اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین:

دولت در مذاکرات «وین» به‌دنبال خوش‌خدمتی به اصلاحات است/ مذاکره‌کننده‌های ما هوشیاری لازم را در مذاکرات نداشتند

دولت در مذاکرات «وین» به‌دنبال خوش‌خدمتی به اصلاحات است/ مذاکره‌کننده‌های ما هوشیاری لازم را در مذاکرات نداشتند
محمدرضا خانلری گفت: دولت در این روزهای پایانی درصدد است که به واسطه مذاکرات وین در واقع امتیازی برای خود و مجموعه‌اش کسب کند که به واسطه آن اصلاحات شانسی برای انتخابات پیش رو داشته باشد که اینگونه بخواهند خوش‌خدمتی خود را به اصلاحات ایفا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره روند مذاکرات وین اظهار کرد: باید از این منظر بنگریم که مذاکرات شیطان بزرگ یعنی همان آمریکا با ایران اسلامی در چه سطحی و با چه هدفی صورت گرفته و می‌گیرد؛ لذا می‌توان دریافت که این یک سیاست کلی نظام سلطه است که در آنجا حاکم شده و به دولت ترامپ و بایدن مرتبط نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات در سال ۹۳ اشاره کردند در این مذاکرات ما نفعی نخواهیم برد و من نسبت به این مذاکرات خوش‌بین نیستم چه بسا که همه دیدیم که این مذاکرات تاکنون جز خسران هیچ دستاورد دیگری برای کشور ما نداشته است.

مذاکرات وین جز خسران هیچ دستاوردی برای ایران ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: ادامه این مذاکرات بعد از روی کار آمدن دولت بایدن را می‌توان این‌گونه ارزیابی کرد که وضعیت آمریکا نیز بعد از اتفاقاتی که با به روی کار آمدن ترامپ ایجاد شد و بحث انتخابات مفتضحانه‌ای که اخیرا برگزار کردند و مسائل دیگر؛ حکایت از این دارد که افول آمریکا با سرعت بیشتری نسبت به سال‌های اخیر در حرکت است و آن‌ها نیز وضعیت مناسبی نسبت به قبل ندارند.

خانلری تصریح کرد: از آنجایی که دولت بایدن در ابتدای کار کشورداری قرار دارد طبیعی است که با توجه به شرایط خاص و جدید آمریکا نیاز به خودنمایی داشته باشد و بخواهد آن بخش از مسائل و مشکلات خود را که به کشور ایران مرتبط است را رفع رجوع کند بنابراین اینگونه از مذاکرات استقبال می‌کند.

وی ابراز کرد: از طرفی از آنجایی که متاسفانه تیم مذاکره کننده ایران نشان داده که هیچگاه هوشیاری لازم را نداشته که تن به سوءاستفاده‌های دشمن ندهد؛ لذا آن‌ها با ذهنیتی که از این تیم و مجموعه‌های آن دارند فرصت را مغتنم شمرده تا از طریق مذاکرات مسائل را به نفع خود تمام کنند.

افول امریکا با سرعت بیشتری در حرکت است

کارشناس مسائل سیاسی درباره اینکه چرا تیم مذاکره کننده ایران با تمام تفاسیری که وجود داشته و واضح بودن اینکه ایران هیچ نفعی از مذاکرات نمی‌برد، مجدد اقدام کرده؛ عنوان کرد: متاسفانه تمام این تلاطم‌‌ها به دلیل انتخابات پیش رو است؛ از آنجایی که پایان دولت روحانی را در پیش داریم، برای اینکه در واقع به نادرستی نشان دهند که دولت ۸ ساله ما بی‌دستاورد هم نبوده اینگونه اقدام به مذاکره کرده‌اند.

خانلری تصریح کرد: دولت در این روزهای پایانی درصدد است که به واسطه مذاکرات وین، حتی اگر به صورت ظاهری و امتیازات بسیار پایین هم که شده؛ در واقع امتیازی برای خود و مجموعه‌اش کسب کند که به واسطه آن اصلاحات شانسی برای انتخابات پیش رو داشته باشد که اینگونه بخواهند خوش‌خدمتی خود را به اصلاحات ایفا کنند؛ در غیر اینصورت هیچ‌گونه‌ نفعی برای مردم ایران نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان گفت: از طرفی از آنجایی که هیچگاه سیاست و خط مشی رهبری چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان فعلی بر این نبوده که دولتی که رای گرفته را تحت فشار مستقیم قرار دهد یا اینکه بخواهد او را از کارهایی که در دست اقدام دارد، منع کند؛ لذا پرواضح است که مذاکرات نه تنها دستاورد مثبت برای کشور، بلکه خسارت محض برای ما داشته است.

انتهای پیام/

,
,
,
, مذاکرات وین جز خسران هیچ دستاوردی برای ایران ندارد, مذاکرات وین جز خسران هیچ دستاوردی برای ایران ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
, افول امریکا با سرعت بیشتری در حرکت است, افول امریکا با سرعت بیشتری در حرکت است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه