سمنان افزایش داشته است و ۷۰ درصد اهداکنندگان خون در استان سمنان،اهدا کننده مستمر هستند.
,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه مردم استان توجه ویژه ای به اهدا خون در ماه مبارک رمضان داشته باشند تاکید کرد: به منظور جبران کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان، مراکز استان شب‌ها از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰ فعال است و لازم است مردم نوع دوست استان از اهدای خون در ماه مبارک رمضان غافل نشوند و با توجه به نیاز مراکز درمانی توجه ویژه ای به اهدا خون در ماه مبارک رمضان داشته باشند.
,
 
,
وی با اشاره به ساعات منع تردد در شهر های قرمز بیان کرد: با توافق سازمان انتقال خون و پلیس راهور، افرادی که به منظور اهدای خون در ساعات منع تردد در مراکز اهدا خون حضور پیدا می کنند، درصورت جریمه، با دریافت نامه از مرکز انتقال خون استان از پرداخت جریمه معاف می‌شوند.
,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,
بغدادی با بیان اینکه نسبت اهدا خون بانوان به آقایان یک به ۱۰ است تصریح کرد: بانوان استان در سال ۹۹ ، هزار و ۹۰۸ واحد خون اهدا کردند و مشارکت آنان نسبت به سال ۹۸، با میانگین ۶ درصد، ۱.۱  درصد افزایش داشته اما نسبت به حضور آقایان مشارکت بسیار پایینی دارند و از بانوان استان درخواست مشارکت بیشتری داریم.
,
 
,
مدیرکل انتقال خون استان سمنان از تشکر بیماران کرونایی بهبود یافته پس دریافت پلاسما از انتقال خون خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در استان دریافت شده که ۲۲۴ واحد پلاکت به روش پاکت فرزیس بوده است و دریافت پلاکت به این روش نیز با ۳۵ درصد افزایش همراه بوده است.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه